Nová IKEA vo virtuálnej realite

Priority sa menia
Priority sa menia / Cieľom novej predajnej stratégie IKEA je dostať sa priamo do obývačiek svojich zákazníkov prostredníctvom zlepšenia online predaja a systému doručovania až do domu. Spoločnosť sa ale nechystá vzdať ani svojej pôvodnej koncepcie veľkých obchodov na okrajoch metropol. Tieto obchody však už nebudú prioritou.
17.08.2018
Švédska franšízová ikona IKEA testuje možnosť vyskúšať si nábytok v obchodoch vo virtuálnej realite. Plánuje aj ďalší rast medzinárodnej siete.
 

Nové alternatívne spôsoby predaja nábytku hľadá slávna švédska spoločnosť IKEA. Snaží sa  držať krok s dobou, a chce poskytnúť svojim verným priaznivcom nie iba možnosť nakúpiť bez stresu a v maximálnom komforte, ale zároveň ich obohatiť o jedinečný nákupný zážitok. Kto by si niekedy nechcel vyskúšať pobyt vo virtuálnej realite? Popularitu modernej technológie, vďaka ktorej si budú môcť ľudia v obchodoch IKEA navrhnúť vlastný interiér a prejsť sa po novom domove, kombinuje švédska firma s vlastnou stratégiou. Vďaka virtuálnej realite budú v budúcnosti zákazníci IKEA opäť o niečo samostatnejší, čo je jeden z pilierov stratégie globálnej spoločnosti. Časom by mohla moderná technika úplne nahradiť aj personál v predajniach.

Zákazníci už využívajú možnosť navrhnúť si kuchyňu  na mieru vďaka špeciálnej mobilnej aplikácii v smartphonoch. Prvýkrát ju IKEA predstavila v roku 2016, na vývoji spolupracovala s francúzskou firmou Allegorithmic, zapojil sa aj Apple. IKEA testovala v prvých obchodoch aj virtuálne miestnosti s tým, že virtuálna realita má byť neoddeliteľnou súčasťou rozsiahlych zmien, ktoré celú franšízovú sieť a jej obchodný model čakajú v nadchádzajúcich 3 rokoch. Čeliť chce napríklad stále rastúcej on-line konkurencii zo strany Amazonu a ďalších skúsených internetových predajcov.

Čo zažíva desaťročné dieťa v kuchyni?

"Virtuální realita sa rýchlo vyvíja a za 5 až 10 rokov bude integrovanou súčasťou života ľudí. Bude stále dôležitejšia aj v našich obchodoch, kde umožní napríklad vyskúšať si riešenia pre zariadenie domu už pred jeho nákupom, "hovorí Jesper Brodin, manažér IKEA Range & Supply. V momente, kedy si na hlavu nasadíte špeciálnu virtuálnu prilbu s okuliarmi, môžete napríklad jedným kliknutím zmeniť vo virtuálnom priestore farebné ladenie plánovanej kuchyne, či umiestenie jednotlivých kusov nábytku. Môžete aj do ruky zobrať panvicu, a postaviť ju na šporák, alebo sa prevteliť v malé dieťa, ktoré má iba 100 centimetrov. Vo fantázii sa medze nekladú.

Celosvetový prevádzkový zisk IKEA klesol medziročne o 33 % na 3 miliardy eur. Dôvodom boli podľa vedenia aj vyššie náklady na podporu expanzie. Franšízová sieť IKEA by sa podľa plánov mala aj naďalej rozrastať. Pribúdať by mali tiež menšie obchody v centrách metropol, ktoré majú slúžiť zákazníkom "mestského typu", a dopĺňať ponuku veľkých pobočiek, umiestených na perifériách v nákupných parkoch. Obdobie transformácie následuje v IKEA po nedávnej smrti zakladateľa Ingvara Kamprada, ktorý sa na vedení globálnej spoločnosti významne podieľal. Pod vedením nového tímu by mala značka vyjsť v ústrety väčšiemu množstvu zákazníkov ako doteraz, a vyhovieť tiež tým náročnejším.


Populárne na fóre