Novinky čakajú
Časopis Vlastná firma FRANCHISING vstúpil do štvrtého roka svojej existencie. Na čo sa môžu Vaši čitatelia tešiť v novom čísle?
Prvé číslo nášho časopisu v roku 2015 prinesie veľmi zaujímavý rozhovor s obľúbeným hercom a dnes aj majiteľom reštaurácie Tomášom Hanákom. Okrem iného nám v ňom prezradí, čo ho videlo k odštartovaniu vlastného podnikania a ako si v krčmičke plní sny. V rubrike Supertéma nájdete príklady značiek pôsobiacich v oblasti vzdelávania, ktoré sa u nás rozvíjali prostredníctvom franšízantov. Dozviete sa tiež, aká je situácia na tuzemskom online trhu a množstvo ďalších zaujímavých informácií.
Portál Franchising.cz získava ďalších čitateľov, ktorí hľadajú informácie a novinky o franšízovom svete. Mohla by ste franšízový trh v poslednom roku nejako zhodnotiť?
I v tomto roku počet franchisových konceptov na tuzemskom trhu vzrástol. Začali tu fungovať úplne nové koncepty. Medzi novými značkami môžeme nájsť napríklad značky Boutique Gurmán (sieť obchodov s delikatesami), Quickwash (sieť samoobslužných čistiarní), alebo Rentis, sieť autopožičovní, ktorá na tuzemskom trhu našla master-franšízového partnera. Pozitívnou správou je, že aj naďalej pretrváva trend prevyšovania domácej siete. Celkový rast počtu franšízových značiek bol približne rovnaký ako v roku 2013.
Už rok funguje portál Franchising.sk, ktorý oslávil tento rok prvé výročie. Ako to s franšízingom vyzerá na tomto trhu?
Rozvoj franšízového trhu na Slovensku je o niečo pomalší. Skrýva v sebe však obrovský potenciál, najmä pre domáce franšízové koncepty. V tomto ohľade je situácia od českého trhu odlišná. Počet zahraničných konceptov zatiaľ vysoko prevyšuje počet domácich. Prezident Slovenskej franšízovej asociácie hovorí, že jediným dôvodom tejto skutočnosti je to, že vznik, tvorba a rozvoj novej, pôvodom slovenskej franšízovej siete je dlhodobý a pomerne finančne náročný proces. Každý franšízový koncept ponúkaný ako úspešný a hodnotný produkt musí byť najskôr v praxi otvorený, inak si nezíska dôveru rozumného záujemcu o licenciu.
Plánujete nejaké novinky pre Vašich čitateľov v ďalšom roku?
Našim čitateľom chceme prinášať čo najzaujímavejšie a tiež najužitočnejšie informácie. Preto sme sa rozhodli viac využívať externých autorov, odborníkov. Na webových stránkach a tiež na portály Franchising.sk nájdete veľa rád odborníkov na rôzne témy ako napríklad marketing, online biznis, legislatíva a podobne. Upozorniť by som chcela tiež na naše Fórum na portály Franchising.sk a Franchising.cz, ktoré vidíme ako priestor, kde môžeme s našimi čitateľmi diskutovať, odpovedať im na dotazy. Prosím všetkých, ktorý budú mať potrebu nám niečo oznámiť alebo budú mať nejaký dotaz, aby neváhali a obrátili sa na nás prostredníctvom Fóra. Aj vďaka ich postrehom budeme môcť náš portál a magazín naďalej zlepšovať, aby v ňom našli to, čo hľadajú.
Prečítaj články

„Nutriadapt som poznala zo všetkých strán. Vedela som, že má potenciál a hodnoty blízke mne. Vlastná klinika bola prirodzený krok,“ hovorí franšízantka Silvia Večerová.
Riaditeľ spoločnosti Solodoor Centrum Martin Kupka hodnotí uplynulý rok v znamení rastu. Približuje tiež, čo je podľa neho kľúčom k fungujúcej franšízovej spolupráci.
„Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Najčítanejšie

Originálne kaviarne Spezax Caffe úspešne prevádzkujú dve pobočky. Teraz hľadajú prvých franšízových partnerov pre ďalší rast.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Sieť Aplend spravuje 17 ubytovacích jednotiek vo Vysokých Tatrách. Víta v nich až 80 tisíc hostí ročne. Teraz hľadá pre franšízovú spoluprácu ďalšie hotely a apartmány.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.