Autá po americku

Americká značka požičovní áut Enterprise Rent-A-Car, ktora v minulom roku začala pôsobiť na slovenskom, posilňuje svoje pôsobenie na európskom kontinente. Spoločnosť Enterprise Holding, ktorá je majiteľom franchisovej licencie, rozšírila svoje pobočky na ďalších trhoch Európy, a to Česku, Macedónsku, Bosne a Hercegovine a Cypru. Rovnako ako v USA, tak aj v Európe o sebe firma rozvíja prostredníctvom franchisovej spolupráce.
Spoločnosť Enterprise holding vidí v Európe veľký potenciál a rozšírenie do ďalších krajín je súčasťou jej stratégie na expanziu. Značka Enterprise Rent-A-Car tak aktuálne pôsobí v 19 európskych krajinách s tým, že jej pobočky môžu obslúžiť aj ďalšie trhy. Počas posledných dvoch rokov firma rozšírila značku tak, že môže obslúžiť už 90 % kontinentu.
Európa ťahá
"Pozorujeme vyšší počet amerických turistov cestujúcich do Európy. Chceme, aby tu našli služby, na ktoré sú zvyknutí doma. Preto sme sa rozhodli rozšíriť Enteprise Rent-A-Car aj v Európe. Našim cieľom je ponúknuť rovnaké priateľské služby pre našich zákazníkov kdekoľvek na svete," komentuje expanziu vice-Prezident globálneho franchisového rozvoja Peter Smith.
Pre expanziu využíva spoločnosť Enterprise holding len franchisovej spolupráce, pretože lokálny partner sa lépe vyzná v podmienkach trhu a dokáže tak lepšie zaistiť rozvoj siete. "Sme vďační našim franchisovým partnerom po celej Európe, ktorí nám umožňujú splniť náš sľub zákazníkom dôsledne a podľa najvyšších štandardov," uzatvára Peter Smith. Vlani značka začala pôsobiť tiež v Maďarsku a Rakúsku.
Prečítaj články

Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Zaujímajú vás nové franšízové koncepty? Určite navštívte Franchise Expo 3. apríla 2025 v Budapešti.
Stárnutie populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.