Autá po americku
Americká značka požičovní áut Enterprise Rent-A-Car, ktora v minulom roku začala pôsobiť na slovenskom, posilňuje svoje pôsobenie na európskom kontinente. Spoločnosť Enterprise Holding, ktorá je majiteľom franchisovej licencie, rozšírila svoje pobočky na ďalších trhoch Európy, a to Česku, Macedónsku, Bosne a Hercegovine a Cypru. Rovnako ako v USA, tak aj v Európe o sebe firma rozvíja prostredníctvom franchisovej spolupráce.
Spoločnosť Enterprise holding vidí v Európe veľký potenciál a rozšírenie do ďalších krajín je súčasťou jej stratégie na expanziu. Značka Enterprise Rent-A-Car tak aktuálne pôsobí v 19 európskych krajinách s tým, že jej pobočky môžu obslúžiť aj ďalšie trhy. Počas posledných dvoch rokov firma rozšírila značku tak, že môže obslúžiť už 90 % kontinentu.
Európa ťahá
"Pozorujeme vyšší počet amerických turistov cestujúcich do Európy. Chceme, aby tu našli služby, na ktoré sú zvyknutí doma. Preto sme sa rozhodli rozšíriť Enteprise Rent-A-Car aj v Európe. Našim cieľom je ponúknuť rovnaké priateľské služby pre našich zákazníkov kdekoľvek na svete," komentuje expanziu vice-Prezident globálneho franchisového rozvoja Peter Smith.
Pre expanziu využíva spoločnosť Enterprise holding len franchisovej spolupráce, pretože lokálny partner sa lépe vyzná v podmienkach trhu a dokáže tak lepšie zaistiť rozvoj siete. "Sme vďační našim franchisovým partnerom po celej Európe, ktorí nám umožňujú splniť náš sľub zákazníkom dôsledne a podľa najvyšších štandardov," uzatvára Peter Smith. Vlani značka začala pôsobiť tiež v Maďarsku a Rakúsku.
Prečítaj články
Chute sveta pod jednou strechou
/04.12.2025
Známy chorvátsky fast-casual reťazec Koykan hľadá franšízantov s vášňou pre svetovú gastronómiu. Po otvorení reštaurácií v Bratislave chce expandovať aj do ďalších miest.
Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Zaujímajú vás nové franšízové koncepty? Určite navštívte Franchise Expo 3. apríla 2025 v Budapešti.
Najčítanejšie
Keď predaj znamená aj poradenstvo
/15.12.2025
„Zákazník k nám prichádza pre riešenie a istotu, nielen pre farbu,“ hovorí manažérka franšízy Dom Farieb Lucia Bovan.
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Rok 2025 ukázal, že Slovensko je pre franšízing atraktívnym trhom. Prichádzajú nové značky, iné pokračujú v expanzii. V ktorých segmentoch si môžu podnikatelia vyberať?
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.