20.09.2017

Poklad z centra fantázie

Že uspieť s franšízami je možné i v zahraničí, dokladá Modrý slon. Internetové knižné vydavateľstvo sa pripravuje na expanziu do ďalších krajín.

Čitateľ, ktorý je zároveň hlavnou postavou knižného príbehu? Niečo tak zdanlivo nemožné môžu prežiť deti z celého sveta vďaka českému internetovému vydavateľstvu Modrý slon. Ojedinelý projekt priviedol v roku 1998 na svet ojedinelý produkt, tzv. osobné (personálne) knihy. Deti sa v nich môžu sami stať hrdinami a vyslobodiť princeznú, stretnúť Červenú čiapočku, vílu Fialku i jednooké strašidlo, alebo sa kamarátiť so zvieratkami v Afrike. Stačí knižku objednať v e-shope na internete: zadať na stránkach Modrého slona meno hrdinu a miesto, kam ho má kniha pri rozprávaní preniesť.

Nakladateľstvo Modrý slon v posledných rokoch rozširuje portfólio kníh pre čitateľov vo veku od 1 do 15 rokov. Do konca tohto roka plánuje vydať 3 nové tituly personálnych kníh.

Podľa minuloročného prieskumu napr. až tretina českých školákov nevie poriadne čítať. Dôvodom je i fakt, že trávia veľmi veľa času pri počítačoch, a knihy sa ocitli stranou ich záujmu. Cieľom projektu Modrého slona je prebudiť v malých čitateľoch znovu lásku k písanému slovu, ukázať im svet fantázie, ale zároveň ich vzdelávať. Personálne knihy totiž slúžia zároveň ako šikovné didaktické pomôcky, a výrazne podporujú čitateľskú gramotnosť.

O stupienok vyššie

Okrem osobných príbehov má Modrý slon v portfóliu tiež širokú ponuku kníh pre deti od 1 roku do 11 rokov. Pre expanziu do zahraničia hľadá Modrý slon momentálne nových franšízantov (partnerov) v európskych krajinách. Naposledy spoločnosť získala nových spolupracovníkov v Nemecku a Francúzsku. "Pri expanzii je vždy najťažšie nájsť človeka, ktorý bude pre daný produkt nadšený rovnako ako sme my, a bude mať energiu a chuť posunúť s nami vydavateľstvo zasa o stupienok vyššie," hovorí finančná manažérka Modrého slona Zuzana Vavrečková.

Hlavnou príčinou úspechu Modrého slona v zahraničí je podľa Vavrečkové predovšetkým ojedinelý produkt a ústretový prístup k partnerom. "Naši zahraniční partneri od nás majú úplnú podporu, komunikácia prebieha pravidelne a neustále sa snažíme zdokonaľovať," dodáva. Do ponuky vydavateľstvo Modrý slon patrí tiež svetový unikát - osobné leporelo pre deti od 1 roku. Najväčší záujem je ale i v medzinárodnom meradle práve o personálne knihy.

Zdieľaj článok

Komentáre na fórum

0
Poklad z centra fantázie

K tomuto článku nie je zatiaľ komentár. Váš bude prvý.

Fórum 5 téma, 5 komentáre

chcete viac?

newsletter Franchising.sk

If you see this, leave this form field blank