Ako urobiť úspešnú kampaň pre franšízing

Služby profesionálov / Agentúra Leiter Advertising má bohaté skúsenosti s kampaňami pre franchisy. Pomôže vám s nastavením marketingovej stratégie, prípravou kreatívy aj realizáciou kampaní.
Pre väčšinu firiem je reklama samozrejmosťou, avšak nie vždy im prináša požadované výsledky. Je to aj váš prípad?
 

Efektívnou reklamnou kampaňou môžete naplniť svoje predajné ciele, získať náskok pred konkurenciou a ďalej vo vašom podnikaní rásť. Ako dosiahnuť dobré výsledky vám prezradíme na praktickom príklade realizovanej kampane pre najväčšiu sieť škôl angličtiny Helen Doron English v ČR a SR od agentúry LEITER Advertising.

Analýza je alfou a omegou reklamnej kampane

Prvé, čo je potrebné urobiť pred plánovaním kampane, je poznať svoju značku, jej silné a slabé stránky a jej zákazníkov. Ak vlastníte franšízu, spýtajte sa svojich franšízantov, s akými otázkami sa najčastejšie stretávajú, a aké problémy so zákazníkmi riešia. Ak ešte nemáte franšízantov, obráťte sa na svoje obchodné oddelenie. Nebojte sa opýtať ani priamo svojich klientov. Buď to urobte sami, alebo zapojte do analýzy prieskumnú agentúru.

V našom prípade sme tiež museli spoznať značku klienta Helen Doron English, jej služby a cieľovú skupinu. Vďaka analýze sme sa dozvedeli 3 skutočnosti, ktoré všetky jazykové školy pre deti komunikovali rovnako.

Dôležité je povedať, že aj HDE komunikovalo rovnako ako konkurencia. Ako si má potom rodič/zákazník vybrať, do ktorej z „rovnakých" škôl angličtiny má zapísať svoje dieťa? Podľa čoho sa má rozhodnúť, keď všetky hovoria to isté? Preto sme začali komunikovať inak.

Rovnaká komunikácia konkurencie

Čo sme zmenili?

Naša nová komunikácia pre Helen Doron English

Máme veľa študentov.

Upriamili sme pozornosť na učenie v malých skupinkách v HDE. Odstránili sme možné obavy rodiča/zákazníka, že sa pri toľkých študentoch nebudú učitelia jeho dieťaťu venovať.

Učíme vaše deti v malých skupinkách.

Máme veľa pobočiek.

Upriamili sme pozornosť na dostupnosť pobočiek HDE. Odstránili sme možné obavy z toho, že vo veľkej firme sa zákazníkovi nedostáva dostatočná pozornosť.

Sme k vám blízko, máme pobočku aj vo vašom okrese.

Naučíme vaše dieťa po anglicky už od mala.

Zmenili sme orientáciu z prítomnosti na budúcnosť. Upriamili sme pozornosť na životný úspech detí. Rodičom/zákazníkom záleží na úspechu ich detí. Myslia na ich budúcnosť.

Metóda angličtiny HDE je tak efektívna, že vďaka nej bude vaše dieťa ovládať angličtinu od mala. A to mu pomôže, aby bolo v živote úspešné.

Kreatíva musí byť v službách stratégie

Kreatíva ide ruka v ruke so stratégiou. Aby vaša kreatíva fungovala, potrebuje jasne definovaný cieľ, stratégiu a komunikačné posolstvá.

My sme kreatívnu stratégiu postavili na princípe autenticity. Vedeli sme, že pre komunikáciu témy „Úspech vašich detí” je nesmierne dôležitá. Autenticita sa teda niesla celou našou kampaňou. Všetko sme podriadili tomu, aby videoobsah a naše posolstvá a vizuály boli prirodzené.

Za vlajkovú loď kampane sme zvolili videoobsah. Video je vďačné médium, ktoré v krátkom čase dokáže zdieľať spolu s informáciami aj emócie. Matky detí, ktoré navštevovali školu HDE, sme spovedali na autentických miestach, kde so svojimi deťmi často trávia čas.

Videá plnia iný cieľ ako napríklad bannerová reklama. Jedno bez druhého by však v našom prípade nefungovalo. Preto sme namiešali mix videí, bannerov, príspevkov na sociálnych sieťach, ale aj reklamy v Google. Klient využil aj OOH reklamu a ukázal sa aj v TV. Tak sme zasiahli matky v každej fáze nákupného procesu.

Ukážka kampaňových videí 

Realizácia reklamnej kampane vyžaduje odbornosť

Keď potrebujete vytrhnúť boľavý zub, idete k zubárovi. Keď potrebujete opraviť auto, idete k mechanikovi. Samozrejme môžete všetky tieto veci spraviť aj sami, ale existuje vysoká šanca, že sa to nepodarí tak, ako keby to robil odborník s praxou.

Pokiaľ nemáte dosť skúseností, je vhodné pri realizácii vašej kampane obrátiť sa na profesionálov, ktorí dokážu zabezpečiť kvalitnú produkciu reklamy, nastaviť technické parametre a ďalej kampaň optimalizovať za účelom čo najvyššej efektivity.

