Ešte než sa rozhodnete
1. Zamyslite sa nad tým, aký produkt alebo službu chcete poskytovať:
- Neignorujte vlastné individuálne preferencie, avšak z druhej strany majte na pamäti, že možnosť dosiahnuť zisk musí byť základným kritériom vašej voľby
- Nie je všetko zlato, čo sa leskne!
2. Potvrďte prieskum potenciálneho dopytu po produkte alebo službe, ktorú chcete ponúkať na trhu, na ktorom budete pôsobiť:
- Nikdy sa nespoliehajte výhradne na informácie poskytnuté potenciálnym franchisorom
- Porozprávajte sa s konkurenciou potenciálneho franchisora
3. Určite finančné prostriedky, ktorými sa môžete vložiť do franchisového podnikania:
- Buďte pripravení si na istú dobu utiahnuť opasok, ale neriskujte celý svoj majetok. Franchising znižuje riziko neúspechu, avšak nikdy ho neodstraňuje úplne!
4. Od franchisora požadujete informácie o:
- skúsenostiach franchisora a vedúcich personálu s podnikaním
- aktuálnom a plánovanom počte franchisantov
- vašich predpokladaných príjmoch a údajoch, aký počet franchisantov túto alebo podobnú výšku príjmov dosiahol
- výšku vstupného poplatku, poplatkoch v priebehu spolupráce (priebežné poplatky) a výške príspevku do marketingového fondu
- celkovej čiastke vašej investície
- rozsahu podpory poskytovanej franchisorom (vstupné služby a priebežné služby)
- doba platnosti Franchisové zmluvy
- podmienkach, z ktorých môžete požadovať predĺženie alebo vypovedanie franchisovej zmluvy
- podmienkach, za ktorých môžete previesť na tretiu osobu vlastné práva a povinnosti vyplývajúce z franchisovej zmluvy
- počte vypovedaných a predĺžených franchisových zmlúv
- prebiehajúcich súdny a správnych konaniach, ktorých účastníkom je franchisor
Prečítaj články

Pre správny výber vhodné franšízy je nevyhnutné, aby si záujemcovia o franšízové licencie položili sériu dôležitých otázok a odpovedali si na ne. Ktoré to sú?
Zakúpením licencie známej značky si podnikateľ zjednodušuje vstup do podnikania výmenou za časť svojej nezávislosti. Franšízing so sebou nesie výhody aj nevýhody. Prvé ale prevažujú.
Franšízanti podpisujú franšízové zmluvy s vidinou úspešnej budúcnosti. Na čo si však dať pozor, pred tým ako sa upíšete franšízorovi?
Dôvodov, prečo je pre začínajúcich podnikateľov výhodné zapojiť sa do franšízovej siete, je veľa. Vybrali sme sedem z nich.
Pri kúpe licencie známej značky si zjednodušujeme štart v podnikaní výmenou za vlastnú nezávislosť. Franšíza má svoje svetlé aj temné stránky, tie svetlé však prevažujú.
Najčítanejšie

Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Deti v škole trávia minimálne 12 rokov. Mnohí z nich potrebujú pomoc s učením. Franšíza Škola Populo ponúka profesionálne riešenie ako podnikateľskú príležitosť.
Ambiciózny Taco Bell je v skupine YUM! Brands najmenší, má menej pobočiek ako KFC aj Pizza Hut. Franšízy však vykazujú najväčšie zisky.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.