3 trendy úspešných franšíz
Veľa úspešných značiek a firiem sa rozvíja a rastie vďaka franšízingu, ktorého Mekkou sú Spojené štáty americké. Model franšízovej spolupráce jednotlivých pobočiek v sieti, ktoré vlastnia zmluvne viazaní obchodní partneri, umožňuje firmám poskytovať i v náročných podmienkach na trhu čo najkvalitnejšie a pritom cenovo dostupné služby a výrobky. Franšízingu nahrávajú niektoré aktuálne trendy, ktoré sa objavujú v biznise a obchode po celom svete.
Rastu franšízového trhu pritom značne nahráva dlhodobé zlepšenie spotrebiteľských výdajov a vyššia zamestnanosť. Vďaka nim by zisky franšízových sietí mali tento rok narásť medziročne o 5, 3 % oproti necelým 3 % v prípade celosvetového hospodárstva. Dosiahnuť by podľa odhadov mali až k 710 miliárd dolarov oproti 674 miliardám v roku 2016.
K rastu franšízingu tento rok pomáhajú predovšetkým 3 najväčšie trendy:
1. Vplyv generácie millennials
Aj keď všeobecne nie je tzv. generacia millennials pre svet obchodu žiadnym veľkým prínosom, vo franšízingu sa ich nezávislé myslenie uplatňuje s úspechom. Jasne totiž uprednostňujú firmy a podniky, ktoré sa neorientujú iba na finančný zisk, ale vyznávajú i ďalšie hodnoty ako je ochrana životného prostredia, podpora sociálne slabých, a podobne. Ako to súvisí s franšízingom? Majitelia licencií na podnikanie pod zavedenou značkou (alebo tiež franšízanti) sú vlastníci malých podnikov, ktorí musia myslieť a konať nezávisle a samostatne, aby medzi konkurenciou uspeli.
Franšízovú sieť vždy zjednocuje logo a rovnaká ponuka produktov, spôsob riadenia prevádzky sa často líši v jednotlivých prevádzkach. Jasne hovorí o schopnostiach a spôsobe vedenia ich šéfov. Generácia millennials v tejto oblasti vyniká i preto, že svoju prácu považuje za poslanie, berie ju smrteľne vážne. Akceptuje osobné vlastníctvo a práva, čo jej ako franšízantovi zasa pomáha pri komunikácii s centrálami franšízových sietí, ich požiadavky ako majiteľov firemného know-how väčšinou chápu a akceptujú. Mnohé štúdie už dokázali, že mladí odborníci sú efektívnejší a produktívnejší, ak je ich práca spojená s nesebeckým výsledkom.
2. Zmena spotrebiteľského chovania
Spolu s rastom ekonomiky a životnej úrovne obyvateľstva rastie tiež dopyť spotrebiteľov po produktoch zameraných práve na tzv. pridané hodnoty. Firmy v reakcii na tento trend začali byť vo veľkom priaznivcami charity, presadzujú svoju politiku ochrany životného prostredia, snažia sa o trvalo udržiteľný rozvoj i menšiu podporu spotrebiteľského správania. Aspoň to veľa z nich verejne deklaruje. Všimli ste si špeciálne akcie, kedy kúpou nejakého výrobku prispejete na dobročinné účely? Už "nešetríte" pri hromadných nákupoch na sadu hrncov alebo hračky pre deti, teraz má zákazníkom dobrý pocit z nákupu zosilnieť charita.
Franšízové siete sú v tomto smere opäť ideálnym podnikateľským modelom. Centrálne štrukturované a riadené spoločnosti sú vždy menej pružné v prispôsobovaní sa situácii na trhu, čo sa týka i nového spotrebiteľského dopytu. Firemná štrúktura franšíz pri správnej komunikácii riadenia funguje v opačnom smere, kedy sa značky orientujú na záujmy obyvateľov miest a obcí, v ktorých pôsobia. Jasná lokalizácia služieb i dosahu charity je pritom významným rozdielom oproti veľkým firmám, ktorý ocenia pri spolupráci i ďalší obchodníci a spolupracujúci profesionály. Vďaka lokálnej sieti to dotiahnu franšízy v tomto smere opäť ďalej ako korporácie s násobne väčším kapitálom.
3. Nástup robotov a väčšia zodpovednosť
Do tretice majú franšízy prospech i z všeobecného strašiaka na trhu práce, teda automatizácie výroby. Použitie strojov a robotov síce zruší mnohé pracovné pozácie, nutne ale vytvorí nové úlohy pre manažérov a ľudí, ktorí zvládnu vykonávať funkcie náročné pre stroje: tvorivú prácu, spoluprácu a organizáciu. Franšízy v zložitej situácii vysokej zamestnanosti a súčasnom rušení pracovných miest opäť vytvárajú pracovné príležitosti tam, kde ľudia prácu potrebujú najčastejšie. Teda v menších mestách a obciach.