Máme veľa klientov, ktorí svoju reklamu robili sami alebo ju vložili do neskúsených rúk a potom za nami prišli, aby sme im pomohli uhasiť požiar. Urobte svoju reklamnú kampaň raz a poriadne. Ušetríte si tak frustrujúci kolobeh pokusov a omylov a s výsledkom budete spokojní hneď „na prvú”.

Optimalizácia vyťaží z vášho rozpočtu maximum

Prečo by ste míňali peniaze na reklamu, ktorá nefunguje, nemá dosah na cieľovú skupinu a neplní vaše ciele?

Reklamná kampaň nikdy nekončí tým, že ju spustíme. Všetky príspevky, vizuály a obsahy pre HDE sme tiež kvôli optimalizácii po celý čas testovali s cieľom vyťažiť z rozpočtu klienta maximum. PPC reklamou na sociálnych sieťach a reklamnom systéme Google Ads sme kampaň šírili medzi cielenú verejnosť. Optimalizáciou kampane sme dokázali osloviť čo možno najviac ľudí vďaka výberu správnych reklamných formátov, ktoré fungovali a mali dosah.

Dôležité je myslieť aj na časové rozloženie kampaní a marketingových aktivít. Niektoré inzercie vám pokojne môžu fungovať celý rok a stále prinášať nové dopyty. Príkladom je napríklad Google vyhľadávanie. Pri tomto type reklamy ste na očiach, keď vás ľudia hľadajú. Reklamu na Youtube alebo v TV je zase vhodné obmieňať a správne načasovať, aby ste ľudí časom nezačali nudiť a otravovať.

Vyhodnotenie ušetrí vaše zdroje pri plánovaní ďalších kampaní

Priebežné a finálne vyhodnotenie kampane a analýza výsledkov vám pomôže pri expanzii vašej firmy a tvorbe ďalších kampaní. Vyhodnocovanie je dôležité, aby ste v budúcnosti vedeli, čo funguje. Zaznamenajte si výsledky a reporty si dobre uchovajte. V ďalšej kampani tak nebudete začínať od nuly, ale už budete dobre vedieť, čo malo význam, prípadne, kde je potrebné investovať, aby ste videli výsledky skôr. Nezabudnite však aj na dlhodobé vyhodnocovanie efektivity. Väčšina firiem vyhodnocuje kampane hneď po jej skončení. Efekt niektorých typov kampaní sa však ukáže až po dlhšej dobe - po 3 alebo 6 mesiacoch. Ide najmä o brandové kampane, ktoré nemávajú okamžitý predajný vplyv.

My sme stanovené ciele pre HDE splnili.  Dosiahli sme to vďaka dôkladnej analýze, plánovaniu, správnej voľbe komunikačnej stratégie a pravidelnej optimalizácii. Výsledkom kampane bol nárast vyplnených rezervačných formulárov o 222 % na Slovensku a nárast rezervácií na ukážkovú hodinu o 22,85% v Českej republike.

„Som veľmi spokojná s prístupom, s kvalitou servisu aj s výsledkami kampane. Ďakujeme pekne v mene Helen Doron English.“ Katalin Deák / National Franchisor, HDE Slovakia.

Zhrnutie

  1. Zanalyzujte súčasnú pozíciu vašej firmy na trhu a konkurenciu, definujte problémy a navrhnite riešenia. Nebojte sa opýtať vašich franchisantov a zákazníkov
  2. Definujte jasne a zmerateľne svoj cieľ v súlade s vašou obchodnou stratégiou
  3. Na kreatíve začnite pracovať vtedy, keď viete, čo, kde, kedy, ako, komu a prečo chcete povedať
  4. Vyčleňte si dostatočný rozpočet nie len na produkciu a vytvorenie reklamnej kampane, ale aj dostatočný mediálny rozpočet, aby vaša reklama bola vidieť
  5. Tvorbu kampane zverte do rúk odborníkom so skúsenosťami
  6. Pravidelne vyhodnocujte a optimalizujte kampaň z krátkodobého aj dlhodobého hľadiska

Leiter Advertising

Využite silu reklamy a médií a dajte o sebe vedieť svojim zákazníkom. Či už franšízu rozbiehate, hľadáte nových franšízantov alebo ste v podnikaní zabehnutí a chcete rásť, premyslená marketingová stratégia vám zaručí, že ľudia vás na trhu nájdu a vyberú si práve vaše produkty alebo služby. Reklama s jasnou stratégiou pre vás predstavuje príležitosť naplniť vaše predajné ciele a ďalej v podnikaní rásť.

Chcete, aby bola vaša budúca reklamná kampaň úspešná? Kontaktujte Leiter Advertising na 0907 865 466 alebo na info@leiter.sk. Viac sa o nás dozviete na: https://www.leiter.sk/o-nas. V prípade vyplnenia formulára, Vás budeme kontaktovať späť čo najskôr.


Individuálne ceny / Ceny tvoríme na mieru každej firme podľa veľkosti a zložitosti projektu. Nemusíte sa obávať žiadnych neočakávaných nákladov.
Zistite viac
Ak chcete získať viac informácií, vyplňte kontaktný formulár nižšie. Vaše údaje budú odovzdané priamo Leiter Advertising .
Zistite viac
Kontaktní formulář
Kontaktní formulář
If you see this, leave this form field blank