Česko i Slovensko v jednom

Každoročne sa firmy ohliadajú za uplynulým rokom a hodnotia úspechy a neúspechy. Banka UniCredit Bank, ktorá sa ako jediná na tuzemskom trhu rozvíja na báze franchisingu, nie je výnimkou. Z informácií, ktoré spoločnosť zverejnila, vyplýva, že hospodárila so ziskom 120 miliónov euro. Ak výsledok porovnáme s rokom 2012, ide o podobný zisk. V minulom roku tiež dokončila cezhraničnú fúziu českej a slovenskej pobočky do jednej pôsobiacej v ČR.
Čistý výnos z úrokov UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia dosiahol 284 miliónov euro, čo je viac o 15 % ako minulý rok. Čisté výnosy z poplatkov a provízií vzrástli o 38 % na 112 miliónov euro. „Aj napriek dlhodobo trvajúcemu prostrediu nízkych úrokových sadzieb sme medziročne zvýšili úroveň oboch ukazovateľov. Ak očistíme vplyv fúzie a zmenu metodiky účtovania, tak sú úrokové výnosy približne v rovnakej výške ako v minulom roku a čistý výnos z poplatkov a provízií vzrástol o 7 %,“ povedal Gregor Hofstaetter-Pobst, finančný riaditeľ UniCredit Bank.
Ku koncu roka sa zvýšil aj počet pobočiek banky, ktorých prevádzkoval 168, z čoho 48 fungovalo na báze franchisovej spolupráce. V ich rozvoji, či už vlastných, či partnerských, chce banka naďalej pokračovať. Tento rok v marci tiež prišlo na základe strategického rozhodnutia skupiny UniCredit prevziať leasingové spoločnosti UniCredit Leasing v ČR a na Slovensku do portfólia banky.
Prečítaj články

Franšízová sieť finančných služieb Simplea má za prvý polrok veľmi priaznivé ekonomické výsledky. V krajských mestách chce posilniť o nových franšízantov.
Dve úspešné značky finančného poradenstva sa počas prvého polroka 2024 spoja a vznikne tak sieť viac ako 320 poradcov. Prvou novinkou bude mobilná aplikácia.
Vedenie finančne-poradenskej spoločnosti Simplea má teraz na starosti Tibor Baťánek. Jednou z jeho úlohou je naďalej rozširovať franšízovú sieť Simplea Point.
Prvá Simplea Point zahájila prevádzku v marci v Liptovskom Mikuláši. Po severe a juhu Slovenska sa na konci júna prvej pobočky dočkala aj Bratislava.
„Slovensko je zaujímavý trh vďaka menším a stredne veľkým mestám. Tie sú pre naše finančné franšízy tým pravým miestom," hovorí zakladateľ Partners Petr Borkovec.
Najčítanejšie

Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?