Od volantu k vegánskym burgerom

Vyššie ciele / Lewis Hamilton je známym zástancom vegánstva. Práve preto svoje meno spojil s konceptom Neat Burger, a to nie len iba ako jeho tvár, ale hlavne ako jeho spolumajiteľ a spolutvorca. A ako spolu s kolegami hovoria, cieľom Neat Burger je narušiť neudržateľný potravinársky priemysel a stať sa silou dobra.
Pondelok
30.09.2019
Premýšľate, čo majú spoločné pretekárske okruhy Formule 1 a franšízové podnikanie? Lewisa Hamiltona.
 

Práve tento špičkový jazdec sa rozhodol stretnúť sa s konkurenciou v gastronomickom podnikaní a spojil sily so spoločnosťou The Cream Group a Tomassom Chiabrem, investorom značky Beyond Meat, aby vytvorili franšízový koncept vegánskych „burgrární“ Neat Burger. A ciele nemajú malé. Po prvej pobočke, ktorá zahájila prevádzku na začiatku septembra v Londýne, chce expandovať ďalej a počas dvoch rokov otvoriť 14 ďalších prevádzok, a to nielen v Európe, ale aj v Spojených štátoch amerických a na Strednom východe. 

Čo viedlo britského formulového pretekára k takému kroku? Hamilton známy svojim prístupom k zdravému životnému štýlu, vidí v koncepte príležitosť, ako zákazníkom ukázať, že aj vegánske jedlo môže chutiť dobre. „Ako niekto, kto dáva prednosť rastlinnej strave, verím, že je potrebné dostať ponuku takých jedál na ulice, do blízkosti koncových zákazníkov. A to je náš cieľ, chceme s našou ponukou osloviť nie iba vegánov, ale aj tých, čo sa iba občas chcú najesť bez mäsa,“ hovorí Lewis Hamilton.

Neat Burger však nie je iba o vegánskej strave, ale o celkovom prístupe k ekológii a životnému prostrediu. Tiež preto sa značka podľa Hamiltona zaviazala k etickým postupom a podpore malých podnikov. S tým korešponduje aj spolupráca s už spomínanou značkou Beyond Meat. „Mäsový priemysel je najväčším prispievateľom k tvorbe emisií skleníkových plynov,“ uvádza Tomasso Chiabra s tým, že jeho dopad na životné prostredie už nie je udržateľný.

 


Z Londýna do celého sveta / Prvú pobočku Neat Burger zákazníci nájdu na Regent Street v Londýne. Cieľom siete je však prostredníctvom franšízy expandovať ďalej do Európy, USA a aj na Stredný východ.