Druhy franchisingu
Predstavujeme najdôležitejšie klasifikácie.
-
1. Podľa druhu činnosti:
- Distribučný franchising
- Franchising služieb
- Výrobný franchising
- Zmiešaný franchising
-
2. Podľa druhu know-how odovzdávaného franchisantovi:
- Franchising distribúcie produktu (angl. product distribution franchising)
- Franchising formulácie podniku (angl. business format franchising)
-
3. Podľa organizácie systému:
- Bezprostredný franchising
- Mnohonásobný franchising
- Master-franchising (subfranchising)
- Regionálne zastúpenie
Prečítaj články

V dejinách svetového franchisingu dodnes presne nie je jasné, kto, kde a komu predal prvú licenciu na podnikanie. Korene slova "franchise" siahajú na začiatok druhého tisícročia.
Franchisový paket, nazývaný tiež Franchisová licencia, stanoví základ franchisového systému, pretože obsahuje kompletnú koncepciu prevádzkovania hospodárskej činnosti ponúkanej prostredníctvom poskytovateľa franchisingu.
Európsky kódex etiky franchisingu je základným dokumentom určujúcim pravidlá podnikania založený na licenčnom princípe
V samostatnom franchisingu je niekoľko základných pojmov, ktoré by mal poznať každý, kto sa o tento spôsob podnikania aspoň trocha zaujíma.
Franchising je systém istého druhu licenčných zmlúv, ktoré sa stávajú čím ďalej tým obľúbenejšími v oblasti podnikania. Do franchisingu je možné zahrnúť i rôzne typy podnikania založeného na distribučných a agentúrnych zmluvách.
Najčítanejšie

Franšízová sieť s originálnym taiwanským bubble tea sa úspešne rozvíja v krajinách Európy. Aktuálne hľadá dlhodobých partnerov pre vstup na slovenský trh.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Prinášame aktuálny rebríček 100 najúspešnejších globálnych franšízových značiek. V TOP 10 nechýbajú franšízy známe z tuzemského trhu. Najsilnejším sektorom zostáva gastro.
Predstavujeme vám 12 kľúčových tém, ktoré by mala obsahovať každá franšízová zmluva.
„Franšízový manuál by mal byť vypracovaný bežným jazykom. Len tak mu môžu franšízanti perfektne porozumieť, a efektívne využívať," hovorí poradkyňa PROFIT system Lenka Nováková.