Druhý rok za nami
Časopis Vlastná firma FRANCHISING vychádza v ČR už druhým rokom . A od januára začne svoj tretí rok . Čo môžu čitatelia očakávať v novom čísle ?
Nové číslo magazínu Vlastné firma FRANCHISING, ktoré vyjde na začiatku januára budúceho roka, bude opäť plné zaujímavých informácií a nápadov. Dalo by sa povedať , že spojovacou témou všetkých článkov je do istej miery odvah . Odvaha začať podnikať , robiť nepopulárne opatrenia alebo odvaha nebáť sa a bojovať proti hospodárskej kríze všetkými možnými prostriedkami. Za seba by som určite "nalákala" na rozhovor s pani Evou Štěpánkovou, majiteľkou kozmetické firmy RYOR, a potom aj na článok o odboroch, ktorým sa darí aj napriek ekonomickej kríze, o ktoré sa bohužiaľ ešte stále hovorí.
Ktoré číslo v tomto roku sa Vám páčilo najviac a prečo?
Je ťažké vybrať jedno . Veď sme čitateľom priniesli rozhovory s radom zaujímavých osobností z radov podnikateľov. Svojou otvorenosťou sa mi však veľmi páčil pán Zdeněk Pohlreich, ktorý sa nebál jasne pomenovať problémy, ktoré české a možno aj slovenské podnikateľské prostredie trápi . V tomto čísle bol tiež veľmi zaujímavý článok "Zmeň život , založ firmu", ktorý čitateľom sprostredkoval "osudy" tých, ktorí sa v určitej fáze svojho profesionálneho života rozhodli pre zmenu, opustili zamestnanie a rozbehli vlastné podnikanie. Najmä táto téma je podľa môjho názoru veľmi inšpiratívne.
Plánujete nejaké novinky pre čitateľou, či už časopisu či Vášho portáli Franchising.cz?
Naším primárnym cieľom je udržať si vysokú kvalitu, ktorú náš magazín má. Nejaké novinky chystáme, ale momentálne je predčasné o nich hovoriť. Budú takým malým prekvapením pre našich čitateľov. Čo sa týka portálu, tam je to podobné. Aj naďalej sa budeme snažiť prinášať zaujímavé informácie, rozhovory a aktuality z franchisingového trhu, čím chceme prispieť k ďalšiemu rozvoju franchisingu v Českej republike aj na Slovensku. Záujemcovia o oblasť franchisingu sa môžu tiež tešiť na čerstvé dáta za rok 2013, ktorá predstavíme v rámci každoročného Franchising reportu , ktorý naša spoločnosť spracováva.
Na jeseň bol tiež spustený portál Franchising.sk . Prečo sa firma PROFIT system rozhodla pre slovenskú verziu ?
Myšlienka na spustenie slovenskom portáli Franchising.sk bola v našich hlavách už dlhšiu dobu. Neustále sa množiace otázky zo strán záujemcov o franchisové podnikanie zo Slovenska i zástupcov franchisových konceptov mieriacich na slovenský trh sme došli k záveru, že správna doba na realizáciu tohto plánu je už tu. Veríme, že sa nášmu najmladšiemu portálu v jeho európskej rodine bude dariť a nadviaže tak na úspech svojich starších súrodencov. K tomu by malo prispieť aj partnerstvá, ktoré portál Franchising.sk nadviazal so Slovenskou franchisingovou asociáciou , ktorej sa stal mediálnym partnerom.
Čo by ste chcela odkázať Vašim čitateľom do nového roka?
Najprv by som chcela všetkým veľmi poďakovať za priazeň, ktorú nám venujú . Vedzte, že sa bude celý náš tím snažiť o to, aby sme si ju aj naďalej zaslúžili. Popriať by som všetkým čitateľom chcela nielen veľa zdravia, šťastia a úspechu v nadchádzajúcom roku 2014, ale aj odvahu urobiť zmenu a možno rozbehnúť vlastný biznis.
Prečítaj články

Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
„Chceme zvýšiť dosah našich programov a prísť s novinkami, ktoré podnikateľom uľahčia nielen riadenie firiem, ale aj ich osobný rozvoj,“ hovorí Šimon Mastný, riaditeľ franšízy TAB Board.
Máte originálny podnikateľský nápad a zdravý obchodný model. Ako z neho urobiť franšízu? Na to vám odpovie Lenka Nováková, konzultantka poradenskej spoločnosti PROFIT system.
„Flexibilita, inovatívny prístup a schopnosť reagovať na zmeny budú zásadné pre úspech,“ odkazuje budúcim franšízantom Marek Halfar, riaditeľ poradenskej spoločnosti PROFIT system.
Najčítanejšie

Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
„Byť prvou franšízou Simplea na Slovensku bola výzva. Zvládli sme ju na jednotku,“ hovorí franšízantka Katarina Porubská.