Využiť dopyt sa oplatí
Koľko máte na domácom českom trhu aktuálne pobočiek a koľko z nich je franšízových?
Je nás 5 pobočiek, z toho 4 franšízové. Centrála je stále v Nymburku, pred nedávnom sa presunula jedna pobočka do Kolína, nová pobočka je od začiatku prázdnin v Benátkach nad Jizerou, stále pobočky sú vo Vrchlabí a v Mariánskych Lázních. Na pobočke v Prahe na Italské sa striedame.
Dá sa očakávať, že vo vašom biznise funguje akási sezónnosť. Určite zažívate silnejšie a slabšie mesiace. Ako s tým „bojujete“?
Sezónnosť sa prejavuje iba čiastočne, že nad dané bežné množstvo ľudí, je v mesiacoch január až apríl, oproti tomuto stavu navýšenie. V letných mesiacoch ide skôr o to, že vplyvom dovolenkových last minute dlhodobo daný termín nevyjde. Bežne objednávame na 14 dní či mesiac dopredu, takže keď príde táto neočakávaná udalosť, tak má prednosť.
Ako to vyzerá s ďalším rozvojom na tuzemskom trhu. Môžeme sa v dohľadnej dobe tešiť na otvorenie nových pobočiek?
Áno, ďalšia pobočka bude v priebehu septembra alebo začiatkom októbra na okraji Prahy. Podľa vhodnosti volíme medzi Uhříněvsí a Říčanami. Ďalšiu pobočku chystáme v Plzni.
Kedy je ten správny čas na otvorenie pobočky Vášho konceptu?
Je dobré využiť zvýšený dopyt od januára a v priebehu týchto jarných mesiacov, ale je potrebné počítať s tým, že ľudia sa o pobočke musia dopredu nejakou cestou dozvedieť, vidieť, že funguje, tiež je potrebné počítať určite s nejakými 3 až 4 mesiacmi dopredu, aby sa prevádzka zabehla.
Aké sú Vaše skúsenosti s franšízovými partnermi?
Skúsenosti mám veľmi dobré. Všetci naši franšízanti majú záujem o svojich klientov, starajú sa o nich veľmi starostlivo, pomáhajú zorientovať sa v nezmyselných odporúčaniach, ktoré sú na internete a v ďalších médiách, klienti sa na nich môžu spoľahnúť. Vzhľadom na to, že naše zameranie je pomoc ľudom, tak niektorí nie sú tak úplne zdatní obchodníci, ale v tomto ohľade pomáha naša centrála a zaisťuje aj roznos letákov či pomoc pri rozširovaní povedomia obyvateľov o tejto službe.
Neuvažujete o expanzii na zahraničný trh?
Už máme predbežnú dohodu o franšízovej pobočke na Slovensku. Mala by začať fungovať od decembra. Cesta k franšíze nie je úplne jednoduchá, pretože franšizanti musia byť nutriční terapeuti a musia sa naučiť pracovať Systémom asistovaného chudnutia®, čo je špeciálna metóda vedenia terapeuta aj klienta. Manuál, ktorý franšízant získa musí poznať naspamäť skôr, ako ide na skúšobný týždeň na moju prevádzku a následne do svojej ordinácie.
Prečítaj články
Značka Naturhouse u nás pôsobí už zhruba 15 rokov. Za tú dobu otvorila aj s pomocou franšízantov 35 výživových poradní. Kto sa môže stať majiteľom ďalších franšíz?
Franšízová sieť DepilConcept už má svojho master-franšízanta pre Slovensko. Okrem jednej pobočky, chce dalšie rozšíriť do miest s viac ako 30 tisíc obyvateľmi.
„Naše tržby vzrástli výrazne nad úroveň pred pandémiou, hovorí Alexandre Duque Lourenço, člen výkonnej rady franšízové sítě DepilConcept.
Záujemcovia o podnikanie pod značkou DepilConcept si môžu vybrať, koľko investujú do štartu svojho nového podnikania. Je možné začať na 18 600 Eur.
Značka Naturhouse ponúka franšízantom 2 typy pobočiek podľa lokalít, v ktorých pôsobí. Koľko je potrebné investovať do rozbehnutia podnikania?
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.