Aká je tá najlepšia?

Začiatok nového roka poskytuje priestor na hodnotenie práve skončeného roka, ale aj k plánom pre rok nasledujúci. Magazín Enterpreneur, ktorý dlhodobo porovnáva franšízové koncepty a vytvára rebríček tých najlepších, vydal Top 500 franšíz, o ktorých sa bude v tom tomto roku hovoriť. Spoločnosti boli hodnotené na základe ich hospodárskeho rastu, finančnej sily a celkovej stability.
Najlepšie firmy pochádzajú z kolísky franšízingu, zo Spojených štátov amerických. Na prvom mieste sa umiestnil hotelový reťazec Hotel Hampton. Spoločnosť počas rokov 2013 a 2014 otvorila 33 hotelov na základe franšízovej licencie. Plánuje aj globálnu expanziu. Na druhé miesto sa dostal franchisingový systém Anytime Fitness. Ten vystrelil do prvých pozícií ako raketa. Američania si táto fitness, ktoré fungujú 24 hodín denne, obľúbili tak, že počas dvoch rokov už v USA funguje cez 2 tisíc pobočiek. Už začína objavovať aj Európu, pôsobí v Poľsku, Írsku, Holandsku, Španielsku a Veľkej Británii.
Tretie a štvrté miesto patrí fastfoodovým sieťam, Subway respektíve Jack in The Box. Subway sa dlhodobo umiestňuje na prvých pozíciách, avšak jeho pozícia začína klesať. Na Slovensku pôsobí prostredníctvom 12 reštaurácií. Zaujímavosťou je, že veľkí konkurenti tohto brandu, ktorými sú McDonalds a KFC, sa podľa rebríčka Enterpreneur nedostali ani do prvej desiatky.
Prečítaj články

Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Zaujímajú vás nové franšízové koncepty? Určite navštívte Franchise Expo 3. apríla 2025 v Budapešti.
Stárnutie populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Voľný čas po práci pre väčšinu ľudí znamená príjemné aktivity, zároveň je to aj podnikateľská príležitosť. Franšízová sieť Regatta to naučila už vyše 250 franšízantov v Európe.
Vo Varšave sa od 24. do 26. októbra koná ďalší ročník franšízového veľtrhu. Prečo si túto najväčšiu stredoeurópsku akciu s touto tematikou zapísať do diára?
Najčítanejšie

Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Stravovanie v krabičkách sa presadilo v slovenských domácnostiach aj kanceláriách. Ako na to ide česká franšíza FITeat?
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.