Otevřená komunikace / „Na samém začátku spolupráce s Yves Rocher jsem získal celou řadu kontaktů na lidi, kteří jsou ochotni a připraveni vždy pomoci. A to se nezměnilo. V případě potřeby vím, že se mohu obrátit i na samotného generálního ředitele,“ říká franšízant Pavol Lipovský.
20.09.2018
Rozhodoval sa medzi dvoma franšízovými značkami. Nakoniec jeho voľba padla na sieť obchodov s kozmetikou Yves Rocher. Od roku 2013 Pavol Lipovský funguje ako jej franšízant.
 

Franšízing nebol pre Pavla Lipovského pred nadviazaním spolupráce s Yves Rocher niečím neznámym. Pred tým, ako sa zapojil do podnikania v kozmetickej brandži, sa stretol s franšízingom vo svojom prvom zamestnaní u mobilného operátora. Mal tak možnosť stať sa súčasťou budovania distribučnej franšízovej siete. Preto v momente, kedy sa rozhodol rozbehnúť podnikanie, zamieril hneď medzi franšízové koncepty, medzi ktorými  hľadal ten s najlepšou perspektívou.

V súčasnosti  vlastní Pavol Lipovský tri franšízové pobočky Yves Rocher, a to dve v Košiciach a jednu v Prešove. Ako sám priznáva, začiatky neboli najjednoduchšie. Musel bojovať s komplikovanými procesmi a byrokraciou štátnych orgánov. „Prekvapivé boli aj reakcie zamestnancov, ktorí mi nechceli veriť, že za svoju prácu dostanú zaplatené načas a toľko, koľko sme si dohodli v pracovnej zmluve,“ spomína s tým, že dnes už jeho zamestnanci vedia, že je férovým zamestnávateľom.

Letíme hore

A ako sa pobočkám slovenského franšízanta darí? Prirovnáva svoju súčasnú situáciu k vzletu lietadla. „Postupne naberáme výšku, ale nemôžeme letieť hore strmo ako raketa. I mierny pokles sa snažíme využiť pre ďalšie stúpanie. Verím, že sme ešte nedosiahli letovú výšku a stále ešte máme kam stúpať,“ doplňuje.

Podiel na de facto bezproblémovom „lete“ pobočiek Pavla Lipovského má iste aj úspech, ktorý značka Yves Rocher dosiahla na celom slovenskom trhu. Svedčia o ňom rastúce tržby a počet zákazníkov, tiež rozširovanie pobočkovej siete. Majiteľ troch franšízových pobočiek v tomto smere oceňuje projekty centrály, ktoré držia krok s trendmi v maloobchode – či už tie týkajúce sa online marketingu a digitalizácie, alebo omnichannelový prístup k distribúcii produktov.

Práve podpora zo strany centrály, a to pri otváraní nových obchodov aj pri ich následnej prevádzke, je jednou z najväčších výhod, ktoré franšízová spolupráca prináša. „Sme partneri a podporujeme sa navzájom. V prípade, že máte nejaký nápad, alebo potrebujete riešiť aktuálny problém, máte sa vždy na koho obrátiť. A môže to byť  napríklad aj generálny riaditeľ,“ popisuje komunikáciu v sieti Pavol Lipovský.

Jasné pravidlá pomáhajú

Pre niektorých záujemcov o podnikanie pod zavedenou značkou, bez ohľadu na odbor, v ktorom pôsobia, môže byť pravidelný dozor zo strany poskytovateľa licencie problém. Podľa Pavla Lipovského však práve dozor napomáha zachovávať jasné pravidlá, vďaka ktorým je koncept úspešný. „Ak  je to pre niekoho problém, tak nezvolil správnu formu podnikania. Úvodná fáza franšízy McDonald´s jasne ukázala, čo sa môže stať, ak franšízanti majú veľmi veľkú voľnosť,“ dodáva.

V budúcnosti chce byť Pavol Lipovský so svojimi obchodmi aj naďalej pridanou hodnotou Yves Rocher na Slovensku. Inšpiráciou sú pre neho v tomto ohľade kolegovia franšízanti z Nitry, Žiliny a Banskej Bystrice. „Ako som hovoril, verím, že ešte máme kam rásť. Máme na to dostatok energie a nadšenia pre značku Yves Rocher,“ doplňuje. Kto vie, možno sa nakoniec majiteľ troch franšíz rozhodne „rodinu“ svojich obchodov ešte rozšíriť.


Nabídka rozhodla / Pavol Lipovský hledal perspektivní franšízový koncept, měl vytipované dva. Jeho návštěva franšízové akce v Praze v roce 2013 rozhodla, že zvolil síť obchodů Yves Rocher.