Portál Franchising.sk odštartoval

Slovenský trh franchisingu posledné roky vykazuje prudký rast. Nielen firmy z Českej republiky sa snažia na tento trh preniknúť a zacieliť na slovenských zákazníkov. Poradenská spoločnosť PROFIT system, ktorá mimo iné prevádzkuje portál Franchising.cz, sa rozhodla pre franchisorov a franchisantov spustiť slovenskú variantu Franchising.sk, kde môžu nielen záujemcovia o podnikanie načerpať informácie týkajúce sa oblasti franchisingu.
Trh franchisingu vo Slovenskom republike je podľa prezidenta Slovenských franchisingovej asociácie (SFA) Jozefa Šétaffyho ešte mladý a nezrelý, za posledné dva roky však vykazuje veľmi dynamický rozvoj. "Franchising na slovenský má svoje vlastné špecifiká, je napríklad výrazne geograficky a ľudsky štruktúrovaný. Podnikateľ musí vynaložiť určitý čas, aby sa s ním zoznámil," hovorí sám Jozef Šétaffy s tým, že SFA sa snaží franchising stále podporovať.
SFA združuje v súčasnej chvíli 30 riadnych členov. Momentálne zdokonaľuje návrhy na úpravu Stanov SFA, aby boli vytvorené dobré podmienky pre vlastnú existenciu a rozšírenie záberu aktivít. Franchising chcú rozvíjať aj vďaka spolupráci s inštitúciami ako Združenie podnikateľov Slovenska či Národnou agentúrou pre rozvoj malého a stredného podnikania. Spoločnosť PROFIT system a nový portál Franchising.sk budú v procese rozvoja určite hrať významnú úlohu.
PROFIT system franchise services je konzultačná spoločnosť, ktorá sa zaoberá komplexným poradenstvom v oblasti franchisingu. Spoločnosť pôsobí popri Českej republiky aj na poľskom, ukrajinskom, maďarskom, ruskom, srbskom a rumunskom trhu. PROFIT system je riadnym členom Českej asociácie franchisingu v oblasti poradenstva franchisovým systémom.
Prečítaj články

Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Stravovanie v krabičkách sa presadilo v slovenských domácnostiach aj kanceláriách. Ako na to ide česká franšíza FITeat?
Svetová franšízová sieť sa môže pochváliť posilnením svojich pozícií v konkurencii fast foodov. Značka otvorila pobočku v Bratislave a Topoľčanoch.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej siete Extra Services.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.