S novinkou na Slovensko

Spoločnosť PROFIT system spustila slovenský portál Franchising.sk . Prečo ste sa k tomuto kroku rozhodli?
Už pri spúšťaní českej verzie portálu o franchisingu sme vedeli, že by sme rovnaký projekt radi prevádzkovali na Slovensku. S rastúcim záujmom zo strany slovenských čitateľov a našim blízkym vzťahom ku slovenským kolegom sa všetko v tomto roku spustilo. Veríme, že sa nášmu najmladšiemu portálu v jeho európskej rodine bude dariť a nadviaže tak na úspech svojich starších súrodencov.
Na čo sa budú môcť slovenskí čitatelia tešiť?
Obsah nášho portálu je veľmi pestrý . Bude prinášať aktuality zo sveta franchisingu , rozhovory s osobnosťami, príbehy franchisantov, tipy ako si založiť vlastnú firmu. Nájdu tu však aj aktuálnu ponuku fungujúcich franchisových sietí na slovenský alebo nové systémy vstupujúcich na slovenský trh.
Čo prinesie nový slovenský portál franchisantom?
Pre záujemcov o franchisovej podnikania je určite atraktívna možnosť listovať si v Katalógu franchis, v ktorom sa môžu dozvedieť bližšie informácie o konceptoch hľadajúcich na slovenskom trhu svoje franchisové partnery. Nielen že si budú môcť prečítať, čím sa tá či ona franchisová sieť zaoberá, ale zistí aj praktické informácie týkajúce sa napríklad vyššie investície do franchisingového systému alebo požiadavky, aké má značka na svojich franchisantov. Prostredníctvom pravidelne publikovaných článkov sa potom franchisanti môžu zorientovať na trhu franchisingu, urobiť si prehľad a sledovať vývoj jednotlivých franchis. Aby čitateľom nič neušlo , máme pre nich pripravený aj pravidelný newsletter, ktorý k nim aktuality pohodlne doručí. V rubrike ABC Franchisy sa potom čitateľovi z rad potenciálnych franchisantov dozvedia základné informácie o franchisingu, a to vrátane jeho história alebo používaných pojmov. Záujemcovia o podnikanie v oblasti franchisingu si budú môcť cez slovenský portál objednať aj magazín Vlastná firma FRANCHISING, ktorý síce vychádza v slovenskom jazyku, ale aj na Slovensku si našiel svojich priaznivcov. Dúfame, že náš portál Franchising.sk pomôže záujemcom sa k časopisu plnému zaujímavých a užitočných informácií nielen o českom franchisovom trhu, dostať pohodlnejšie.
Ako bude portál podporovať franchisorov?
Pre franchisorov máme pripravených hneď niekoľko možností ako prezentovať svoj koncept našim čitateľom, poťažmo záujemcom o fanchisu. Základom je registrácia v už spomínanom Katalógu franchis, kde budú môcť o svojom koncepte uviesť podrobnosti o fungovaní siete , ktoré pomôžu potenciálnym franchisantom pri rozhodovaní, aký koncept si zvoliť. S registráciou v Katalógu franchis je spojená aj PR podpora od nášho PR oddelenia a redakcie prostredníctvom aktuálnych redakčných článkov. Ďalej môžu franchisory využiť aj bannerovej prezentácie, sponzorované články a iné dôrazné marketingové nástroje. Pretože vieme, že každý klient potrebuje niečo trochu iné, sme samozrejme schopní vytvoriť podľa jednotlivých potrieb konceptov riešenia, ktoré budú šité priamo na mieru.
Keď sa pozrieme na trh franchising. Ako by ste ho opísali na Slovensku?
Podľa informácií, ktoré máme k dispozícii, sa slovenská franchisový trh neustále vyvíja. Oproti západným trhom sa síce rozvíja trochu pomalšie, ale možno pozorovať jeho vysoký potenciál. Trúfam si odhadovať, že je slovenský franchisový trh pripravený na ďalší zásadný rozvoj a nárast domácich sietí, čo len potvrdí správny smer franchisingového podnikania na Slovensku.
Prečítaj články

Riaditeľ spoločnosti Solodoor Centrum Martin Kupka hodnotí uplynulý rok v znamení rastu. Približuje tiež, čo je podľa neho kľúčom k fungujúcej franšízovej spolupráci.
„Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
Mr. Kebab funguje už vyše 20 rokov, prežil aj covidové obmedzenia bez uzatvárania pobočiek a prepúšťania. Ako vidí ďalší rozvoj majiteľ Ľubor Lelovits?
Franšízová sieť Kaliforňan novo umožňuje rast aj zamestnancom. Zakladateľka Michaela Smrtičová opisuje, ako značka otvára cestu k podnikaniu bez nutnosti vysokej investície.
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Deti v škole trávia minimálne 12 rokov. Mnohí z nich potrebujú pomoc s učením. Franšíza Škola Populo ponúka profesionálne riešenie ako podnikateľskú príležitosť.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.