Kuriér na ceste za hranice
Medzi služby, ktoré tento pôvodom poľský franšízový koncept zákazníkom poskytuje, patria poštovné služby, digitálny a veľkoformátový tlač, potlač reklamných predmetov alebo profesionálne baliace služby. Aby bol výsledok práce pre koncových zákazníkov čo najlepší, Ship Center uzatvorilo na domácom trhu spoluprácu s 12 kuriérskymi a špedičnými spoločnosťami, a to vrátane UPS, DPD a DHL. Tiež vďaka nej môže poskytovať služby individuálnym, aj firemným zákazníkom. Môže sa tak stať ďalším konkurentom pošty v oblasti doručovania balíkových zásielok. Tlačové služby podľa štatistiky využíva hlavne firemná klientela, kuriérske služby malé a stredné firmy a jednotlivý spotrebitelia.
Úspech siete v domácom Poľsku motivoval franšízora, aby svoje aktivity rozšíril i na zahraničné trhy. „Pred časom sa objavila myšlienka rozvoja siete mimo Poľsko. Trhy východnej a západnej Európy zaznamenávajú v poslednej dobe nárast využívania kuriérskych služieb. U nás majú zákazníci možnosť využiť aj tlačové služby. Keďže Slovensko, Česko, Litva, Lotyšsko a Estónsko na trhu podobnú sieť nemajú, rozhodli sme sa túto medzeru zaplniť. Na všetkých týchto trhoch chceme nájsť master-franšízantov, ktorí budú rozvíjať sieť. Čo sa týka rozvoja v pobaltských krajinách, najskôr začneme pôsobiť v Litve a následne sa budeme postupne rozvíjať v Lotyšsku a Estónsku“ hovorí Łukasz Osyra, franšízový špecialista Ship Center.
A akí by mali byť budúci franšízoví partneri Ship Center? „Určite to musia byť ľudia, ktorí majú skúsenosti s vedením podniku. Potrebujeme franšízantov, ktorí dobre poznajú miestny trh a potreby miestnych zákazníkov,“ vysvetľuje Osyra. Výška investície do master franšízy v Česku činí 20 tisíc eur, sú vyššie ako pri obstaraní jednotlivej franšízovej licencie. V cene master-franšízy sú zahrnuté tiež náklady na počítačové a polygrafické zariadenie, tiež ako založenie portálu podľa poľského modelu.
V domácom Poľsku sa Ship Center môže pochváliť 80 pobočkami. Na rozdiel od požiadaviek na zahraničných master-franšízantov, nie je potrebné, aby partneri na domácom trhu mali skúsenosti s podnikaním. Dôvodom je fakt, že franšízor je im v tomto ohľade schopní poskytnúť niekoľko školení.
„Naším franšízantom ponúkame potrebné školenia v oblasti podnikania. Najdôležitejšia je motivácia k práci a ochota zriadiť si vlastné podnikanie. Samozrejme tiež potrebujete investičný kapitál,“ dopĺňa Osyra.
V rámci franšízového balíčku poskytuje franšízor zariadenie vrátane počítača a tlačiarne, vnútorného a vonkajšieho značenia, internetovej stránky, školenia a tiež prístup k programom súvisiacim s tlačou a kuriérskymi službami.
Prečítaj články
„Sme jedinou franšízovou sieťou v odbore v EÚ, ktorá ponúka jednoročné skúšobné obdobie „partnerstva“, hovorí Radek Straka, majiteľ franšízy Extra Services.
Vedenie siete Extra Služby mierne upravilo nastavenie celého franšízového konceptu. Za posledný rok počet franšízantov a partnerov výrazne narástol.
„Máme pripravené pobočky čakajúce na otvorenie, za ktorého oneskorením stojí COVID-19," hovorí Mario Martinek, riaditeľ spoločnosti Bright World stojaci za franšízou LG Laundry Lounge.
Franšízová sieť Extra Služby vstúpila na náš trh s prvou prevádzkarňou Extra Sťahovanie v Bratislave. Akú podporu ponúka svojim franšízantom?
Motýlie domy Papilonia aj v tejto neľahkej dobe preukazujú svoju atraktivitu a komerčný potenciál. Franšízantov hľadajú aj na Slovensku.
Najčítanejšie
Originálny vzdelávací franšízový program pracuje s obľúbenou detskou stavebnicou. Čím by mohli ich kurzy u nás zaujať?
„Stratégiou našej spoločnosti je, aby postupne všetky reštaurácie na slovenskom trhu prešli do rúk franšízantov,“ hovorí Operation&Franchising Director McDonald’s Jaroslav Sedláček.
Rozhodovanie o tom, či podnikať alebo nie, je ťažké. Existuje však možnosť využiť know-how a zkúšenosti partnera v podobe franšízovej značky.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Prajeme všetkým našim priaznivcom z radov čitateľov a klientov úspešný vstup do nového roka 2024.