Pandémia ako príležitosť
Franšízový systém Extéria Market poskytuje svojim klientom služby v oblasti bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci, ktorá je v rámci Európskej únie legislatívne sprísňovaná a vzhľadom na vzniknutú pandémiu aj viac vyžadovaná zo strany štátnych kontrolných orgánov. Kvôli pandemickej situácii je povinnosť dodržiavať BOZP pre všetkých zamestnavateľov aj OSVČ bez zamestnancov oveľa prísnejšia a mali by viac dbať na dodržiavanie zákoníkov práce, hygieny práce, bezpečnostných predpisov a nariadení. Práve v tomto období potrebujú hlavne malí a strední podnikatelia podporu a rady, ako sa správať vo firmách, ešte viac ako pred koronavírusovou krízou.
Podľa Miroslava Ramacha, zakladateľa franšízového konceptu Extéria Market, je možné očakávať, že po uvolnení núdzového stavu bude služba BOZP viac vyžadovaná u zamestnavateľov, ktorí si viac uvedomia riziko z nákazy na pracovisku a ekonomické dopady na ich podnikanie. „Možnosti vzniku ochorenia COVID-19 by za určitých okolností mohli byť kvalifikované ako choroba z povolania. Chybajúca pracovná sila a nemožnosť výroby produktov má za následok ťažké ekonomické dopady a krachy. Tomu je možné predchádzať kvalitným, a hlavne komplexným zaistením opatrení, ktoré v boji proti tomu firmám pomôžu. A to aj vrátane zastupovania u probiehajúcich control,“ dopĺňa.
O nedostatok práce sa franšízanti, ktorí prevádzkujú 18 pobočiek na tuzemskom a 7 na slovenskom trhu, nemusia strachovať. Vedenie siete očakáva, že by sa mohlo objaviť viac záujemcov o franšízové licencie, ktorí budú uvažovať o vlastnom podnikaní. V rámci franšízy získajú územnú exkluzivitu na okres, v ktorom chcú pôsobiť, a tým aj potenciálnych klientov, ktorými sú zamestnavatelia z rôznych firiem, úradov, škôl, domovov pre seniorov a pod. Tým môžu ponúkať tzv. produktové balíčky, ktoré okrem BOZP obsahujú aj služby týkajúce sa požiarnej ochrany.
Prečítaj články
„V najbližších dvoch rokoch chystáme otvoriť až 10 franšízových pobočiek Extéria Market. Na rade je aj vstup na nový trh,“ prezrádza zakladateľ siete Miloslav Ramach.
Franšízanti Extéria sa nemusia obávať nedostatku práce, majú ju vďaka legislatívnym pravidlám. Na akých klientov sa zameriavajú?
„Pri Extéria Markete sa môžeme baviť o návratnosti počiatočne investície franšízantov v horizonte 9 až 12 mesiacov," hovorí Aleš Krčmář, riaditeľ tejto franšízovej siete na Slovensku.
Bezpečnosť práce a hygienické predpisy sa počas uplynulého roka dostali do popredia záujmu. Ťažia z toho aj franšízanti Extéria Market.
Poskytovanie služieb firemným zákazníkom sa zdá byť pre zahraničné značky atraktívne. Kto sa snaží o vstup na trh?
Najčítanejšie
Originálny vzdelávací franšízový program pracuje s obľúbenou detskou stavebnicou. Čím by mohli ich kurzy u nás zaujať?
Rozhodovanie o tom, či podnikať alebo nie, je ťažké. Existuje však možnosť využiť know-how a zkúšenosti partnera v podobe franšízovej značky.
„Stratégiou našej spoločnosti je, aby postupne všetky reštaurácie na slovenskom trhu prešli do rúk franšízantov,“ hovorí Operation&Franchising Director McDonald’s Jaroslav Sedláček.
Franšízová sieť predajní alkoholu rastie každoročne o dvadsať nových pobočiek. Jednoduchý nákup a široký výber značiek si Slováci obľúbili.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?