Americké putá

Podnikatelia, ktorí sa pohrávajú s myšlienkou začať podnikať pod franchisovou značkou, väčšinou pokukujú po značkách, v ktorých vidia zaručený úspech. Aj tento rok sa analytické spoločnosti predháňajú v rebríčkoch, ktoré franchisové značky budú úspešné vo svete. O jednu takúto štatistiku sa pokúsil aj americký poisťovací server American Business Credit a ukázal najúspešnejšie koncepty v rodisku franchisingu, v Spojených štátoch amerických.
Keďže franchisových značiek sa na trhu nachádza obrovské množstvo v ktorom sa ťažko orientuje, server American Business Credit vytvoril rebríček 10 značiek, do ktorých sa oplatí investovať. Na prvom mieste sa umiestnil franchisový koncept fitness štúdií Anytime Fitness, ktorý funguje v Amerike od roku 2001 a prevádzkuje už viac ako 2400 pobočiek. Tieto štúdiá sa umiestili na prvých miestach aj v iných rebríčkoch. Podľa odborníkov je to vďaka originálnemu konceptu fitness, ktoré sú otvorené nonstop a nízkym obstarávacím investíciám.
Druhú pozíciu obsadili hotely Hampton Inn. Tie už v USA ubytovávajú klientov takmer v 2 tisícoch pobočkách. Top 3 uzatvára gastronomický koncept Dunkin‘ Donuts s viac ako 10 tisíc prevádzkami. V prvej desiatke sa umiestil aj koncept reštaurácií Denny’s ponúkajúci jedlá od raňajok po večere, ktorý sa snaží aj o expanziu na českom trh. Gastronómia zostáva stále najobľúbenejšou, do rebríčka serveru sa umiestili ešte dva franchisové koncepty z tejto kategórie, Subway a Pizza Hut pôsobiaci aj u nás.
Prečítaj články

Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Zaujímajú vás nové franšízové koncepty? Určite navštívte Franchise Expo 3. apríla 2025 v Budapešti.
Stárnutie populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Voľný čas po práci pre väčšinu ľudí znamená príjemné aktivity, zároveň je to aj podnikateľská príležitosť. Franšízová sieť Regatta to naučila už vyše 250 franšízantov v Európe.
Najčítanejšie

„Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Nastal vhodný čas pre získanie licencie v rámci regiónov Slovenska," hovorí Matúš Hrabko, Field Service Manažér pre McDonald's na Slovensku.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.