12.07.2015

Stávka na vernosť

Česi aj Slováci si po niekoľkých obdobiach poznamenaných krízou opäť nachádzajú cestu k móde. V rozhovore týždňa to prezradila Renata Smolíková, konateľka spoločnosti Elite Mode.

V minulom roku spoločnosť Elite Mode priviedla na trh dve nové značky - Twin-set Simona Barbieri a Woolrich John Rich & Bros. Ako sa im darí?

V júli minulého roka sme v Prahe otvorili prvý franšízový butik značky Woolrich John Rich & Bros. a značku tiež distribuujeme prostredníctvom partnera vlastniaceho multibrandový butik v Karlových Varoch. Jedná sa o tradičnú voľnočasovú značku, ktorá vznikla v Spojených štátoch a zaznamenáva veľký úspech najmä v Taliansku, Nemecku, Škandinávii, Beneluxe aj Japonsku. U nás značka ešte nie je natoľko známa, takže aj jej rozjazd je pozvoľnejší. Avšak aj napriek tomu si Woolrich získal už mnoho verných klientov, ktorí sa radi vracajú.

Značka Twin-set je zastúpená vo viac ako 40 krajinách sveta prostredníctvom monobrandových aj multibrandových butikov.

A čo sa Twin-set Simona Barbieri týka?

Naproti tomu značka Twin-set Simona Barbieri potvrdila svoj vstup na trh otvorením franšízového butiku v Bratislave v obchodnom centre Eurovea v decembri 2014. Úspešne sa rozbehla aj distribúcie v multibrandových obchodoch a koncom apríla otvoril aj flag-ship store značky Twin-set v Prahe. Jedná sa o výnimočne ženskú, romantickú a zároveň chic módu, ktorá doteraz v našich obchodoch chýbala a preto sme okamžite zaznamenali veľmi kladné ohlasy ako od našich priamych zákazníkov, tak od obchodných partnerov.

Vidíte záujem o franšízovej licencie týchto konceptov?

Obe značky sa snažíme aktívne ponúkať a rozšíriť tak distribúciu, ktorá je zároveň priamo úmerná povedomie o značke, na ktorom tiež intenzívne pracujeme. Zameriavame sa najmä na inzerciu a spoluprácu s lifestylovým časopisy s celonárodnou distribúciou a plánujeme zviditeľnenie značiek napr. aj v rámci Prague Fashion Week v septembri.

Ako vôbec prebieha výber franšízantov? Ide predsa len o luxusné značky, kritériá tak budú zrejme náročná.

Franšízový koncept oboch značiek je pomerne nákladnou investíciou vyžadujúcou, okrem iného, ​​aj vyššiu kúpnu silu danej lokality. Počet miest, ktoré sú vhodné pre franšízovú predajňu, je len niekoľko a zameriavame sa preto tiež na distribúciu prostredníctvom multibrandových predajní. V každom prípade musí budúca franšízant splniť niekoľko základných kritérií: nájsť prestížne obchodné priestory spĺňajúci všetky podmienky, ktoré značka vyžaduje; mať veľmi dobré finančné zázemie pre pomerne náročnú počiatočnú investíciu a byť v neposlednom rade podnikateľsky zdatný.

Väčšina značiek, ktoré na domácom trhu zastupuj         ete, či už prostredníctvom spoločností Elite Mode alebo Max Praga, sú z Talianska. Pôvod značky Woolrich John Rich & Bros je však v USA. Prečo tá zmena?

Je pravda, že Woolrich je tradičná americká značka, však jej distribúcii v Európe prevzala v 90. rokoch talianska spoločnosť WP Lavori in corso, kde sa postupne etablovala a dnes je už ikonou. Bolo preto logické, že sa spoločnosť WP v rámci vstupu na nové trhy obrátila na našu agentúru, ktorá už v portfóliu talianskej značky má.

Ako moc Česi a Slováci dnes míňajú za luxusnú módu?

Našťastie, po niekoľkých kritickejší sezónach, a možno aj vďaka správam o pozvoľna ustupujúcej ekonomickej kríze, českí i slovenskí zákazníci si cestu k móde opäť nachádzajú. Hovorí sa, že najužšie segmenty skutočne luxusnej módy krízou netrpia, čo je čiastočne pravda, ale pravdou tiež je, že zmenu nákupného správania sme pocítili ako my v Prahe, tak aj naši partneri v regiónoch. Avšak, naša agentúra distribuuje iba značky preverené, ktoré majú stály okruh verných klientov a štýl a kvalita odevov naďalej presviedča a získava aj zákazníkov nové.

Zdieľaj článok

Komentáre na fórum

0
Stávka na vernosť

K tomuto článku nie je zatiaľ komentár. Váš bude prvý.

Fórum 5 téma, 5 komentáre

chcete viac?

newsletter Franchising.sk

If you see this, leave this form field blank