Portál Franchising.sk odštartoval

Slovenský trh franchisingu posledné roky vykazuje prudký rast. Nielen firmy z Českej republiky sa snažia na tento trh preniknúť a zacieliť na slovenských zákazníkov. Poradenská spoločnosť PROFIT system, ktorá mimo iné prevádzkuje portál Franchising.cz, sa rozhodla pre franchisorov a franchisantov spustiť slovenskú variantu Franchising.sk, kde môžu nielen záujemcovia o podnikanie načerpať informácie týkajúce sa oblasti franchisingu.
Trh franchisingu vo Slovenskom republike je podľa prezidenta Slovenských franchisingovej asociácie (SFA) Jozefa Šétaffyho ešte mladý a nezrelý, za posledné dva roky však vykazuje veľmi dynamický rozvoj. "Franchising na slovenský má svoje vlastné špecifiká, je napríklad výrazne geograficky a ľudsky štruktúrovaný. Podnikateľ musí vynaložiť určitý čas, aby sa s ním zoznámil," hovorí sám Jozef Šétaffy s tým, že SFA sa snaží franchising stále podporovať.
SFA združuje v súčasnej chvíli 30 riadnych členov. Momentálne zdokonaľuje návrhy na úpravu Stanov SFA, aby boli vytvorené dobré podmienky pre vlastnú existenciu a rozšírenie záberu aktivít. Franchising chcú rozvíjať aj vďaka spolupráci s inštitúciami ako Združenie podnikateľov Slovenska či Národnou agentúrou pre rozvoj malého a stredného podnikania. Spoločnosť PROFIT system a nový portál Franchising.sk budú v procese rozvoja určite hrať významnú úlohu.
PROFIT system franchise services je konzultačná spoločnosť, ktorá sa zaoberá komplexným poradenstvom v oblasti franchisingu. Spoločnosť pôsobí popri Českej republiky aj na poľskom, ukrajinskom, maďarskom, ruskom, srbskom a rumunskom trhu. PROFIT system je riadnym členom Českej asociácie franchisingu v oblasti poradenstva franchisovým systémom.
Prečítaj články

Ako sa darí Coffeeshop Company od doby, čo si zobrala naspäť vedenie centrála vo Viedni? S odznením covidového obdobia je V4 pripravená na ďalší rast. Franšízanti majú dvere otvorené.
TAB Board chce rásť do ďalších regiónov Slovenska. Akých franšízantov hľadá a prečo rastie dopyt po zdieľaní skúseností a koučingu aj v dobe umelej inteligencie?
Keď sa povie franšízové podnikanie, väčšina z nás si predstaví väčšie mesto a gastro franšízu. Naturhouse dokazuje, že to ide aj inak. Ich koncept pracuje s vernými klientmi.
Franšízová sieť Bageterie Boulevard pokračuje v zvyšovaní počtu pobočiek. Po Česku chce pridať expanziu na Slovensku. Franšízantom sa ponúkajú nové príležitosti aj mimo Bratislavy.
Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Najčítanejšie

Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
„Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Nastal vhodný čas pre získanie licencie v rámci regiónov Slovenska," hovorí Matúš Hrabko, Field Service Manažér pre McDonald's na Slovensku.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.