S novinkou na Slovensko
Spoločnosť PROFIT system spustila slovenský portál Franchising.sk . Prečo ste sa k tomuto kroku rozhodli?
Už pri spúšťaní českej verzie portálu o franchisingu sme vedeli, že by sme rovnaký projekt radi prevádzkovali na Slovensku. S rastúcim záujmom zo strany slovenských čitateľov a našim blízkym vzťahom ku slovenským kolegom sa všetko v tomto roku spustilo. Veríme, že sa nášmu najmladšiemu portálu v jeho európskej rodine bude dariť a nadviaže tak na úspech svojich starších súrodencov.
Na čo sa budú môcť slovenskí čitatelia tešiť?
Obsah nášho portálu je veľmi pestrý . Bude prinášať aktuality zo sveta franchisingu , rozhovory s osobnosťami, príbehy franchisantov, tipy ako si založiť vlastnú firmu. Nájdu tu však aj aktuálnu ponuku fungujúcich franchisových sietí na slovenský alebo nové systémy vstupujúcich na slovenský trh.
Čo prinesie nový slovenský portál franchisantom?
Pre záujemcov o franchisovej podnikania je určite atraktívna možnosť listovať si v Katalógu franchis, v ktorom sa môžu dozvedieť bližšie informácie o konceptoch hľadajúcich na slovenskom trhu svoje franchisové partnery. Nielen že si budú môcť prečítať, čím sa tá či ona franchisová sieť zaoberá, ale zistí aj praktické informácie týkajúce sa napríklad vyššie investície do franchisingového systému alebo požiadavky, aké má značka na svojich franchisantov. Prostredníctvom pravidelne publikovaných článkov sa potom franchisanti môžu zorientovať na trhu franchisingu, urobiť si prehľad a sledovať vývoj jednotlivých franchis. Aby čitateľom nič neušlo , máme pre nich pripravený aj pravidelný newsletter, ktorý k nim aktuality pohodlne doručí. V rubrike ABC Franchisy sa potom čitateľovi z rad potenciálnych franchisantov dozvedia základné informácie o franchisingu, a to vrátane jeho história alebo používaných pojmov. Záujemcovia o podnikanie v oblasti franchisingu si budú môcť cez slovenský portál objednať aj magazín Vlastná firma FRANCHISING, ktorý síce vychádza v slovenskom jazyku, ale aj na Slovensku si našiel svojich priaznivcov. Dúfame, že náš portál Franchising.sk pomôže záujemcom sa k časopisu plnému zaujímavých a užitočných informácií nielen o českom franchisovom trhu, dostať pohodlnejšie.
Ako bude portál podporovať franchisorov?
Pre franchisorov máme pripravených hneď niekoľko možností ako prezentovať svoj koncept našim čitateľom, poťažmo záujemcom o fanchisu. Základom je registrácia v už spomínanom Katalógu franchis, kde budú môcť o svojom koncepte uviesť podrobnosti o fungovaní siete , ktoré pomôžu potenciálnym franchisantom pri rozhodovaní, aký koncept si zvoliť. S registráciou v Katalógu franchis je spojená aj PR podpora od nášho PR oddelenia a redakcie prostredníctvom aktuálnych redakčných článkov. Ďalej môžu franchisory využiť aj bannerovej prezentácie, sponzorované články a iné dôrazné marketingové nástroje. Pretože vieme, že každý klient potrebuje niečo trochu iné, sme samozrejme schopní vytvoriť podľa jednotlivých potrieb konceptov riešenia, ktoré budú šité priamo na mieru.
Keď sa pozrieme na trh franchising. Ako by ste ho opísali na Slovensku?
Podľa informácií, ktoré máme k dispozícii, sa slovenská franchisový trh neustále vyvíja. Oproti západným trhom sa síce rozvíja trochu pomalšie, ale možno pozorovať jeho vysoký potenciál. Trúfam si odhadovať, že je slovenský franchisový trh pripravený na ďalší zásadný rozvoj a nárast domácich sietí, čo len potvrdí správny smer franchisingového podnikania na Slovensku.
Prečítaj články
Šanca stať sa lídrom MBE na Slovensku
/24.11.2025
Značka Mail Boxes Etc. plánuje vstúpiť na slovenský trh a hľadá master-franšízanta. Manažér rozvoja MBE Pawan Kim približuje, akú úlohu bude zastávať.
„Nehľadáme iba investora, ale človeka, ktorý bude venovať svojej predajni aj čas a srdce,“ hovorí Josefina Rusová, manažérka rozvoja franšízovej siete Kinekus.
„Nutriadapt som poznala zo všetkých strán. Vedela som, že má potenciál a hodnoty blízke mne. Vlastná klinika bola prirodzený krok,“ hovorí franšízantka Silvia Večerová.
Riaditeľ spoločnosti Solodoor Centrum Martin Kupka hodnotí uplynulý rok v znamení rastu. Približuje tiež, čo je podľa neho kľúčom k fungujúcej franšízovej spolupráci.
„Nízke náklady a rýchla návratnosť robia z Edukido ideálnu voľbu pre tých, ktorí chcú podnikať a zároveň podporiť rozvoj detí,“ hovorí prevádzkový riaditeľ Bartłomiej Misztal.
Najčítanejšie
Ako zarobiť peniaze na YouTube?
/27.08.2021
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Známy chorvátsky fast-casual reťazec Koykan hľadá franšízantov s vášňou pre svetovú gastronómiu. Po otvorení reštaurácií v Bratislave chce expandovať aj do ďalších miest.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.
Ak sa rozhodnete podnikať na vlastnú päsť, máte na výber dve možnosti. Môžete otvoriť vlastný podnik alebo podnikať formou franchisy. V nasledujúcich krokoch Vám poradíme, ako založiť vlastnú firmu.