Prvá zo všetkých

Aj keď je rozvoj bánk na báze franchisingu v zahraničí pomerne populárny, na Slovensku nájdeme zatiaľ iba jednu banku, ktorá sa týmto spôsobom na tuzemskom trhu rozvíja. Je ňou Raiffeisen banka, ktorá prvé partnerské pobočky otvorila v novembri 2012. Momentálne ich tu prevádzkuje 12, z ktorých 10 je v rukách partnerov. „Našim cieľom v tomto roku je ich počet zvýšiť. Nové pobočky otvoríme na celkom území Slovenska,“ hovorí Martin Krajniak, riaditeľ marketingu a PR, s tým, že v nasledujúcom období bude banka pracovať nielen na ďalšom rozširovaní pobočkovej siete, ale tiež na jej optimalizácii.
Ak chce byť banka v dnešnej dobe dlhodobo úspešná na súčasnom bankovom trhu, musí sa sústrediť na zefektívnenie prevádzky a nákladov. Preto si vybrala cestu rozvoja založenú na princípe franchisingu. „Banka tak vníma model založený na báze franchisingu ako príležitosť výrazne zrýchliť svoju expanziu pri udržaní prevádzkových nákladov na čo najnižšej úrovni,“ vysvetľuje Martin Krajniak.
Nič nie je zadarmo
Záujemca o licenciu na prevádzkovanie pobočky Raiffeisen banky zaplatí jednorazový vstupný poplatok vo výške 30 tisíc Eur. Ďalej si musí pripraviť 20 tisíc Eur na vratnú kauciu, ktorá je viazaná na celú dobu trvania zmluvného vzťahu. Ten sa uzatvára na 5 rokov s možnosťou predĺženia. Vratná kaucia je od partnerov vyberaná pre prípad poškodenia zariadenia, ktoré má v prenájme a pre prípadne vzniknuté škody. Ďalší poplatkom, ktorý partner banke mesačne odvádza, sa pohybuje vo výške 3 % z výšky jeho fakturovaných provízií.
Za vynaložené investície získa partner Raiffeisen banky okrem pomoci pri riadení pobočky a vytváraní vzťahu s klientmi, tiež podporu pri príprave a realizácii akvizícií alebo pri vytváraní a realizácii lokálnych pobočkových marketingových aktivít. Banka mu tiež pomôže pri výbere zamestnancov pobočky, riadení a vzdelávaní.
Pre viac informácií o tejto franchisingovej príležitosti navštívte stránky v našom katalógu
Prečítaj články

Franšízová sieť finančných služieb Simplea má za prvý polrok veľmi priaznivé ekonomické výsledky. V krajských mestách chce posilniť o nových franšízantov.
Dve úspešné značky finančného poradenstva sa počas prvého polroka 2024 spoja a vznikne tak sieť viac ako 320 poradcov. Prvou novinkou bude mobilná aplikácia.
Vedenie finančne-poradenskej spoločnosti Simplea má teraz na starosti Tibor Baťánek. Jednou z jeho úlohou je naďalej rozširovať franšízovú sieť Simplea Point.
Prvá Simplea Point zahájila prevádzku v marci v Liptovskom Mikuláši. Po severe a juhu Slovenska sa na konci júna prvej pobočky dočkala aj Bratislava.
„Slovensko je zaujímavý trh vďaka menším a stredne veľkým mestám. Tie sú pre naše finančné franšízy tým pravým miestom," hovorí zakladateľ Partners Petr Borkovec.
Najčítanejšie

Originálne kaviarne Spezax Caffe úspešne prevádzkujú dve pobočky. Teraz hľadajú prvých franšízových partnerov pre ďalší rast.
„Nutriadapt som poznala zo všetkých strán. Vedela som, že má potenciál a hodnoty blízke mne. Vlastná klinika bola prirodzený krok,“ hovorí franšízantka Silvia Večerová.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Sieť Aplend spravuje 17 ubytovacích jednotiek vo Vysokých Tatrách. Víta v nich až 80 tisíc hostí ročne. Teraz hľadá pre franšízovú spoluprácu ďalšie hotely a apartmány.