RETAIL SUMMIT 2016 sa snaží o rovnováhu

Miestom, kde sa stretnete s predstaviteľmi českého aj medzinárodného retailu, ktorí reprezentujú korporácie aj nezávislé firmy, bude pražský Clarion Congress Hotel. Konferencia poskytne zaujímavý priestor pre interakciu medzi tradičnými kamennými obchodníkmi a agresívne rastúcimi hráčmi E-Commerce. Usporiadateľom akcie je agentúra Blue Events. Portál Franchising.sk je jedným z mediálnych partnerov.
Program RETAIL SUMMITu 2016 odráža podľa usporiadateľov potrebu vyváženej pozície jednotlivých aktérov trhu. Obchodovanie u nás nemá napriek obrovským investíciám realizovaných po roku 1989 stále tú hodnotu, ktorou by si zaslúžilo. Jednotliví kľúčoví aktéri obchodného trhu, od výrobcov cez retailerov až po zákazníkov, zamestnancov či akcionárov nemajú dôvod sa veľmi tešiť, pretože hodnota dodávaná obchodným podnikaním nedosahuje často úroveň, ktorá je očakávaná a tiež reálne možná. Výsledkom je nízka ziskovosť obchodu, výroby aj poľnohospodárstva, malá angažovanosť zamestnancov, nízka loajalita a nespokojnosť zákazníkov, únik kúpnej sily do iných odvetví či dokonca do zahraničia. RETAIL SUMMIT 2016 sa preto venuje práve horúcej téme, ako vrátiť obchodovaniu hodnotu.
Jedným z hlavných predpokladov dosiahnutia vyššej hodnoty obchodovania je práve už spomínaná vyvážená úloha všetkých kľúčových účastníkov trhu. Program konferencie tento fakt v plnej miere reflektuje a ponúka oproti minulým ročníkom ešte väčšiu rovnováhu medzi zastúpením rôznych typov firiem. Sú v ňom teda zastúpené hviezdy českého aj medzinárodného retailu, reprezentujúce korporácie aj nezávislé firmy. Práve tým posledne spomenutým je v ročníku 2016 venovaná mimoriadna pozornosť, pretože sú dôležité nielen pre národnú ekonomiku, ale do budúcnosti musia tiež hrať zásadnú úlohu v kultivácii trhu a zvyšovaní hodnoty obchodného podnikania.
Väčší priestor pre non-food
Organizátori sú veľmi radi, že ich pozvanie prijala reprezentantka európskeho nezávislého obchodu Anne Leppälä-Nilsson, top manažérka škandinávskej obchodnej firmy KESKO a členka predstavenstva asociácie európskych nezávislých obchodníkov (Independent Retail Europe). V plenárnom programe vystúpi aj veľa domácich podnikateľov ako napríklad Vlastislav Bříza z KOH-I-NOOR HOLDING či Karel Pilčík z MP Krásno. Nezávislému trhu je venovaná aj diskusná sekcia za účasti mnohých českých obchodníkov.
Tohtoročný ročník RETAIL SUMMITu bude opäť vrcholným stretnutím stredoeurópskych výrobcov a predajcov potravín, oproti minulým ročníkom však program dáva väčší priestor tiež non-foodovým kategóriám. Priamo v hlavnom programe vystúpi zástupca firmy IKEA, ktorá sa už niekoľkokrát stala absolútnym víťazom súťaže MasterCard Obchodník roku. Zvyšovaniu hodnoty nepotravinárskeho obchodu sa bude venovať tiež samostatná diskusná sekcia. Absolútnou novinkou je zapojenie tých, kto hrajú veľmi významnou úlohu v nákupných košíkoch a napriek tomu sa na nich často zabúda. Program RETAIL SUMMITu 2016 vytvára cielene priestor pre „prvovýrobcov“- poľnohospodárov. Ide o diskusnú sekciu s priamou účasťou farmárov, ale tiež o vystúpenie v hlavnom programe venovanom, podpore lokálnych pestovateľov.
V neposlednom rade bude RETAIL SUMMIT 2016 miestom interakcie medzi tradičnými kamennými obchodníkmi a agresívne rastúcimi hráčmi E-Commerce. Nie je pochýb, že k najatraktívnejším momentom celého eventu bude patriť vystúpenie O. Schmitza, ktorý riadi európsky rozvoj svetovej jednotky, firmy AMAZON. V programe už prisľúbili účasť aj domáce internetové celebrity v čele s Jakubem Havrlantem, šéfom rýchlo expandujúcej skupiny Rockaway.
Program celej konferencie sa finalizuje, o novinkách sa môžete dozvedieť na konferenčných stránkach www.retail21.cz.
Prečítaj články

Zaujímajú vás nové franšízové koncepty? Určite navštívte Franchise Expo 3. apríla 2025 v Budapešti.
Stárnutie populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Voľný čas po práci pre väčšinu ľudí znamená príjemné aktivity, zároveň je to aj podnikateľská príležitosť. Franšízová sieť Regatta to naučila už vyše 250 franšízantov v Európe.
Vo Varšave sa od 24. do 26. októbra koná ďalší ročník franšízového veľtrhu. Prečo si túto najväčšiu stredoeurópsku akciu s touto tematikou zapísať do diára?
Pánske fúzy hlásia návrat do módy už pár rokov. Zanedbaný imidž je naopak „out“. Franšíza Gentlemen Barber Shop na tom vie zarobiť.
Najčítanejšie

Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?