TOP 10 svetových franšíz
Podľa každoročne zostavovaného rebríčka najlepších franšíz patrí podľa serveru Franchisedirect.com prvých päť miest fastfoodovým konceptom. Na prvom mieste svetového rebríčka sa umiestnil fastfoodový gigant McDonald´s, nasledovaný sendvičovým reťazcom SUBWAY. Tretie miesto obsadil špecialista na pokrmy z kuracieho mäsa KFC. Prvú päťku uzatvára Burger King a Pizza Hut. Medzi hlavné hodnotené kritériá patril počet franšízových jednotiek, vek systému, úroveň zisku z predaja, ale aj stabilita firmy a aktuálny rast. Ďalšími zohľadnenými kritériami boli politika firmy voči životnému prostrediu a podpora franšízantom.
Do prvej desiatky sa dostal tiež obchod so zmiešaným tovarom 7-Eleven, ktorý zákazníkom ponúka širokú paletu výrobkov vrátane tých, ktoré v obchodoch tohto typu bežne nie sú k dostaniu. Druhú polovicu prvej desiatky uzatvárajú hotelové franšízy, medzi nimi by sme našli aj u nás známe Hilton Hotels & Resorts. Systémy majú spoločné to, že sú to pôvodom americké brandy. Neamerickou značku v top rebríčku je britský koncept Intercontinental Hotels, nasledovaný francúzskym retailovým brandom Group Casino, ktorý sa umiestil na dvanástom mieste.
Z porovnania tiež vyplýva, že americkému franšízovému trhu jasne dominujú franšízy podnikajúce v gastronómii, ktoré tvoria takmer tretinu konceptov v prvej stovke (32 konceptov). Druhým najúspešnejším odborom sú franšízy zamerané na upratovanie (11), nasledujú automobilové franšízy (8) a hotelové franšízy (5). V prvej päťdesiatke rebríčku nájdeme aj niektoré značky, ktoré pôsobia na tuzemskom trhu. Okrem klasických fastfoodových reštaurácií sú to napríklad realitná kancelária Century 21 (20) a RE/MAX (45) alebo obchody s produktmi podporujúce štíhlu líniu NATURHOUSE (47).
Prečítaj články
Značka Naturhouse u nás pôsobí už zhruba 15 rokov. Za tú dobu otvorila aj s pomocou franšízantov 35 výživových poradní. Kto sa môže stať majiteľom ďalších franšíz?
Značka Naturhouse ponúka franšízantom 2 typy pobočiek podľa lokalít, v ktorých pôsobí. Koľko je potrebné investovať do rozbehnutia podnikania?
„Naše plány expanzie nezmenil ani koronavírus. Stále by sme radi dosiahli počet 150 predajní,“ hovorí Jan Gonda, master-franšízant siete Naturhouse pre ČR a SR.
Utorok 22. októbra, deň, ktorý bude v bratislavskom hoteli Crown Plaza patriť franšizingu a výstave "Podnikajte s franchisingom". Aké značky návštevníci uvidia?
Naturhouse otvoril už 36. výživovú poradňu na trhu. Vo finále by ich malo byť 50.
Najčítanejšie
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Ladislav Sabo s manželkou úspešne prevádzkuje UGO Freshbar v Poprade už 7 rokov. Ako vie zosúladiť pracovný a súkromný život?
Samostatné podnikanie v neznámych vodách sa mi oplatilo, tvrdí franšízant Marcel Šurka. Pod konceptom značky 1. Day dnes vedie prevádzku v Banskej Bystrici.
Matej Varga prevádzkoval v Bratislave štyri reštaurácie Subway. Zároveň má na starosti rozvoj značky na Slovensku aj v Chorvátsku. Ako sa podniká pod svetoznámou značkou?
O koncepte TAB Board počul Igor Axamít prvýkrát v roku 2015. Dnes ako jeho franšízant poskytuje malým a stredným podnikateľom pomoc, ktorú by sám ocenil vo svojich začiatkoch.
Populárne na fóre
TOP 10 svetových franšíz
7-eleven je obchod so zmiešaným tovarom? 7-eleven je mezinárodní řetězec maloobchodů se smíšeným zbožím.
10 krokov k založeniu firmy
Vyborna stranka, sice si neviem predstavit ako studujem obchodny zakonnik.Peniaze som si zarobil v zahranici, a nemam skolu,ktora by ma naucila orientovat sa v takych...