Ktorá je najcennejšia?

Každý rok zverejňuje výskumná agentúra Millward Brown rebríček 100 najcennejších značiek sveta BrandZ Top 100. Tento rok sa na prvé miesto po 4 rokoch vrátila technologická firma Google, ktorá odsunula na druhé miesto Apple, ktorý vládol rebríčku tri roky. Do prvej desiatky sa dostala aj franchisová firma McDonald’s, ktorá medziročne poklesla o jednu pozíciu na 6. miesto.
Hodnota franchisovej značky McDonald’s dosahuje 85,7 miliárd dolárov a medziročne jej hodnota klesla o 5 %. Aj napriek tomu sa od roku 2008 drží v prvej desiatke. Najväčší konkurent, firma Subway, ktorá McDonald’s poráža v počte otvorených reštaurácií, sa umiestila v rebríčku na 43. mieste s hodnotou 21 miliárd dolárov. Jeho hodnota medziročne vzrástla o 26 %. Tretím fastfoodovým konceptom, ktorý uzatvára gastronomické značky v BrandZ Top 100, je koncept KFC, ocenení na takmer 12 miliárd dolárov (rast o 20 %).
Nie je prekvapením, že najoceňovanejšie značky tvoria technologické firmy. Firma Google, ktorá zvíťazila, bola ocenená na 158,8 miliardy dolárov (+40 %). Na druhé miesto s hodnotou 147,9 miliardy dolárov klesol Apple (-20 %). Tretie miesto obsadila počítačová spoločnosť IBM, ktorú MillWard Brown ocenil na 107,5 miliardy dolárov. V prvej desiatke sa ešte umiestili značky Microsoft, Coca-Cola, Visa, AT&T, Marlboro a Amazon. Celková hodnota všetkých 100 značiek dosiahla 2,9 bilióna dolárov.
Prečítaj články

Franšízing spôsobil revolúciu v globálnom podnikaní tým, že umožnil rýchlu expanziu s osvedčeným obchodným modelom. Objavte najväčšie franšízové siete, ktoré formujú priemyselné odvetvia po celom svete.
Športová značka si striktne dáva pozor na duševné vlastníctvo, ktoré si zákazníci spájajú práve s touto módnou značkou. Sú úspešní?
Skupina Wincott People zvýšila minulý rok obrat o 25 percent. S rastom však nekončí.
Franchisa Quiznos sa rozširuje v Ázii a Strednom východe. Do šiestich rokov chce otvoriť 1000 reštaurácií.
Franchisová kancelária Reach Local ukončuje svoje pôsobenie na trhu. Podala na seba konkurz.
Najčítanejšie

Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Stravovanie v krabičkách sa presadilo v slovenských domácnostiach aj kanceláriách. Ako na to ide česká franšíza FITeat?
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.