Ako nájsť franšízantov
1. Výstavy a veľtrhy
Prostredníctvom účasti na veľtrhoch a výstavách daných odborov franšízori môžu komplexne prezentovať vlastnú ponuku potenciálnym franšízantom. Možnosť priameho kontaktu, zoznámenie sa s očakávaniami potenciálnych franšízantov, predstavuje dôležitú informáciu pre každé franšízora.
2. Reklama v médiách
Dostupnou a najčastejšie používanou formou odovzdávania informácií o franšízovom systéme sú médiá. Používané formy:
- a. medializácia siete formou propagácie produktov (televízia, rozhlas, tlač, internet)
- b. inzerát, ktorý hľadá franšízantov (tlač, internet)
- c. firemné prezentácie (odborná tlač, internet)
Reklamné médiá:
- a. Televízia – používa sa na korporátnu a produktovú reklamu; pomerne nákladné médium
- b. Rozhlas – médium podporujúce produktové kampane v televízii nebo v tlači
- c. Tlač – denníky a odborné časopisy; používa sa pri vyhľadávaní franšízantov, na firemné prezentácie a produktové reklamy
- d. Internet – nové a rýchlo sa rozvíjajúce reklamné médium; používa sa pri vyhľadávaní franšízantov (identifikácie firiem), na firemné prezentácie a produktové reklamy; jeho výhodou sú konkurenčné náklady na reklamu, ktorá osloví presne stanovenú cieľovú skupinu.
3. Reklama vo vlastných predajniach
Často používanou metódou náboru franšízantov sú inzeráty a informácie hľadajúce franšízantov, ktoré sú umiestňované v predajniach franšízora. Ide o veľmi účinnú metódu vyhľadávania franšízantov vzhľadom na možnosti bezprostredného preniknutia k záujemcom. Okrem toho potenciálny franšízant môže hneď vidieť ako vyzerá a funguje predajňa franšízovej siete, ku ktorej by sa chcel pripojiť.
Prečítaj články

Aj do ziskového podnikania treba investovať. Do celonárodnej značky môže firma dorásť vďaka franšízovej sieti. Kedy začať s jej budovaním?
Informácií nie je nikdy dosť. Mystery Shopping umožňuje franšízorom efektívny monitoring fungovania franšízových jednotiek a pomáha udržať zákaznícky servis aj kvalitu.
„Solídny finančný model poskytuje franšízorom istotu, že ich ponuka bude predaná,“ hovorí Karol Kaczmarek, franšízový analytik pre región CEE skupiny PROFIT system franchise services.
Každý franšízový koncept má vlastný spôsob expanzie do zahraničia. Je možné stanoviť 5 najčastejších postupov. Ktorý je pre vás ten pravý?
Školenie je jednou z najdôležitejších súčastí franšízového balíčku. Noví franšízanti by sa vďaka nemu mali naučiť, ako úspešne podnikať pod zavedenou značkou.
Najčítanejšie

Food trucky tvoria nový európsky trend. Rozmach týchto franšíz prebieha aj na Slovensku. Ako je to s investičními nákladmi a začatím vlastného podnikania s mobilným občerstvením?
Body Express je franšíza EMS tréningových štúdií, ktoré klientom už za 20 minút týždenne pomôžu cítiť sa vo svojom tele lepšie. Tento rok sa rozrastá tempom jedna pobočka za mesiac.
Franšízová sieť finančných služieb Simplea má za prvý polrok veľmi priaznivé ekonomické výsledky. V krajských mestách chce posilniť o nových franšízantov.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.
Rastie počet značiek, ktoré mieria na slovenský trh. Kto sa môže chytiť franšízovej spolupráce hneď na štarte?