Americké putá

Podnikatelia, ktorí sa pohrávajú s myšlienkou začať podnikať pod franchisovou značkou, väčšinou pokukujú po značkách, v ktorých vidia zaručený úspech. Aj tento rok sa analytické spoločnosti predháňajú v rebríčkoch, ktoré franchisové značky budú úspešné vo svete. O jednu takúto štatistiku sa pokúsil aj americký poisťovací server American Business Credit a ukázal najúspešnejšie koncepty v rodisku franchisingu, v Spojených štátoch amerických.
Keďže franchisových značiek sa na trhu nachádza obrovské množstvo v ktorom sa ťažko orientuje, server American Business Credit vytvoril rebríček 10 značiek, do ktorých sa oplatí investovať. Na prvom mieste sa umiestnil franchisový koncept fitness štúdií Anytime Fitness, ktorý funguje v Amerike od roku 2001 a prevádzkuje už viac ako 2400 pobočiek. Tieto štúdiá sa umiestili na prvých miestach aj v iných rebríčkoch. Podľa odborníkov je to vďaka originálnemu konceptu fitness, ktoré sú otvorené nonstop a nízkym obstarávacím investíciám.
Druhú pozíciu obsadili hotely Hampton Inn. Tie už v USA ubytovávajú klientov takmer v 2 tisícoch pobočkách. Top 3 uzatvára gastronomický koncept Dunkin‘ Donuts s viac ako 10 tisíc prevádzkami. V prvej desiatke sa umiestil aj koncept reštaurácií Denny’s ponúkajúci jedlá od raňajok po večere, ktorý sa snaží aj o expanziu na českom trh. Gastronómia zostáva stále najobľúbenejšou, do rebríčka serveru sa umiestili ešte dva franchisové koncepty z tejto kategórie, Subway a Pizza Hut pôsobiaci aj u nás.
Prečítaj články

Zaujímajú vás nové franšízové koncepty? Určite navštívte Franchise Expo 3. apríla 2025 v Budapešti.
Stárnutie populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Voľný čas po práci pre väčšinu ľudí znamená príjemné aktivity, zároveň je to aj podnikateľská príležitosť. Franšízová sieť Regatta to naučila už vyše 250 franšízantov v Európe.
Vo Varšave sa od 24. do 26. októbra koná ďalší ročník franšízového veľtrhu. Prečo si túto najväčšiu stredoeurópsku akciu s touto tematikou zapísať do diára?
Pánske fúzy hlásia návrat do módy už pár rokov. Zanedbaný imidž je naopak „out“. Franšíza Gentlemen Barber Shop na tom vie zarobiť.
Najčítanejšie

Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?