Expanzia doma aj za hranicami
Bezpečnosť práce a požiarna ochrana – témy, ktoré musí na Slovensku podľa zákona riešiť každý podnikateľ aj úrad. Franšízový koncept Extéria, ktorý na našom trhu pôsobí od roku 2017, sa zameriava práve na ne. S cieľom sprostredkovať komplexné služby súvisiace s poradenstvom ohľadom BOZP a PO rozširuje svoju sieť po celom Slovensku prostredníctvom franšízantov. Ponúka im príležitosť stať sa súčasťou konceptu, ktorý má ohľadom ďalšej expanzie veľké ambície, a to aj medzinárodné. V roku 2023 plánuje vstúpiť na poľský trh.
Pre úspech akéhokoľvek podnikania je kľúčové poznať svojich klientov, vedieť, aká je naša cieľová skupina. Franšízanti Extéria môžu ťažiť z toho, že v ich prípade ide o naozaj širokú škálu potenciálnych klientov. Časť klientov je tvorená drobnými živnostníkmi, ktorí podnikajú sami na seba. Môže sa tiež časom stať, že klient, ktorý začínal ako drobný živnostník, začne naberať zamestnancov a rovnako ako akúkoľvek ďalšiu zmenu, aj túto treba v dokumentácii BOZP a PO premietnuť. Faktom totiž je, že viesť BOZP a PO agendu má každý podnikateľ, či už sa jedná o právnickú alebo fyzickú osobu, so zamestnancami alebo bez nich.
Ďalší segment klientov tvoria malé aj stredné firmy, ktoré väčšinou majú do 100 zamestnancov. Títo klienti môžu byť z rôznych odvetví – administratíva, výroba, služby, lekárstvo, stavebníctvo, obchodné reťazce, telekomunikácie, doprava, skladovanie alebo IT. Špecifickým zákazníkom sú štátne a súkromné inštitúcie – či už ide o materské alebo základné školy, štátne a príspevkové organizácie, divadlá, obecné domy, mestské a všeobecné úrady.
Financie a skúsenosti
Franšízová licencia Extéria Market vyjde budúceho franšízanta 10 tisíc eur. Uchádzač o ňu by mal mať okrem potrebných finančných prostriedkov obchodného ducha a tiež byť odhodlaný budovať vlastné podnikanie v regióne, na ktorý získa exkluzivitu. Pre rozbehnutie podnikania pod hlavičkou Extéria, ktorá okrem Slovenska pôsobí aj v susednom Česku, nemusíte mať skúsenosti z odboru a ani s podnikaním. Biznis s touto franšízou môže odštartovať zabehnutý podnikateľ, ale aj úplný začiatočník s nulovými podnikateľskými vedomosťami.
Všetky informácie a know-how nielen z odboru BOZP a PO, ale aj z podnikania, si budúci franšízoví partneri osvoja v rámci komplexného školenia organizovaného franšízorom. V rámci spolupráce získajú franšízanti možnosť využívať právne zázemie, vzory zmlúv, detailné pracovné postupy alebo napríklad podrobný grafický manuál, webové stránky a originálny informačný systém.
Prečítaj články
„V najbližších dvoch rokoch chystáme otvoriť až 10 franšízových pobočiek Extéria Market. Na rade je aj vstup na nový trh,“ prezrádza zakladateľ siete Miloslav Ramach.
„Pri Extéria Markete sa môžeme baviť o návratnosti počiatočne investície franšízantov v horizonte 9 až 12 mesiacov," hovorí Aleš Krčmář, riaditeľ tejto franšízovej siete na Slovensku.
Bezpečnosť práce a hygienické predpisy sa počas uplynulého roka dostali do popredia záujmu. Ťažia z toho aj franšízanti Extéria Market.
Poskytovanie služieb firemným zákazníkom sa zdá byť pre zahraničné značky atraktívne. Kto sa snaží o vstup na trh?
Ochrana zdravia a bezpečnosť práce sú dnes aktuálne témy. Môžu z toho ťažiť franšízanti siete Extéria Market.
Najčítanejšie
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Franchisová zmluva je základom na ktorom je postavený vzťah medzi franchisorom a franchisantom.