Angličtina nahlas

Jazykové školy musia obstáť v drsnej konkurencii a bojovať o každého klienta. Zápasiť v tomto prostredí sa rozhodol aj franchisový koncept Speak Up, ktorý plánuje vstúpiť na tuzemský trh zo susedného Poľska. Systém sa zameriava predovšetkým na výučbu anglického jazyka. Expanziu okrem Slovenska plánujú aj v Česku a Rumunsku.
„Uskutočnili sme hĺbkovú štúdiu, z ktorej nám vyšlo, že ľudia majú neustále veľký záujem o výučbu angličtiny v každom z týchto trhov,“ dodáva riaditeľ medzinárodného rozvoja Speak Up Daniel Fischer s tým, že firma chce na začiatku so svojím franchisovým konceptom preniknúť do veľkých miest nad 100 tisíc obyvateľov. V prípade Slovenskej republiky ide konkrétne o Bratislavu, Žilinu a Košice. Spoločnosť dúfa, že práve franchisový model pomôže k tomu, aby sa sieť Speak Up úspešne rozvinula.
Franchisový koncept Speak Up našiel svojich klientov nielen v domácom Poľsku, ale angličtina sa v niekoľkých školách učí v Rusku, na Ukrajine a v Turecku. Stredná a východná Európa je teda ďalším krokom k expanzii. V štyroch krajinách prevádzkuje 66 franchisových škôl. „Naše školy dosahujú rast obratu až o 40 %,“ približuje Daniel Fischer. Investícia pre master-franchisantov však nie je malá. Podnikateľ musí disponovať dostatočným kapitálom, vstupná investícia sa pohybuje od 100 tisíc do 5000 tisíc euro.
Prečítaj články

Franšízová sieť Maxeco hľadá nových partnerov pre slovenský trh. Skúsenosti z odboru nie sú nutné, záujemcov čaká dôkladné školenie a následná podpora.
Originálne kaviarne Spezax Caffe úspešne prevádzkujú dve pobočky. Teraz hľadajú prvých franšízových partnerov pre ďalší rast.
Sieť Aplend spravuje 17 ubytovacích jednotiek vo Vysokých Tatrách. Víta v nich až 80 tisíc hostí ročne. Teraz hľadá pre franšízovú spoluprácu ďalšie hotely a apartmány.
Deti v škole trávia minimálne 12 rokov. Mnohí z nich potrebujú pomoc s učením. Franšíza Škola Populo ponúka profesionálne riešenie ako podnikateľskú príležitosť.
Franšízová sieť UGO vsádza na inovácie, vyváženú ponuku a partnerov zapojených do každodennej prevádzky. Rastúci obrat o 160% svedčí o stabilnom rozvoji siete.
Najčítanejšie

„Nutriadapt som poznala zo všetkých strán. Vedela som, že má potenciál a hodnoty blízke mne. Vlastná klinika bola prirodzený krok,“ hovorí franšízantka Silvia Večerová.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
V samostatnom franchisingu je niekoľko základných pojmov, ktoré by mal poznať každý, kto sa o tento spôsob podnikania aspoň trocha zaujíma.