Nevýhody franchisingu pre franchisora
- Franchisanti, ktorí uspeli v rámci systému vytvoreného franchisorom, sa chcú stať od neho nezávislými. Preto sa tiež môže ukázať, že jedného dňa sa stane doterajší franchisant franchisorovým konkurentom, ktorý je navyše dokonale oboznámený s trhom a slabými a silnými stránkami franchisora. A práve z tohto dôvodu väčšina franchisových zmlúv obsahuje konkurenčnú doložku zakazujúcu franchisantovi konkurenčné pôsobenie voči franchisorovi a iným účastníkom systému. Avšak je treba si uvedomiť, že táto doložka bude hodnotená aj z hľadiska antimonopolného zákonodarstva a okrem toho iba časovo odsúva franchisantovu možnosť zahájiť konkurenčné podnikanie, lebo každá garančná lehota môže vypršať.
- V prípade franchisingových poplatkov hradených franchisantom, ktoré nezávisia na výške predaja, ale na dosiahnutom zisku, sa dá očakávať, že sa franchisant bude snažiť znížiť výšku tohto zisku a v dôsledku toho aj znížiť odmenu pre franchisora.
- Nie je možné vynechať otázku požiadavky na odpovedajúcu kvalitu franchisantovho podnikania zo strany franchisora, pretože predsa táto zásadne ovplyvňuje imidž celého franchisingového systému. Existujú totiž franchisanti, ktorý nechcú, alebo z dákeho dôvodu nedokážu riadne plniť franchisorové smernice obsiahnuté v jeho franchisingovom balíčku.
Prečítaj články

Aj do ziskového podnikania treba investovať. Do celonárodnej značky môže firma dorásť vďaka franšízovej sieti. Kedy začať s jej budovaním?
Informácií nie je nikdy dosť. Mystery Shopping umožňuje franšízorom efektívny monitoring fungovania franšízových jednotiek a pomáha udržať zákaznícky servis aj kvalitu.
„Solídny finančný model poskytuje franšízorom istotu, že ich ponuka bude predaná,“ hovorí Karol Kaczmarek, franšízový analytik pre región CEE skupiny PROFIT system franchise services.
Každý franšízový koncept má vlastný spôsob expanzie do zahraničia. Je možné stanoviť 5 najčastejších postupov. Ktorý je pre vás ten pravý?
Školenie je jednou z najdôležitejších súčastí franšízového balíčku. Noví franšízanti by sa vďaka nemu mali naučiť, ako úspešne podnikať pod zavedenou značkou.
Najčítanejšie

Veľké franšízové značky medziročne rastú a vstupujú na nové trhy. Menším podnikateľom poskytujú šancu na udržateľný biznis formou spolupráce.
Dopyt po upratovacích, sťahovacích a remeselných službách je veľký. Ako z tejto situácie ťažiť vysvetlí Jiří Bártík, obchodný manažér medzinárodnej franšízovej siete Extra Services.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Franchisové fitness centrá Contours obsadzujú Slovensko. Majú v pláne tu preniknúť do všetkých krajských miest.
Svetoznáma značka Starbucks začína zatínať drápy na tuzemskom trhu. Jej kávu si môžeme už vychutnať aj u nás.