S personálnymi knihami mierime na ďalšie trhy
Ako sa darí vydavateľstvu Modrý slon?
Som rád, že môžem povedať, že sa nám darí napĺňať naše ciele. Tým najdôležitejším je pritiahnuť deti k čítaniu. Podľa prieskumu personálne knihy pomáhajú deťom v čítaní a porozumení písaného textu. Tiež preto rok čo rok rozširujeme ponuku kníh tak, aby zabavili čo najviac malých čitateľov. V roku 2019 sa nám podarilo vydať tri tituly pre začínajúcich čitateľov. Vydávame tiež personálne leporela, ktorá vyrábame ručne, čo je svetový unikát. V budúcom roku sa chystáme expandovať do ďalších krajín.
Čo Vás vlastne pred 21 rokmi motivovalo založiť vydavateľstvo?
Hľadal som produkt, ktorý by ma zaujal a ktorý ešte nebol na trhu. Nejaký čas som žil v zahraničí a tam som sa prvýkrát stretol s personálnou knihou. Skúšal som nadviazať spoluprácu s rôznymi vydavateľmi, ale nemali záujem vstúpiť na český trh. Vtedy som sa čudoval, ale až po rokoch som pochopil, ako by to pre nich bolo komplikované a s neistým výsledkom. Vďaka mojej naivite a absolútnej neznalosti v odbore som sa spolu s kamarátmi pustil do veľkého dobrodružstva. Najskôr bolo dôležité zohnať peniaze, preto sme išli dojiť kravy do švajčiarskych Álp. Bolo to namáhavé, ale po troch mesiacoch sme mali kapitál na začiatok.
Ste jednou z najdlhšie fungujúcich franšíz na českom trhu. Ako ťažké bolo vytvoriť prenosný koncept v odbore, v ktorom to nie je úplne bežné?
Myslím si, že franšízing je najlepší model spolupráce medzi dvoma nezávislými subjektmi. Ak je obchodný model dobre pripravený, vyvážený a obe strany si uvedomujú svoje úlohy, firma má vďaka franšízingu možnosť veľmi dobre fungovať.
S franšízou ste vyrazili aj za hranice Česka a Slovenska. Môžete nám prezradiť, kde všade Modrý slon prináša deťom radosť prostredníctvom personálnych kníh?
Áno, Modrý slon prináša deťom veľkú radosť. Našou úlohou je prilákať deti naspäť ku knihám a ukázať im kúzlo písaného textu. Tesne pred koncom roka sme uzatvorili dohodu s novým master-franšízantom pre Rumunsko. Master-franšízových partnerov máme aj v Maďarsku a v Bosne, v ďalších európskych krajinách prevádzkujeme naše e-shopy vlastnými silami. Aktuálne sa obzeráme po nových partneroch v Taliansku a na Ukrajine.
V súčasnosti vzniká stále viac franšízových konceptov. Čo by ste im poradil v prípade, že by ich majitelia zatúžili po expanzii do zahraničia prostredníctvom franšízy?
Pred expanziou musia mať istotu, že je koncept fungujúci a ziskový na domácom trhu. Záujemcovia o master-franšízové licencie sa budú určite zaujímať o finančné výsledky. Dnes už nestačí mať výnimočný a kvalitný produkt, ale tiež musia mať nadčasové predajné zručnosti, ktoré môžu odovzdať zahraničnému partnerovi. Ďalšia dôležitá vec je, či sú obe strany na expanziu pripravení. Často sa stáva, že záujemcovia predpokladajú, že zaplatia za licenciu a o zvyšok sa už musí postarať franšízor. Je to náročný proces, ale som presvedčený, že franšízing je najefektívnejší spôsob rozvoja firiem doma aj v zahraničí.
Prečítaj články
„Pri vstupe na nový trh, musíte dôkladne analyzovať, či vaše pravidlá budú fungovať aj v iných krajinách,“ hovorí Lenka Nováková, konzultantka PROFIT system franchise services
„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
„Stratégiou našej spoločnosti je, aby postupne všetky reštaurácie na slovenskom trhu prešli do rúk franšízantov,“ hovorí Operation&Franchising Director McDonald’s Jaroslav Sedláček.
Ako sa vyvíja franšízing v súčasnej ekonomickej a politickej situácii? Vyhliadky na rok 2024 sme prebrali s Markom Halfarom z poradenskej spoločnosti PROFIT system.
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Najčítanejšie
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Žijeme v „dobe značkovej“, v ktorej sa rad transakcií, najmä pokiaľ ide o predaje franšízových licencií, riadi dobrým menom a tým, ako sú jednotlivé značky vnímané.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Zaistite si obchodný úspech na Franchise Expo v Budapešti 4. apríla 2024. Objavte dynamické príležitosti a nadväzujte kontakty s inovátormi v odbore.
Populárne na fóre
TOP 10 svetových franšíz
7-eleven je obchod so zmiešaným tovarom? 7-eleven je mezinárodní řetězec maloobchodů se smíšeným zbožím.
10 krokov k založeniu firmy
Vyborna stranka, sice si neviem predstavit ako studujem obchodny zakonnik.Peniaze som si zarobil v zahranici, a nemam skolu,ktora by ma naucila orientovat sa v takych...