Peniaze aj nadšenie

Aká je história vášho franšízového konceptu v Českej republike a na Slovensku?
Prvá pobočka The Little Gym (TLG) v Českej republike bola otvorená na konci marca 2010 v Prahe, vo štvrti Anděl. Oslavujeme už 5 rokov na trhu. V roku 2011 sa naša spoločnosť stala master-franšízantom pre ČR a SR. V septembri 2012 sme spoločne so slovenskými partnermi otvorili pobočku v Bratislave. Obe tieto pobočky sú teda naše "vlastné" prevádzkarne. Je to v súlade s našou stratégiou - otvárať v hlavných mestách iba vlastné prevádzkarne.
Ako sa Vašim pobočkám darí?
Pražská pobočka TLG sa veľmi skoro stala jednou s najúspešnejších v Európe. Ocenenie tiež získala v rámci celosvetovej siete TLG - za rok 2014 Praha získala "Golden President Award" z rúk najvyššieho predstaviteľa The Little Gym International v USA. Aj našej bratislavskej pobočke sa darí a čo do veľkosti je už dnes porovnateľná s pobočkami vo Varšave alebo švédskom Malmö.
Plánujete ďalšiu expanziu?
V minulom roku sme uzavreli zmluvu na prvú franšízovú jednotku v SR. V lete 2015 sa otvorí pobočka The Little Gym v Ostrave. V tejto chvíli sme tiež v záverečných rokovaní o zmluve s kandidátom v ďalšom veľkom meste na Morave. Asi nikoho neprekvapí, že ide o Brno. Evidujeme záujemcov aj z ďalších krajských miest v ČR i SR. The Little Gym je koncept, ktorý svoje franšízové licencie udeľuje, teda nemožno povedať, že sú bežne "na predaj". Záujemca je pre nás kandidátom a mal by nás presvedčiť, že je kandidátom vhodným. The Little Gym nie je len práca a business, ale je to trochu aj štýl života. Prinášať malým deťom radosť z cvičenia a byť súčasťou ich vyrastanie je veľmi motivujúce, ale zároveň aj veľmi náročné.
Ako vyzerá ideálny franšízant The Little Gym?
Väčšina franšízantov v celej Európe, a je jedno či pôsobí vo Veľkej Británii, Belgicku alebo napríklad v Poľsku, sú ľudia v strednom veku sa skúseností zo sveta biznisu. Často sú to manažéri z nadnárodných korporácií, ktorí sa rozhodli robiť niečo, o čom sú presvedčení, že má väčší zmysel a prináša im väčšiu radosť zo života. The Little Gym je samozrejme koncept, ktorý generuje zisk, ale pozorovať nadšenie malých cvičencov je za všetky peniaze ...
Aké podmienky treba splniť, aby sa záujemca mohol stať franšízistom Vášho konceptu?
Franšízista, ktorý získa licenciu, musí počítať s investíciou vo výške zhruba 3,5milonu korún. Návratnosť je 3 až 5 rokov. To, čo je na The Little Gym najcennejšie, sú detailné osnovy jednotlivých lekcií, podľa ktorých sa celý rok vyučuje. Tieto osnovy sú už viac ako 35 rokov postavené na základoch gymnastiky a sú pravidelne vylepšované podľa posledných poznatkov v oblasti telovýchovy. Aj hudba, ktorá je neoddeliteľnou súčasťou lekcií The Little Gym, je originálny, zložená zakladateľom konceptu Robinom Wesa. Franšízista získava podporu v mnohých oblastiach, nielen vo veľmi intenzívnom školenia, ale je mu po celý čas trvania licencie (10rokov) k dispozícii poradcu, ktorý pomôže so všetkými aspektmi podnikania (HR, marketing, financie, operatíva apod). Verím, že dobrých a do detského cvičenia zapálených ľudí je okolo dosť a že The Little Gym čaká v našich krajinách skvelá budúcnosť.
Prečítaj články

„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Vydavateľstvo Modrý slon je na trhu už od roku 1998 a knižky urobili radosť už 100 000 detí. Aké možnosti ponúka franšíza na Slovensku priblíži zakladateľ značky Marek Halfar.
Hovorili sme s Radoslavom Kuleszom o vzdelávacej franšíze Coding Giants, ktorá rozvíja programovacie zručnosti mladých ľudí.
Vzdelávacej franšíze Edukido sa darí rásť. Najrýchlejšie to ide na Balkáne, záujem má aj o rozvoj na Slovensku.
Najčítanejšie

Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?