Ako nájsť franšízantov
1. Výstavy a veľtrhy
Prostredníctvom účasti na veľtrhoch a výstavách daných odborov franšízori môžu komplexne prezentovať vlastnú ponuku potenciálnym franšízantom. Možnosť priameho kontaktu, zoznámenie sa s očakávaniami potenciálnych franšízantov, predstavuje dôležitú informáciu pre každé franšízora.
2. Reklama v médiách
Dostupnou a najčastejšie používanou formou odovzdávania informácií o franšízovom systéme sú médiá. Používané formy:
- a. medializácia siete formou propagácie produktov (televízia, rozhlas, tlač, internet)
- b. inzerát, ktorý hľadá franšízantov (tlač, internet)
- c. firemné prezentácie (odborná tlač, internet)
Reklamné médiá:
- a. Televízia – používa sa na korporátnu a produktovú reklamu; pomerne nákladné médium
- b. Rozhlas – médium podporujúce produktové kampane v televízii nebo v tlači
- c. Tlač – denníky a odborné časopisy; používa sa pri vyhľadávaní franšízantov, na firemné prezentácie a produktové reklamy
- d. Internet – nové a rýchlo sa rozvíjajúce reklamné médium; používa sa pri vyhľadávaní franšízantov (identifikácie firiem), na firemné prezentácie a produktové reklamy; jeho výhodou sú konkurenčné náklady na reklamu, ktorá osloví presne stanovenú cieľovú skupinu.
3. Reklama vo vlastných predajniach
Často používanou metódou náboru franšízantov sú inzeráty a informácie hľadajúce franšízantov, ktoré sú umiestňované v predajniach franšízora. Ide o veľmi účinnú metódu vyhľadávania franšízantov vzhľadom na možnosti bezprostredného preniknutia k záujemcom. Okrem toho potenciálny franšízant môže hneď vidieť ako vyzerá a funguje predajňa franšízovej siete, ku ktorej by sa chcel pripojiť.
Prečítaj články

Aj do ziskového podnikania treba investovať. Do celonárodnej značky môže firma dorásť vďaka franšízovej sieti. Kedy začať s jej budovaním?
Informácií nie je nikdy dosť. Mystery Shopping umožňuje franšízorom efektívny monitoring fungovania franšízových jednotiek a pomáha udržať zákaznícky servis aj kvalitu.
„Solídny finančný model poskytuje franšízorom istotu, že ich ponuka bude predaná,“ hovorí Karol Kaczmarek, franšízový analytik pre región CEE skupiny PROFIT system franchise services.
Každý franšízový koncept má vlastný spôsob expanzie do zahraničia. Je možné stanoviť 5 najčastejších postupov. Ktorý je pre vás ten pravý?
Školenie je jednou z najdôležitejších súčastí franšízového balíčku. Noví franšízanti by sa vďaka nemu mali naučiť, ako úspešne podnikať pod zavedenou značkou.
Najčítanejšie

Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Fruitisimo je európska sieť prevádzok zdravej varianty fastfoodu, ktorá vznikla v Českej republike. Ich rastu pomáha aj vzájomné zdieľanie skúseností jednotlivých franšízantov.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.
TAB Board rozširuje svoje portfólio služieb programom pre strategickú transformáciu firmy. Čo teraz franšízanti môžu firmám ponúkať?