Marketing môže franšízorom prinášať viac
Prečo by mali majitelia franšízových sietí mať záujem využívať moderné marketingové nástroje?
Franšízové siete sú veľmi populárnou formou podnikania, kde záujemca o podnikanie vsádza na istotu zavedeného business modelu a minimalizuje riziko. Poskytovateľ franšízovej licencie či master-franšízant zaisťuje veľmi často v rámci modelu spolupráce centrálny marketing pre celú sieť za poplatky, ktoré od franšízantov pravidelne vyberá a kumuluje tak rozpočet na marketingové operácie. Základným záujmom master-franšízanta či franšízora je, aby celá sieť fungovala čo najlepšie a výkon celej siete mal tú najlepšiu možnú a najefektívnejšiu marketingovú podporu. Letáky, reklama a pekný web sú dobrý základ, najväčší potenciál ale môže ležať inde.
Na čo by sa teda mali zamerať?
Každý zákazník má rád, keď má všetku možnú pozornosť obchodníka a necíti sa ako jeden z mnohých. Odpoveďou na túto potrebu je personalizácia. Každý vie, čo by to mohlo byť, ale realizácia nie je technologicky vôbec jednoduchá. Odpoveďou na túto potrebu sú dnes moderné technologické platformy, ktorým sa hovorí Experience Cloudy alebo tiež Customer Data Platformy. Predstavte si krabičku, do ktorej napojíte všetky dátové vstupy, ktoré dávajú zmysel a ktoré máte k dispozícii. Hovoríme o zákazníckych dátach ako sú nákupy, otváranie emailov, správanie na webe, vyplňovanie webových formulárov, zber kontaktov, správanie na Facebooku, kontaktné údaje, reakcia zákazníka na marketingové nákupy a pod. Keď takúto platformu nakŕmite dátami, dokáže pre každého jedného zákazníka napočítať produkty či služby, ktoré by mohol chcieť, zohľadniť správanie ostatných zákazníkov, ktorým je svojim správaním podobný, zobraziť na webovej stránke obsah a ponuky, ktoré sú pre nich tie najvhodnejšie atď. Táto krabička, resp. software, pracuje 24 hodín denne a nikdy sa neunaví. Je k dispozícii vždy keď zákazník chce alebo potrebuje. V reáli, keď ju živíte dátami a staráte sa o ňu, je to Váš najlepší obchodník. Hlavne v digitálnom svete.
Lokálny marketing franšízových pobočiek ale väčšinou leží na bedrách franšízanta. Je to jedna z jeho činností. Prečo by sa teda mal v tomto momente angažovať poskytovateľ licencie?
Pre väčšinu franšízových modelov dáva zmysel, aby takáto platforma bola obstaraná na centrálnej úrovni. Sám franšízant väčšinou nemá možnosť hovoriť do podoby centrálnych webových stránok, obstarať vlastnú platformu je pre neho veľká investícia a väčšina marketingových aktivít smeruje na návštevnosť, pozornosť a udalosti na centrálnych webových stránkach. Presne to ma ako franšízanta musí zaujímať, koľko a ktorí ľudia, navštívia centrálne webové stránky v reakcii na centrálnu marketingovú kampaň, potom „pretečú“ so svojim záujmom až ku mne a ja službu či produkt predám. Pretože býva v rovnakom meste, majú to ku mne najbližšie, je to pre mňa potenciálny zákazník. Chcem na neho kontakt, chcem vedieť o čo sa zaujímal na webe, na čo klikal, koľkokrát tam bol a aké produkty z ponuky si pozeral. Realita väčšinou končí v možnosti typu „nájdi si najbližšiu pobočku“. To je dnes málo a je to veľká škoda a nevyužitý potenciál.
Čo všetko moderné marketingové nástroje dokážu? S čím môžu celej sieti pomôcť?
