Novinky čakajú
Časopis Vlastná firma FRANCHISING vstúpil do štvrtého roka svojej existencie. Na čo sa môžu Vaši čitatelia tešiť v novom čísle?
Prvé číslo nášho časopisu v roku 2015 prinesie veľmi zaujímavý rozhovor s obľúbeným hercom a dnes aj majiteľom reštaurácie Tomášom Hanákom. Okrem iného nám v ňom prezradí, čo ho videlo k odštartovaniu vlastného podnikania a ako si v krčmičke plní sny. V rubrike Supertéma nájdete príklady značiek pôsobiacich v oblasti vzdelávania, ktoré sa u nás rozvíjali prostredníctvom franšízantov. Dozviete sa tiež, aká je situácia na tuzemskom online trhu a množstvo ďalších zaujímavých informácií.
Portál Franchising.cz získava ďalších čitateľov, ktorí hľadajú informácie a novinky o franšízovom svete. Mohla by ste franšízový trh v poslednom roku nejako zhodnotiť?
I v tomto roku počet franchisových konceptov na tuzemskom trhu vzrástol. Začali tu fungovať úplne nové koncepty. Medzi novými značkami môžeme nájsť napríklad značky Boutique Gurmán (sieť obchodov s delikatesami), Quickwash (sieť samoobslužných čistiarní), alebo Rentis, sieť autopožičovní, ktorá na tuzemskom trhu našla master-franšízového partnera. Pozitívnou správou je, že aj naďalej pretrváva trend prevyšovania domácej siete. Celkový rast počtu franšízových značiek bol približne rovnaký ako v roku 2013.
Už rok funguje portál Franchising.sk, ktorý oslávil tento rok prvé výročie. Ako to s franšízingom vyzerá na tomto trhu?
Rozvoj franšízového trhu na Slovensku je o niečo pomalší. Skrýva v sebe však obrovský potenciál, najmä pre domáce franšízové koncepty. V tomto ohľade je situácia od českého trhu odlišná. Počet zahraničných konceptov zatiaľ vysoko prevyšuje počet domácich. Prezident Slovenskej franšízovej asociácie hovorí, že jediným dôvodom tejto skutočnosti je to, že vznik, tvorba a rozvoj novej, pôvodom slovenskej franšízovej siete je dlhodobý a pomerne finančne náročný proces. Každý franšízový koncept ponúkaný ako úspešný a hodnotný produkt musí byť najskôr v praxi otvorený, inak si nezíska dôveru rozumného záujemcu o licenciu.
Plánujete nejaké novinky pre Vašich čitateľov v ďalšom roku?
Našim čitateľom chceme prinášať čo najzaujímavejšie a tiež najužitočnejšie informácie. Preto sme sa rozhodli viac využívať externých autorov, odborníkov. Na webových stránkach a tiež na portály Franchising.sk nájdete veľa rád odborníkov na rôzne témy ako napríklad marketing, online biznis, legislatíva a podobne. Upozorniť by som chcela tiež na naše Fórum na portály Franchising.sk a Franchising.cz, ktoré vidíme ako priestor, kde môžeme s našimi čitateľmi diskutovať, odpovedať im na dotazy. Prosím všetkých, ktorý budú mať potrebu nám niečo oznámiť alebo budú mať nejaký dotaz, aby neváhali a obrátili sa na nás prostredníctvom Fóra. Aj vďaka ich postrehom budeme môcť náš portál a magazín naďalej zlepšovať, aby v ňom našli to, čo hľadajú.
Prečítaj články

Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
„Chceme zvýšiť dosah našich programov a prísť s novinkami, ktoré podnikateľom uľahčia nielen riadenie firiem, ale aj ich osobný rozvoj,“ hovorí Šimon Mastný, riaditeľ franšízy TAB Board.
Máte originálny podnikateľský nápad a zdravý obchodný model. Ako z neho urobiť franšízu? Na to vám odpovie Lenka Nováková, konzultantka poradenskej spoločnosti PROFIT system.
Najčítanejšie

Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Stravovanie v krabičkách sa presadilo v slovenských domácnostiach aj kanceláriách. Ako na to ide česká franšíza FITeat?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.