Smelé plány / Vzhľadom na atraktivitu konceptu a záujem o fransnšízové licencie Juris Roganovs, zodpovedný za rozvoj značky v zahraničí, očakáva že nové značky Easy Beer a Easy Wine budú otvorené v Prahe, Varšave, Budapešti, Rotrdame, Osle, Moskve, Dubaji alebo v Belehrade.
22.10.2018
Ako už názov napovedá, Easy Wine a Easy Beer sú inovatívne gastronomické koncepty, ktoré svojich zákazníkov priťahujú ako magnet. Zhodnú sa na tom ich majitelia aj franšízanti.
 

Aktraktivita týchto pôvodom lotyšských franšízových sietí spočíva v kombinácii originality a ziskovosti. Na jednej strane stojí inovatívny spôsob objednávok a platenia, na druhej strane dokonalý prehľad o spotrebe a zásobách pre majiteľov jednotlivých pobočiek.

Keď zákazník vstúpy do akejkoľvek pobočky Easy Wine alebo Easy Beer, obdrží od obsluhy magnetickú kartičku s virtuálnymi peniazmi, ktorá mu umožní načapovať si nápoje zo špeciálne navrhnutej a vyrobenej steny. To znamená že nemusí čakať na obsluhu ale hneď si môže načapovať nápoj, ktorý chce piť alebo iba ochutnať. ,,Konečná cena sa odvíja od vypitého množstva, čiže na konci večera zákazník zaplatí iba za to, čo reálne vypil. Neúčtujeme teda vypité poháre," hovorí Group Manager Peteris Ozols s tým, že samoobslužné čerpacie zariadenie nie je jediným lákadlom pobočiek.

V pobočkách Easy Wine môžu zákazníci ochutnať 60 druhov vín a v Easy Beer 200 druhov piva. ,,Je to zaujíma príležitosť pre tých, čo chcú ochutnať drahé víno ale nikdy by nezaplatili za celú fľašu, ktorej cena môže byť aj viac ako 30 eur. Ak sa na to pozrieme z podnikateľského hľadiska, je náročné dosiahnuť úspech ak predávate iba exkluzívne vína. Väčšina ľudí pije vína strednej cenovej kategórie a preto sme vzhľadom na to koncipovali ponuku," doplňuje Ozols.

Víno a pivo pod kontrolou

Automatická obsluha má svoje výhody nie iba pre hostí ale aj pre majiteľov pobočiek - franšízantov. Okrem toho, že je tento spôsob rýchlejší ako obsluha v klasických reštauráciách, znižuje tiež počet zamestnancov potrebných na bezproblémový chod prevádzky. Dôležitý je tiež fakt, že vďaka automatickému servírovaniu nápojov je každý vypitý mililiter zaznamenaný a tým sú spotreba aj náklady neustále sledované.

,,Oba koncepty preukázali, že sú stabilné a hlavne profitabilné, že nejde o sezónne podnikanie," hovorí Ozols s tým, že nie je výnimkou, keď obdrží niekoľko žiadosti o franšízu denne. Pre podnikateľov, ktorí sa rozhodujú o podnikaní pod Easy Wine alebo Easy Beer je výhodou, že všetky informácie a procesy nutné na zaistenie chodu prevádzky oboch typov sú presne popísané vo franšízovom manuáli. Franšízori tiež dostávajú podporu vo forme komplexného školenia.

Investícia do otvorenia oboch typov franšíz stojí približne 150 tisíc eur. Polovica vynaložených prostriedkov je na zariadenie prevádzky vrátane zariadenia baru a kuchyne. ,,V priemere sa naši zákazníci dostávajú do zisku už do dvoch mesiacov od otvorenia prevádzky. Jednou z výhod pripojenia sa k našej sieti je aj to, že počas prvých troch mesiacov sú oslobodení od platenia franšízových poplatkov," vysvetľuje Juris Roganov, ktorý je zodpovedný za rozvoj franšízovej siete  na  zahraničných trhoch. 


Pomoc na začiatku / Investícia do otvorenia oboch typov franšíz stojí približne 150 tisíc eur. Franšízanti následne platia franšízové poplatky. V prvých troch mesiacoch sú však franšízorom odpustené.