Odovzdávanie skúseností a inšpirácie
Ako sa darilo franšízovej sieti TAB Board v minulom roku rásť?
Počas roku 2020 franšízová sieť podnikateľských boardov TAB Board, ktoré majiteľom malých a stredných firiem nahrádzajú zasadanie managementu či predstavenstva, rástla v Česku, aj na Slovensku. V Českusa nám podarilo získať 3 nových franšízantov, čo je v tejto dobe, keď sú možnosti stretávania sa a školenia nových členov tímu zťažené vládnymi opatreniami a stavom epidemiologickej situácie, pomerne úspěch. Na Slovensku sa naša franšízová rodina rozrástla o 2 nových členov. Novo sa tak na podporu v rozvoji a strategickom riadení podnikania mohú spoľahnúť podnikatelia z regiónu Praha-Juh, Brno-venkov, Blansko, Prostejov a Vyškov či v Plzeňskom kraji. U nás noví franšízanti pôsobia v Nitranskom a Žilinskom kraji. Sme veľmi radi, že sa nám i v tomto zložitom a turbulentnom roku darilo rásť a obsadzovať ďalšie regióny. Vďaka tomu totiž môžeme podať pomocnú ruku a ponúknuť podporu podnikateľom, ktorí sa ocitli v komplikovanej situácii a možno zistili, že aj keď majú zamestnancov a kolegov, sú na svoje podnikanie de facto sami.
Proč se podnikatelé stávají členy TAB Board?
Jedným z dôvodov je práve ten fakt, že zrazu zistili, že sú na svoj biznis a jeho rozvoj sami. Od majiteľov malých a stredných firiem často počúvame, že nemajú nikoho, s kým sa môžu kompetentne poradiť a dostatečne podeliť o svoje problémy a pocity v podnikaní. A hlavne v momente, kedy musia činiť zásadné rozhodnutia a aktívne riešiť vzniknuté problémy. Ešte viac to platí práve v období, kedy sa musia vysporiadať so súčasnou krízou spôsobenou COVID.
Aké je rola franšízantov v tomto smere?
V momente, keď podnikateľ rieši konkrétny problém, je potrebné mať sa na koho obrátiť a získať nestrannú spätnú väzbu a iný uhol pohľadu na možné riešenia. A práve ten členovia podnikateľských TAB Boardů získavajú pri zasadaní Boardov, a to aj spolu s konkrétnymi radami. Rýchlejšie nachádzajú efektívne riešenia, správne sa rozhodujú „čo, kedy a ako“ urobiť, alebo zmeniť vo svojej firme, aby sa mohla ďalej rozvíjať. A práve organizácia a riadenie Boardoc je v rukách našich franšízantov, regionálnych riaditeľov TAB Board. Sú to tiež oni, kto realizujú aj koučingy, ktoré sú súčasťou našej práce s členmi.
Aké máte plány ohľadom ďalšieho rozvoja?
Naším cieľom je sprostredkovať možnosť zapojiť sa k podnikateľom zo všetkých regiónov Česka a Slovenska. Preto hľadáme franšízových partnerov, ktorí budú vo svojich oblastiach organizovať a riadiť zasadaniu boardov a poskytovať individuálny tréning svojim členom. To všetko s využitím exkluzívnych sofistikovaných nástrojov, ktoré koncept TAB Board so svojou viac ako 30ročnou skúsenosťou vyvíja a poskytuje všetkým svojim franšízantom.
Kto vlastne sú franšízanti TAB Board? Z akého prostredia prichádzajú?
Zájemcovia o získanie franšízovej licencie TAB Board, a teda aj naši franšízanti najčastejšie pochádzajú zo skúsených konzultantov, business trénerov, senior manažérov či úspešných podnikateľov. Pri práci v rámci konceptu TAB Board zúžitkovávajú svoje dlhoročnné skúsenosti a pomáhajú rozvíjať a riadiť podnikanie svojim členom. Dobrou správou pre prípadného uchádzača o podnikanie pod hlavičkou TAB Board isto je, že ako franšízant nemusí rozumieť všetkým témam, ktoré sa na zasadaniach podnikateľských boardov preberajú. Pravdou je, že väčšina odpovedí na konkrétne otázky a výzvy členov prichádza riadeným – facilitovaným spôsobom od ostatných majiteľov firiem, ktorí v boarde zasadajú.
Prečítaj články
Celosvetová franšíza The Alternative Board poskytuje manažérske a obchodné poradenstvo už vyše 30 rokov. Na Slovensku dopyt po ich službách rastie a preto hľadá nových franšízantov.
„Každý rok sa nám darí rozširovať pôsobenie o jeden až dva regióny,“ prezrádza Jana Škabradová, Operation Manager franšízovej siete TAB Board.
Pred vstupom do franšízy TAB mal Jaroslav Krkoška štvrť storočia svoju vlastnú firmu, ktorá pôsobila v oblasti interiérov. Teraz pomáha podnikateľom rasť.
„Úspešný franšízant vidí v systéme TAB oporu a vie využívať výhody overeného konceptu,“ hovorí Šimon Mastný, spolumajiteľ master-franšízy TAB Board pre ČR a SR.
Franšízový koncept TAB Board posilnil svoje zastúpenie na Slovensku. Franšízanti teraz cielia aj na podporu malých podnikateľov
Najčítanejšie
Originálny vzdelávací franšízový program pracuje s obľúbenou detskou stavebnicou. Čím by mohli ich kurzy u nás zaujať?
„Stratégiou našej spoločnosti je, aby postupne všetky reštaurácie na slovenskom trhu prešli do rúk franšízantov,“ hovorí Operation&Franchising Director McDonald’s Jaroslav Sedláček.
Rozhodovanie o tom, či podnikať alebo nie, je ťažké. Existuje však možnosť využiť know-how a zkúšenosti partnera v podobe franšízovej značky.
Franšízová sieť predajní alkoholu rastie každoročne o dvadsať nových pobočiek. Jednoduchý nákup a široký výber značiek si Slováci obľúbili.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?