Zaujímavou príležitosťou pre poskytovateľov licencie je súčasne podporiť výkon celej siete obstarávaním takejto platformy na strane centrálneho marketingu. Napojiť platformu na centrálne webové stránky a začať smerovať rýchlo všetky návštevy a záujemcov o produkty/služby smerom ku svojim franšízantom. Nie iba výberom zo zoznamu pobočiek, ale plnou personalizáciou webových stránok už od začiatku vo väzbe na produkty, správanie na webe, preferencie prezeranie produktov a pod. Posilnený dátový tok o potenciálnych zákazníkoch smerom z centrály do siete k pobočkám tak ponúka oveľa väčší výkon a konverziu do predaja.
Veľký franšízor či master-franšízant môže byť aj veľkým dátovým prístavom. Získa veľký prehľad o výkone celej siete a môže čítať dáta a rozhodovať sa nad nimi, čo podporiť a ako. Súčasne za vybrané peniaze v centrálnom marketingovom fonde doručí svojim franšízantom úplne novú hodnotu. Každý franšízant môže mať svoj prístup do platformy a čítať si v dátach a reagovať adekvátne. V neposlednom rade, ak sa nastavujú komunikačné a personalizačné scenáre centrálne (teda keď učíte "krabičku", ako sa má, ku komu kedy a v reakcii na čo správať), má poskytovateľ licencie unikátnu príležitosť nastaviť kvalitu a obsah komunikácie pre celú sieť rovnako. Rovnako kvalitne a dobre. Tým môže držať komunikačný štandard aj s ohľadom na značku na potrebnej úrovni a ochráni pobočky od vychyľovania k zaujímavým, ale často nežiaducim kreatívnym excesom.
Čo vidíte ako hlavnú pridanú hodnotu vyššie spomenutých marketingových nástrojov?
Na centrálnej úrovni môžeme hovoriť o efektívnom využití marketingových investícií a posilnení celej siete o dáta, ktorá momentálne nemám, nezbieram a nevidím. Čítanie v nich pomôže poskytovateľovi licencie venovať sa správnym prioritám a posilňovať marketing veľmi cielene v prospech celej siete. Franšízanti získajú moderný nástroj pre riadenie dát a zákazníckej spokojnosti, bez toho aby museli sami investovať nemalé peniaze. Celá sieť profituje z inteligentného nastavenia platformy, ktorá sedí na centrále, ale pracuje pre celú sieť a pre každého zákazníka, ako by bol jediný a mal pozornosť všetkých. Neúnavne, 24 hodín denne. Je to najlepší obchodník, ktorého si môže dovoliť celá sieť.
Nejaký odkaz alebo typ na záver?
Práve teraz existuje ešte veľmi dobrá možnosť začať premýšľať týmto smerom a vyraziť dopredu ako jeden z prvých. Objaviť prínos marketingovej automatizácie a zhmotniť digitalizáciu podnikania v skutočných výsledkoch. Náskok, ktorý tým tí odvážnejší získajú, sa bude iba veľmi ťažko zmazávať zo strany konkurencie.
Ing. Jaroslav Novák
ePace s.r.o.
Prečítaj články
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
„Pri vstupe na nový trh, musíte dôkladne analyzovať, či vaše pravidlá budú fungovať aj v iných krajinách,“ hovorí Lenka Nováková, konzultantka PROFIT system franchise services.
„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
„Stratégiou našej spoločnosti je, aby postupne všetky reštaurácie na slovenskom trhu prešli do rúk franšízantov,“ hovorí Operation&Franchising Director McDonald’s Jaroslav Sedláček.
Ako sa vyvíja franšízing v súčasnej ekonomickej a politickej situácii? Vyhliadky na rok 2024 sme prebrali s Markom Halfarom z poradenskej spoločnosti PROFIT system.
Najčítanejšie
Originálny vzdelávací franšízový program pracuje s obľúbenou detskou stavebnicou. Čím by mohli ich kurzy u nás zaujať?
Rozhodovanie o tom, či podnikať alebo nie, je ťažké. Existuje však možnosť využiť know-how a zkúšenosti partnera v podobe franšízovej značky.
