Česko i Slovensko v jednom

Každoročne sa firmy ohliadajú za uplynulým rokom a hodnotia úspechy a neúspechy. Banka UniCredit Bank, ktorá sa ako jediná na tuzemskom trhu rozvíja na báze franchisingu, nie je výnimkou. Z informácií, ktoré spoločnosť zverejnila, vyplýva, že hospodárila so ziskom 120 miliónov euro. Ak výsledok porovnáme s rokom 2012, ide o podobný zisk. V minulom roku tiež dokončila cezhraničnú fúziu českej a slovenskej pobočky do jednej pôsobiacej v ČR.
Čistý výnos z úrokov UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia dosiahol 284 miliónov euro, čo je viac o 15 % ako minulý rok. Čisté výnosy z poplatkov a provízií vzrástli o 38 % na 112 miliónov euro. „Aj napriek dlhodobo trvajúcemu prostrediu nízkych úrokových sadzieb sme medziročne zvýšili úroveň oboch ukazovateľov. Ak očistíme vplyv fúzie a zmenu metodiky účtovania, tak sú úrokové výnosy približne v rovnakej výške ako v minulom roku a čistý výnos z poplatkov a provízií vzrástol o 7 %,“ povedal Gregor Hofstaetter-Pobst, finančný riaditeľ UniCredit Bank.
Ku koncu roka sa zvýšil aj počet pobočiek banky, ktorých prevádzkoval 168, z čoho 48 fungovalo na báze franchisovej spolupráce. V ich rozvoji, či už vlastných, či partnerských, chce banka naďalej pokračovať. Tento rok v marci tiež prišlo na základe strategického rozhodnutia skupiny UniCredit prevziať leasingové spoločnosti UniCredit Leasing v ČR a na Slovensku do portfólia banky.
Prečítaj články

Franšízová sieť finančných služieb Simplea má za prvý polrok veľmi priaznivé ekonomické výsledky. V krajských mestách chce posilniť o nových franšízantov.
Dve úspešné značky finančného poradenstva sa počas prvého polroka 2024 spoja a vznikne tak sieť viac ako 320 poradcov. Prvou novinkou bude mobilná aplikácia.
Vedenie finančne-poradenskej spoločnosti Simplea má teraz na starosti Tibor Baťánek. Jednou z jeho úlohou je naďalej rozširovať franšízovú sieť Simplea Point.
Prvá Simplea Point zahájila prevádzku v marci v Liptovskom Mikuláši. Po severe a juhu Slovenska sa na konci júna prvej pobočky dočkala aj Bratislava.
„Slovensko je zaujímavý trh vďaka menším a stredne veľkým mestám. Tie sú pre naše finančné franšízy tým pravým miestom," hovorí zakladateľ Partners Petr Borkovec.
Najčítanejšie

Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Stravovanie v krabičkách sa presadilo v slovenských domácnostiach aj kanceláriách. Ako na to ide česká franšíza FITeat?
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.