Poklad z centra fantázie
Čitateľ, ktorý je zároveň hlavnou postavou knižného príbehu? Niečo tak zdanlivo nemožné môžu prežiť deti z celého sveta vďaka českému internetovému vydavateľstvu Modrý slon. Ojedinelý projekt priviedol v roku 1998 na svet ojedinelý produkt, tzv. osobné (personálne) knihy. Deti sa v nich môžu sami stať hrdinami a vyslobodiť princeznú, stretnúť Červenú čiapočku, vílu Fialku i jednooké strašidlo, alebo sa kamarátiť so zvieratkami v Afrike. Stačí knižku objednať v e-shope na internete: zadať na stránkach Modrého slona meno hrdinu a miesto, kam ho má kniha pri rozprávaní preniesť.
Podľa minuloročného prieskumu napr. až tretina českých školákov nevie poriadne čítať. Dôvodom je i fakt, že trávia veľmi veľa času pri počítačoch, a knihy sa ocitli stranou ich záujmu. Cieľom projektu Modrého slona je prebudiť v malých čitateľoch znovu lásku k písanému slovu, ukázať im svet fantázie, ale zároveň ich vzdelávať. Personálne knihy totiž slúžia zároveň ako šikovné didaktické pomôcky, a výrazne podporujú čitateľskú gramotnosť.
O stupienok vyššie
Okrem osobných príbehov má Modrý slon v portfóliu tiež širokú ponuku kníh pre deti od 1 roku do 11 rokov. Pre expanziu do zahraničia hľadá Modrý slon momentálne nových franšízantov (partnerov) v európskych krajinách. Naposledy spoločnosť získala nových spolupracovníkov v Nemecku a Francúzsku. "Pri expanzii je vždy najťažšie nájsť človeka, ktorý bude pre daný produkt nadšený rovnako ako sme my, a bude mať energiu a chuť posunúť s nami vydavateľstvo zasa o stupienok vyššie," hovorí finančná manažérka Modrého slona Zuzana Vavrečková.
Hlavnou príčinou úspechu Modrého slona v zahraničí je podľa Vavrečkové predovšetkým ojedinelý produkt a ústretový prístup k partnerom. "Naši zahraniční partneri od nás majú úplnú podporu, komunikácia prebieha pravidelne a neustále sa snažíme zdokonaľovať," dodáva. Do ponuky vydavateľstvo Modrý slon patrí tiež svetový unikát - osobné leporelo pre deti od 1 roku. Najväčší záujem je ale i v medzinárodnom meradle práve o personálne knihy.
Prečítaj články
Vydavateľstvo Modrý slon je na trhu už od roku 1998 a knižky urobili radosť už 100 000 detí. Aké možnosti ponúka franšíza na Slovensku priblíži zakladateľ značky Marek Halfar.
„Na Slovensku hľadáme jedného master-franšízanta, ktorý od nás získa exkluzivitu na celý trh," hovorí Marek Halfar, zakladateľ vydavateľstva Modrý slon.
Produkty značky Tulec Trend je možné nakúpiť hlavne v multibrandových obchodoch. Príležitosť sa ponúka aj záujemcom o franšízu.
Zapojení do chodu predajní, takí sú franšízanti siete Coccodrillo. Investorov medzi nimi nenájdete. Ako sa im teraz darí?
V roku 1998 sa vydavateľstvo Modrý slon rozhodlo motivovať české deti na čítanie pomocou personálnych kníh. Jeho majiteľ Marek Halfar prezradzuje, ako sa im darí s franšízou v zahraničí.
Najčítanejšie
Rozhodovanie o tom, či podnikať alebo nie, je ťažké. Existuje však možnosť využiť know-how a zkúšenosti partnera v podobe franšízovej značky.
„Stratégiou našej spoločnosti je, aby postupne všetky reštaurácie na slovenskom trhu prešli do rúk franšízantov,“ hovorí Operation&Franchising Director McDonald’s Jaroslav Sedláček.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Franšízová sieť predajní alkoholu rastie každoročne o dvadsať nových pobočiek. Jednoduchý nákup a široký výber značiek si Slováci obľúbili.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.