Master-licencia predstavuje šancu

Mnoho podnikateľov, ktorí uvažujú nad podnikaním pod franchisovou značkou, premýšľa predovšetkým nad obstaraním franchisovej licencie na otvorenie jednej pobočky. Pritom existujú aj koncepty, najmä zahraničné, ktoré ponúkajú master-franchisovú licenciu, čo by im pomohlo expandovať na zahraničný trh. Takýto partner rozumie trhu lepšie a dokáže rýchlejšie vytvoriť franchisovú sieť. Pre podnikateľov nie sú príliš obľúbené, pretože v nich vidia oveľa väčšie náklady, či už finančné aj časové. Avšak to nie je vždy pravda.
Master-franchisové licencie ponúkajú možnosť priviesť na trh službu, ktorá tu chýba, pritom v zahraničí dobre funguje. A financie na kúpu licencie sú niekedy potrebné aj nižšie ako obstaranie jednej pobočky. "Začiatky sú u master-franchisy rovnaké ako u jednotlivej franchisy. Partner najskôr otvorí svoju pobočku a následne sa pomocou vyhľadávania vhodných franchisantov stará o vybudovanie siete," dodáva Marek Halfar, master-franchisant jazykových škôl Helen Doron.
Cesta pre master-franchisanta je uľahčená aj tým, že spoločnosť, čo sa rozhodne expandovať pomocou master-franchisy, má už na svojom domovskom trhu pevné zázemie a dokáže svojmu novému partnerovi pomôcť v začiatkoch. A financie nie sú veľké. "Financie budú vždy potrebné, či už sa jedná o akúkoľvek formu. Spoločnosť, čo sa však rozhodne expandovať, má tiež viac finančných prostriedkov na to, aby sa na trhu presadila, čo môže v začiatkoch master-franchisantovi pomôcť," dodáva Marek Halfar. Samozrejme však nemôže podnikateľ očakávať, že mu všetko firma dá do vienka.
Stačí si len vybrať
Portál Franchising.sk, ktorý prevádzkuje poradenská spoločnosť PROFIT system, v Katalógu Franchis ponúka pre podnikateľov mnoho príležitostí ako viesť biznis, ktorý funguje. Systémy, ktoré chcú uspieť, sa sem hrnú zo všetkých kútov sveta, najčastejšie však z Európy. Napríklad z Poľska sa o úspech na Slovensku snaží škôlky Socatots a jazyková škola Speak Up.
Avšak podnikateľ si môže vybrať z viac než 700 konceptov z katalógov všetkých portálov, ktoré vo svojom portfóliu má spoločnosť PROFIT system v Európe. "My im dokážeme pomôcť s následnou komunikáciou, pretože naša spoločnosť pôsobí v strednej a východnej Európe. Získanie master-licencie tak môže byť oveľa jednoduchšie "dodáva Gabriela Petrová, obchodná manažérka v PROFIT system.
Prečítaj články

Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Stravovanie v krabičkách sa presadilo v slovenských domácnostiach aj kanceláriách. Ako na to ide česká franšíza FITeat?
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.