Bezpečnosť je biznis
Na Slovensku je teraz viac ako tri milióny subjektov s IČO. Z toho zhruba tretina zatiaľ nemá vyriešenú otázku BOZP, ďalší nemajú v poriadku potrebnú dokumentáciu, ktorá je zastaraná alebo nekompletná. To isté platí o aktualizácii školenia personálu. Dá sa teda povedať, že takmer tri štvrtiny trhu nie sú teraz pokryté čo sa týka BOZP, požiarnej ochrany a životného prostredia tak, ako ukladá súčasná legislatíva. Veľké subjekty majú často interných pracovníkov bezpečnosti práce, ale veľa malých a stredných firiem, štátnych inštitúcií ako sú školy, zdravotnícke zariadenia alebo športové kluby, potrebujú externé riešenie.
„Naša ponuka služieb má na trhu veľký potenciál. Pôsobíme totiž priamo u klienta a všetky riziká riešime na mieste, na základe pochopenia prevádzky. Pomôžeme nastaviť všetko podstatné v oblasti požiarnej ochrany, BOZP, životného prostredia presne podľa potrieb inštitúcie. Samozrejme preškolíme personál, vypracujeme potrebné smernice a ak je to potrebné, zastúpime ich aj pri kontrole,“ vysvetľuje za franšízora Petr Štětina.
Franšízová sieť Extéria Market dokáže klientom ušetriť nemalé problémy a sankcie. Svoje pobočky majú v Brne, Třebíči a v Prahe a každú vlastní jeden franšízant. „Hlavne rozbehnutie je práca na plný úväzok. Ale pri pobočke ako je teraz napríklad Praha, ktorá funguje päť rokov a majiteľ má v biznise schopného partnera a stabilný tím, je možné uvažovať o založení ďalšej,“ upresňuje časovú náročnosť Ing. Peter Štetina, regionálny manažér franšízora. Bežne ale úspešná franšíza rozširuje tím obchodníkov pre nové akvizície. Oblasti, ktoré by teraz radi pokryli novými franšízantmi sú Žilina, Bratislava a primárne západné Slovensko.
Vo franšízovom podnikaní pod značkou Extéria Market sa často objavujú skúsení manažéri, ktorí po rokoch praxe pre zamestnávateľov potrebujú voľnejšie pole pôsobnosti. „Často sú to ľudia nad 40 alebo nad 50. V kompetencii každého franšízanta je napríklad to, ako nastavia motivačné systémy odmeňovania. Každý nezávislý franchisant inkasuje 35 % z obratu. Od franšízora má odporúčaný model prerozdelenia, ale má tu možnosti motivovať tím po svojom. Obratovo sa pobočky pohybujú okolo milióna ročne,“ uvádza k otázkam ziskovosti Petr Štětina.
Prečítaj články
„V najbližších dvoch rokoch chystáme otvoriť až 10 franšízových pobočiek Extéria Market. Na rade je aj vstup na nový trh,“ prezrádza zakladateľ siete Miloslav Ramach.
Franšízanti Extéria sa nemusia obávať nedostatku práce, majú ju vďaka legislatívnym pravidlám. Na akých klientov sa zameriavajú?
„Pri Extéria Markete sa môžeme baviť o návratnosti počiatočne investície franšízantov v horizonte 9 až 12 mesiacov," hovorí Aleš Krčmář, riaditeľ tejto franšízovej siete na Slovensku.
Bezpečnosť práce a hygienické predpisy sa počas uplynulého roka dostali do popredia záujmu. Ťažia z toho aj franšízanti Extéria Market.
Poskytovanie služieb firemným zákazníkom sa zdá byť pre zahraničné značky atraktívne. Kto sa snaží o vstup na trh?
Najčítanejšie
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.