Americké putá

Podnikatelia, ktorí sa pohrávajú s myšlienkou začať podnikať pod franchisovou značkou, väčšinou pokukujú po značkách, v ktorých vidia zaručený úspech. Aj tento rok sa analytické spoločnosti predháňajú v rebríčkoch, ktoré franchisové značky budú úspešné vo svete. O jednu takúto štatistiku sa pokúsil aj americký poisťovací server American Business Credit a ukázal najúspešnejšie koncepty v rodisku franchisingu, v Spojených štátoch amerických.
Keďže franchisových značiek sa na trhu nachádza obrovské množstvo v ktorom sa ťažko orientuje, server American Business Credit vytvoril rebríček 10 značiek, do ktorých sa oplatí investovať. Na prvom mieste sa umiestnil franchisový koncept fitness štúdií Anytime Fitness, ktorý funguje v Amerike od roku 2001 a prevádzkuje už viac ako 2400 pobočiek. Tieto štúdiá sa umiestili na prvých miestach aj v iných rebríčkoch. Podľa odborníkov je to vďaka originálnemu konceptu fitness, ktoré sú otvorené nonstop a nízkym obstarávacím investíciám.
Druhú pozíciu obsadili hotely Hampton Inn. Tie už v USA ubytovávajú klientov takmer v 2 tisícoch pobočkách. Top 3 uzatvára gastronomický koncept Dunkin‘ Donuts s viac ako 10 tisíc prevádzkami. V prvej desiatke sa umiestil aj koncept reštaurácií Denny’s ponúkajúci jedlá od raňajok po večere, ktorý sa snaží aj o expanziu na českom trh. Gastronómia zostáva stále najobľúbenejšou, do rebríčka serveru sa umiestili ešte dva franchisové koncepty z tejto kategórie, Subway a Pizza Hut pôsobiaci aj u nás.
Prečítaj články

Stárnutie populácie zvyšuje dopyt po službách starostlivosti o seniorov. Franšízové príležitosti vznikajú aj v tomto odbore. Na trhu zatiaľ chýbajú.
Voľný čas po práci pre väčšinu ľudí znamená príjemné aktivity, zároveň je to aj podnikateľská príležitosť. Franšízová sieť Regatta to naučila už vyše 250 franšízantov v Európe.
Vo Varšave sa od 24. do 26. októbra koná ďalší ročník franšízového veľtrhu. Prečo si túto najväčšiu stredoeurópsku akciu s touto tematikou zapísať do diára?
Pánske fúzy hlásia návrat do módy už pár rokov. Zanedbaný imidž je naopak „out“. Franšíza Gentlemen Barber Shop na tom vie zarobiť.
Originálny vzdelávací franšízový program pracuje s obľúbenou detskou stavebnicou. Čím by mohli ich kurzy u nás zaujať?
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?