Vo franšízantoch hľadáme obchodného ducha
S rozvojom na princípe franšízingu má Lomax dlhoročné skúsenosti. Čo vidíte ako hlavnú výhodu tohto spôsobu expanzie?
Predávame výrobky, ktoré je dobré vidieť naživo, vyskúšať si ich a v zázemí showroomu všetko prediskutovať. V súčasnosti sú stále regióny, kde pre niektorých zákazníkov môže byť do showroomu Lomax ďaleko, a to je škoda. Ako hlavnú výhodu teda vidíme to, že sme bližšie k zákazníkom a môžeme tak lepšie reagovať na dopyt.
Podnikanie vo vašom odbore je pomerne špecifické. Aké požiadavky máte v tomto ohľade na svojich franšízových partnerov?
Keď sa pozriem na všetkých franšízantov, tak väčšina vlastne „nepochádza“ z daného odboru, ale byli zamestnancami alebo podnikali v inom odbore. Nie je teda podmienkou niekto so skúsenosťami v stavebníctve či v príbuznom sortimente Lomaxu. Dôležitý je obchodný duch, pracovitosť a lojálnosť k našej značke. Všetko ostatné dokážeme prípadného obchodného partnera naučiť. Počiatočná investícia, ktorá je nutná pre otvorenie showroomu, je okolo 12 tisíc Eur .
Čo majú franšízanti Lomaxu primárne na starosti?
Primárnou náplňou franšízanta je starostlivosť o zákazníka a o jeho potreby v súlade s našou filozofiou. Spravidla to prebieha tak, že z našej centrály je franšízantovi odoslaný dopyt, ktorý spadá do pôsobnosti v jeho regióne. Ďalšia komunikácia smerom k zákazníkovi je už na franšízantovi, ktorý zákazníka kontaktuje a zorganizuje osobnú návštevu, aby mu mohol navrhnúť čo najlepšie technické riešenie jeho požiadavky. Celú zákazku si teda franšízant vedie sám od stanovenia cenovej ponuky až po zadanie k nám do výroby. Montáž výrobkov a záručný servis je tiež v kompetencii franšízanta. Kompletná podpora zo strany Lomaxu je franšízantovi trvalo k dispozícii. Každý franšízant má zázemie showroomu, kde sú fyzicky vzorky výrobkov v reálnej veľkosti, možnosti ovládania, miesto na rokovania a často tiež sklad. Franšízant minimálne raz do roka navštívi centrálu z dôvodu školenia či jednania o ďalších plánoch a je pravidelne v kontakte s manažérom, ktorý mu pomáha franšízu riadiť. Spolu s technickým, obchodným a marketingovým oddelením v zázemí Lomaxu franšízant komunikuje o jeho aktivitách a potrebách, je pravidelne informovaný o pripravovaných akciách, novinkách či zmenách.
Ako sa vám darí ďalej rozširovať sieť v na Slovensku a v Česku? Koľko tu máte aktuálne pobočiek?
V súčasnosti máme na Slovensku 24 franšízantov a v Česku 35. Radi by sme prostredníctvom franšízy otvorili ďalších 10 pobočiek na Slovensku a 5 pobočiek v Čechách.
Prečítaj články
Značka podlahových krytín a bytového textilu za 30 rokov existencie vytvorila úspešnú franšízovú sieť. V strednej Európe za svoj prístup k podnikaniu žne odborné ceny.
Na trh vstupujú značkové predajne profesionálneho aj hobby náradia s premysleným systémom služieb. Podarí sa ukrajinskej franšíze rovnaký úspech ako doma?
Výrobca interiérových dverí a zárubní dosiahol v roku 2022 tržby viac ako 16 tisíc eur. Podieľali sa na tom aj franšízy na Slovensku.
Ako ušetriť za teplo, otázka, ktorá najmä tohtoročnú zimu trápila veľa ľudí nielen na Slovensku. Bola to však aj šanca na úspech franšízantov konceptu Maxeco.
Franšízová sieť Dom farieb hľadá franšízantov aj v menších mestách. Kto sa môže uchádzať o licenciu?
Najčítanejšie
Pre tematiku detskej módy musí byť franšízant nadšený. Potom sa mu budú zákazníci vracať.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Značka ICE’N’GO pôsobí na slovenskom trhu už 12 rokov. Kto sa môže stať jej franšízantom?
V samostatnom franchisingu je niekoľko základných pojmov, ktoré by mal poznať každý, kto sa o tento spôsob podnikania aspoň trocha zaujíma.