Pokus o centrálne riadenie rastúceho obchodu môže znížiť kvalitu služieb a poškodiť značku. Pokiaľ sa rozhodnete pre franšízing a nájdete tých správnych partnerov, môžete svoje podnikanie rozšíriť bez zbytočných chýb a kompromisov. Franšízový model je ideálny pre maximálne transparentné spoločnosti, ktoré sa otvorene hlásia k zodpovednosti za svoje pôsobenie na trhu, rovnako ako za svoje produkty. K tomuto trendu patrí tiež napr. informovanosť o tovaroch a ich výrobe či pôvode, čo sa týka napríklad potravín a ich zloženia. Franšízové siete vďaka jednotnej distribúcii a zásobovaniu (v oveľa menšej miere ako napríklad pri medzinárodných korporáciách) majú opäť široké možnosti spätnej kontroly, ale i zavedenia funkčných pravidiel.
Prečítaj články
Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
Dom farieb je franšízová sieť, ktorá za roky svojej existencie zažila už niekoľko stavebných boomov aj kríz. Ako sa u nás vyvíja trh s farbami, nátermi a lakmi ?
Franšízová sieť predajní alkoholu rastie každoročne o dvadsať nových pobočiek. Jednoduchý nákup a široký výber značiek si Slováci obľúbili.
Franšízová sieť Extéria Market sa stará o BOZP, požiarnu ochranu a ďalšie zákonné povinnosti klientov. Firmy, ktoré ich nemajú splnené, sú príležitosťou na rast na trhu.
Žijeme v „dobe značkovej“, v ktorej sa rad transakcií, najmä pokiaľ ide o predaje franšízových licencií, riadi dobrým menom a tým, ako sú jednotlivé značky vnímané.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?
Populárne na fóre
{^🚀🚀+256785634993}}💊cytotec Abortion Pills in Dubai Dubai 25.263056°N 55.297222°E
+256785634993}}💊cytotec Abortion Pills in Dubai Dubai 25.263056°N 55.297222°E WHATSAPP +256785634993 SINCE The Abortion Pill (Mifepristone/Misoprostol) WAS NOT APROVED...
^🚀🚀#**+256785634993}}}💊cytotec Abortion Pills in Sharjah FOR SALE
Hi WE All, 24 and have boyfriendS. We live in UAE Abu Dhabi, Dubai, Sharjah, Umm Al Qaiwain, Fujairah, Ajman, and Ras Al Khaimah , ? WHATSAPP +256785634993 if you’re...
+256785634993}}💊cytotec Abortion Pills in Abu Dhabi FOR SALE /BREEKY PILLS /BC PILL AT HOME
Hi WE All, 24 and have boyfriendS. We live in UAE Abu Dhabi, Dubai, Sharjah, Umm Al Qaiwain, Fujairah, Ajman, and Ras Al Khaimah. . I skipped my periods. Its supposed to...
ABORTION PILLS NAME IN DUBAI((+256785634993}}💊/cytotec/breeky Abortion Pills for sale in Dubai 25.263056°N 55.297222°E
WHATSAPP +256785634993 SINCE The Abortion Pill (Mifepristone/Misoprostol) WAS NOT APROVED IN THE (UAE) UNITED ABRABS EMIRATES BUT was approved in Canada in July of 2015. The...
☎+256785634993☎ CYTOTEC MEDICTIONAL TABLET The Abortion Pill (Mifepristone/Misoprostol) WAS NOT APROVED IN THE (UAE) UNITED ABRAB EMIRATES DUBAI BUT was approved in Canada in July of 2015.
☎+256785634993☎ CYTOTEC MEDICTIONAL TABLET The Abortion Pill (Mifepristone/Misoprostol) WAS NOT APROVED IN THE (UAE) UNITED ABRAB EMIRATES DUBAI BUT was approved in Canada...
were in Muscat, the capital of Oman ☎+256785634993☎ 💊cytotec avilablle /breecy tablet at home
THE TRUE CYTOTEC PILLS WHATSAPP +256785634993 SINCE The Abortion Pill (Mifepristone/Misoprostol) WAS NOT APROVED IN THE (UAE) UNITED ABRABS EMIRATES BUT was approved in...
+256785634993}}💊cytotec Abortion Pills in Abu Dhabi
WHATSAPP +256785634993 SINCE The Abortion Pill (Mifepristone/Misoprostol) WAS NOT APROVED IN THE (UAE) UNITED ABRABS EMIRATES BUT was approved in Canada in July of 2015. The...
☎+256785634993☎ UAE BREEKY tablet/CYTOTEC abortion DRUGS online AT HOME
The Abortion Pill – Mifegymiso (Mifepristone/Misoprostol) was approved in Canada in July of 2015. However, the Abortion Pill has been used successfully and safely in Europe...