Prvá zo všetkých

Aj keď je rozvoj bánk na báze franchisingu v zahraničí pomerne populárny, na Slovensku nájdeme zatiaľ iba jednu banku, ktorá sa týmto spôsobom na tuzemskom trhu rozvíja. Je ňou Raiffeisen banka, ktorá prvé partnerské pobočky otvorila v novembri 2012. Momentálne ich tu prevádzkuje 12, z ktorých 10 je v rukách partnerov. „Našim cieľom v tomto roku je ich počet zvýšiť. Nové pobočky otvoríme na celkom území Slovenska,“ hovorí Martin Krajniak, riaditeľ marketingu a PR, s tým, že v nasledujúcom období bude banka pracovať nielen na ďalšom rozširovaní pobočkovej siete, ale tiež na jej optimalizácii.
Ak chce byť banka v dnešnej dobe dlhodobo úspešná na súčasnom bankovom trhu, musí sa sústrediť na zefektívnenie prevádzky a nákladov. Preto si vybrala cestu rozvoja založenú na princípe franchisingu. „Banka tak vníma model založený na báze franchisingu ako príležitosť výrazne zrýchliť svoju expanziu pri udržaní prevádzkových nákladov na čo najnižšej úrovni,“ vysvetľuje Martin Krajniak.
Nič nie je zadarmo
Záujemca o licenciu na prevádzkovanie pobočky Raiffeisen banky zaplatí jednorazový vstupný poplatok vo výške 30 tisíc Eur. Ďalej si musí pripraviť 20 tisíc Eur na vratnú kauciu, ktorá je viazaná na celú dobu trvania zmluvného vzťahu. Ten sa uzatvára na 5 rokov s možnosťou predĺženia. Vratná kaucia je od partnerov vyberaná pre prípad poškodenia zariadenia, ktoré má v prenájme a pre prípadne vzniknuté škody. Ďalší poplatkom, ktorý partner banke mesačne odvádza, sa pohybuje vo výške 3 % z výšky jeho fakturovaných provízií.
Za vynaložené investície získa partner Raiffeisen banky okrem pomoci pri riadení pobočky a vytváraní vzťahu s klientmi, tiež podporu pri príprave a realizácii akvizícií alebo pri vytváraní a realizácii lokálnych pobočkových marketingových aktivít. Banka mu tiež pomôže pri výbere zamestnancov pobočky, riadení a vzdelávaní.
Pre viac informácií o tejto franchisingovej príležitosti navštívte stránky v našom katalógu
Prečítaj články

Franšízová sieť finančných služieb Simplea má za prvý polrok veľmi priaznivé ekonomické výsledky. V krajských mestách chce posilniť o nových franšízantov.
Dve úspešné značky finančného poradenstva sa počas prvého polroka 2024 spoja a vznikne tak sieť viac ako 320 poradcov. Prvou novinkou bude mobilná aplikácia.
Vedenie finančne-poradenskej spoločnosti Simplea má teraz na starosti Tibor Baťánek. Jednou z jeho úlohou je naďalej rozširovať franšízovú sieť Simplea Point.
Prvá Simplea Point zahájila prevádzku v marci v Liptovskom Mikuláši. Po severe a juhu Slovenska sa na konci júna prvej pobočky dočkala aj Bratislava.
„Slovensko je zaujímavý trh vďaka menším a stredne veľkým mestám. Tie sú pre naše finančné franšízy tým pravým miestom," hovorí zakladateľ Partners Petr Borkovec.
Najčítanejšie

Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?