Novinky čakajú
Časopis Vlastná firma FRANCHISING vstúpil do štvrtého roka svojej existencie. Na čo sa môžu Vaši čitatelia tešiť v novom čísle?
Prvé číslo nášho časopisu v roku 2015 prinesie veľmi zaujímavý rozhovor s obľúbeným hercom a dnes aj majiteľom reštaurácie Tomášom Hanákom. Okrem iného nám v ňom prezradí, čo ho videlo k odštartovaniu vlastného podnikania a ako si v krčmičke plní sny. V rubrike Supertéma nájdete príklady značiek pôsobiacich v oblasti vzdelávania, ktoré sa u nás rozvíjali prostredníctvom franšízantov. Dozviete sa tiež, aká je situácia na tuzemskom online trhu a množstvo ďalších zaujímavých informácií.
Portál Franchising.cz získava ďalších čitateľov, ktorí hľadajú informácie a novinky o franšízovom svete. Mohla by ste franšízový trh v poslednom roku nejako zhodnotiť?
I v tomto roku počet franchisových konceptov na tuzemskom trhu vzrástol. Začali tu fungovať úplne nové koncepty. Medzi novými značkami môžeme nájsť napríklad značky Boutique Gurmán (sieť obchodov s delikatesami), Quickwash (sieť samoobslužných čistiarní), alebo Rentis, sieť autopožičovní, ktorá na tuzemskom trhu našla master-franšízového partnera. Pozitívnou správou je, že aj naďalej pretrváva trend prevyšovania domácej siete. Celkový rast počtu franšízových značiek bol približne rovnaký ako v roku 2013.
Už rok funguje portál Franchising.sk, ktorý oslávil tento rok prvé výročie. Ako to s franšízingom vyzerá na tomto trhu?
Rozvoj franšízového trhu na Slovensku je o niečo pomalší. Skrýva v sebe však obrovský potenciál, najmä pre domáce franšízové koncepty. V tomto ohľade je situácia od českého trhu odlišná. Počet zahraničných konceptov zatiaľ vysoko prevyšuje počet domácich. Prezident Slovenskej franšízovej asociácie hovorí, že jediným dôvodom tejto skutočnosti je to, že vznik, tvorba a rozvoj novej, pôvodom slovenskej franšízovej siete je dlhodobý a pomerne finančne náročný proces. Každý franšízový koncept ponúkaný ako úspešný a hodnotný produkt musí byť najskôr v praxi otvorený, inak si nezíska dôveru rozumného záujemcu o licenciu.
Plánujete nejaké novinky pre Vašich čitateľov v ďalšom roku?
Našim čitateľom chceme prinášať čo najzaujímavejšie a tiež najužitočnejšie informácie. Preto sme sa rozhodli viac využívať externých autorov, odborníkov. Na webových stránkach a tiež na portály Franchising.sk nájdete veľa rád odborníkov na rôzne témy ako napríklad marketing, online biznis, legislatíva a podobne. Upozorniť by som chcela tiež na naše Fórum na portály Franchising.sk a Franchising.cz, ktoré vidíme ako priestor, kde môžeme s našimi čitateľmi diskutovať, odpovedať im na dotazy. Prosím všetkých, ktorý budú mať potrebu nám niečo oznámiť alebo budú mať nejaký dotaz, aby neváhali a obrátili sa na nás prostredníctvom Fóra. Aj vďaka ich postrehom budeme môcť náš portál a magazín naďalej zlepšovať, aby v ňom našli to, čo hľadajú.
Prečítaj články
Šanca stať sa lídrom MBE na Slovensku
/24.11.2025
Značka Mail Boxes Etc. plánuje vstúpiť na slovenský trh a hľadá master-franšízanta. Manažér rozvoja MBE Pawan Kim približuje, akú úlohu bude zastávať.
„Nehľadáme iba investora, ale človeka, ktorý bude venovať svojej predajni aj čas a srdce,“ hovorí Josefina Rusová, manažérka rozvoja franšízovej siete Kinekus.
„Nutriadapt som poznala zo všetkých strán. Vedela som, že má potenciál a hodnoty blízke mne. Vlastná klinika bola prirodzený krok,“ hovorí franšízantka Silvia Večerová.
Riaditeľ spoločnosti Solodoor Centrum Martin Kupka hodnotí uplynulý rok v znamení rastu. Približuje tiež, čo je podľa neho kľúčom k fungujúcej franšízovej spolupráci.
„Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
Najčítanejšie
Ako zarobiť peniaze na YouTube?
/27.08.2021
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.
Známy chorvátsky fast-casual reťazec Koykan hľadá franšízantov s vášňou pre svetovú gastronómiu. Po otvorení reštaurácií v Bratislave chce expandovať aj do ďalších miest.