Franšízová sieť predajní alkoholu rastie každoročne o dvadsať nových pobočiek. Jednoduchý nákup a široký výber značiek si Slováci obľúbili.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Populárne na fóre
EXTREMLY PRIVATE[+256783219521]EXPENSIVE WORKING VOODOOIST-SORCERY-WITCH-BLACK MAGIC SPELLS CASTER IN USA UK CANADA AUSTRALIA NEW ZEALAND ICELAND IRELAND SWEDEN DENMARK GERMANY FRANCE ITALY MALTA KUWAIT OMAN SOUTH AFRICA MAURITIUS SOUTH AMERICA CARIBBEAN ASIA WEST AFRICA.
EXTREMLY PRIVATEEXPENSIVE WORKING VOODOOIST-SORCERY-WITCH-BLACK MAGIC SPELLS CASTER IN USA UK CANADA AUSTRALIA NEW ZEALAND ICELAND IRELAND SWEDEN DENMARK GERMANY FRANCE ITALY...
VISIT TODAY[+256783219521] CAST AN EFFECTIVE REAL QUICK LOST LOVE SPELL TO MAKE SURE YOU GET BACK YOUR EX LOVER FAST@USA UK CANADA AUSTRALIA NEW ZEALAND GERMANY SWEDEN DENMARK AUSTRIA NORWAY SLOVAKIA SWITZERLAND POLAND SPAIN ITALY FRANCE SOUTH AMERICA ASIA SOUTH AFRICA.
VISIT TODAY CAST AN EFFECTIVE REAL QUICK LOST LOVE SPELL TO MAKE SURE YOU GET BACK YOUR EX LOVER FAST@USA UK CANADA AUSTRALIA NEW ZEALAND GERMANY SWEDEN DENMARK AUSTRIA NORWAY...
☎+256785634993☎ MISOPROSTOL PRICE IN Palm Jumeirah DUBAI ONLINE
((+256785634993))💊 The Abortion Pill (Mifepristone/Misoprostol) WAS NOT APROVED IN THE (UAE) UNITED ABRABS EMIRATES BUT was approved in Canada in July of 2015. The Abortion...
WERE??,. IN Dubai Marina☎+256785634993☎ CYTOTEC/ MISOPROSTOL PRICE IN DUBAI ONLINE
((+256785634993))💊 The Abortion Pill (Mifepristone/Misoprostol) WAS NOT APROVED IN THE (UAE) UNITED ABRABS EMIRATES BUT was approved in Canada in July of 2015. The Abortion...
☎+256785634993☎ MIFEGEST KIT AVAILABLE IN DUBAI/ ABORTION TABLET PRICE AROUND DUBAI DOWNTOWN
((+256785634993))💊 The Abortion Pill (Mifepristone/Misoprostol) WAS NOT APROVED IN THE (UAE) UNITED ABRABS EMIRATES BUT was approved in Canada in July of 2015. The Abortion...
☎+256785634993☎ MIFEPRISTONE AND MISOPROSTOL TABLETS AVAILABLE IN DUBAI
Were in dubai ? [[WHATSAPP ((+256785634993))💊 The Abortion Pill (Mifepristone/Misoprostol) (CYTOTEC) /BREEKY TABLET WAS NOT APROVED IN THE (UAE) UNITED ABRABS EMIRATES...
☎+256785634993☎ ORIGINAL CYTOTEC /BC PILLS AVAILABLE IN DUAI ON LINE/AT HOME TODAY
Were in dubai ? [[WHATSAPP ((+256785634993))💊 The Abortion Pill (Mifepristone/Misoprostol) (CYTOTEC) /BREEKY TABLET WAS NOT APROVED IN THE (UAE) UNITED ABRABS EMIRATES...
WERE??,. IN Dubai Marina CYTOTEC PILLS THAT CAN CAUSE MISCARRIAGE FOR SALE ONLINE
Were in dubai ? [[WHATSAPP ((+256785634993))💊 The Abortion Pill (Mifepristone/Misoprostol) (CYTOTEC) /BREEKY TABLET WAS NOT APROVED IN THE (UAE) UNITED ABRABS EMIRATES...