Franchisa po anglicky

V konkurenčnom prostredí chce u nás obstáť franchisový koncept jazykovej školy zameraný predovšetkým na angličtinu Speak Up. Ako formu expanzie sa spoločnosť rozhodla nájsť master-franchisového partnera, ktorý by prostredníctvom predaja franchisových licencií vybudoval sieť jazykových centier. Obstáť by chceli aj na Slovensku a v Rumunsku.
Franchisový koncept Speak Up pochádza zo susedného Poľska, ale uchytiť sa dokázal aj v Rusku, Turecku a na Ukrajine. Dohromady sa angličtinu učia klienti v 66 franchisových miestach. „Naše školy dosahujú rast obratu až o 40 %,“ približuje Daniel Fischer, riaditeľ medzinárodného rozvoja Speak Up. Investícia pre master-franchisantov však nie je malá. Podnikateľ musí disponovať dostatočným kapitálom, vstupná investícia sa pohybuje od 100 tisíc do 500 tisíc euro.
Český trh je podľa spoločnosti Speak Up stále nenasýtený a je tu priestor pre ďalšiu jazykovú školu. „Uskutočnili sme hĺbkovú štúdiu, z ktorej nám vyšlo, že ľudia majú neustále veľký záujem o výučbu angličtiny,“ dodáva Daniel Fischer s tým, že firma chce zo začiatku so svojim franchisovým konceptom preniknúť do veľkých miest nad 100 tisíc obyvateľov. V prípade Českej republiky by malo ísť o mestá Praha, Brno a Ostrava. Spoločnosť dúfa, že práve franchisový model pomôže k tomu, aby sa sieť Speak Up úspešne rozvinula.
Prečítaj články

„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Vydavateľstvo Modrý slon je na trhu už od roku 1998 a knižky urobili radosť už 100 000 detí. Aké možnosti ponúka franšíza na Slovensku priblíži zakladateľ značky Marek Halfar.
Hovorili sme s Radoslavom Kuleszom o vzdelávacej franšíze Coding Giants, ktorá rozvíja programovacie zručnosti mladých ľudí.
Vzdelávacej franšíze Edukido sa darí rásť. Najrýchlejšie to ide na Balkáne, záujem má aj o rozvoj na Slovensku.
Najčítanejšie

Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Stravovanie v krabičkách sa presadilo v slovenských domácnostiach aj kanceláriách. Ako na to ide česká franšíza FITeat?
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.