Ktorá je najcennejšia?
Každý rok zverejňuje výskumná agentúra Millward Brown rebríček 100 najcennejších značiek sveta BrandZ Top 100. Tento rok sa na prvé miesto po 4 rokoch vrátila technologická firma Google, ktorá odsunula na druhé miesto Apple, ktorý vládol rebríčku tri roky. Do prvej desiatky sa dostala aj franchisová firma McDonald’s, ktorá medziročne poklesla o jednu pozíciu na 6. miesto.
Hodnota franchisovej značky McDonald’s dosahuje 85,7 miliárd dolárov a medziročne jej hodnota klesla o 5 %. Aj napriek tomu sa od roku 2008 drží v prvej desiatke. Najväčší konkurent, firma Subway, ktorá McDonald’s poráža v počte otvorených reštaurácií, sa umiestila v rebríčku na 43. mieste s hodnotou 21 miliárd dolárov. Jeho hodnota medziročne vzrástla o 26 %. Tretím fastfoodovým konceptom, ktorý uzatvára gastronomické značky v BrandZ Top 100, je koncept KFC, ocenení na takmer 12 miliárd dolárov (rast o 20 %).
Nie je prekvapením, že najoceňovanejšie značky tvoria technologické firmy. Firma Google, ktorá zvíťazila, bola ocenená na 158,8 miliardy dolárov (+40 %). Na druhé miesto s hodnotou 147,9 miliardy dolárov klesol Apple (-20 %). Tretie miesto obsadila počítačová spoločnosť IBM, ktorú MillWard Brown ocenil na 107,5 miliardy dolárov. V prvej desiatke sa ešte umiestili značky Microsoft, Coca-Cola, Visa, AT&T, Marlboro a Amazon. Celková hodnota všetkých 100 značiek dosiahla 2,9 bilióna dolárov.
Prečítaj články
Franšízing spôsobil revolúciu v globálnom podnikaní tým, že umožnil rýchlu expanziu s osvedčeným obchodným modelom. Objavte najväčšie franšízové siete, ktoré formujú priemyselné odvetvia po celom svete.
Športová značka si striktne dáva pozor na duševné vlastníctvo, ktoré si zákazníci spájajú práve s touto módnou značkou. Sú úspešní?
Skupina Wincott People zvýšila minulý rok obrat o 25 percent. S rastom však nekončí.
Franchisa Quiznos sa rozširuje v Ázii a Strednom východe. Do šiestich rokov chce otvoriť 1000 reštaurácií.
Franchisová kancelária Reach Local ukončuje svoje pôsobenie na trhu. Podala na seba konkurz.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Franšízová sieť finančných služieb Simplea má za prvý polrok veľmi priaznivé ekonomické výsledky. V krajských mestách chce posilniť o nových franšízantov.
„Byť prvou franšízou Simplea na Slovensku bola výzva. Zvládli sme ju na jednotku,“ hovorí franšízantka Katarina Porubská.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franchising je systém istého druhu licenčných zmlúv, ktoré sa stávajú čím ďalej tým obľúbenejšími v oblasti podnikania. Do franchisingu je možné zahrnúť i rôzne typy podnikania založeného na distribučných a agentúrnych zmluvách.