Vo franšízantoch hľadáme obchodného ducha
S rozvojom na princípe franšízingu má Lomax dlhoročné skúsenosti. Čo vidíte ako hlavnú výhodu tohto spôsobu expanzie?
Predávame výrobky, ktoré je dobré vidieť naživo, vyskúšať si ich a v zázemí showroomu všetko prediskutovať. V súčasnosti sú stále regióny, kde pre niektorých zákazníkov môže byť do showroomu Lomax ďaleko, a to je škoda. Ako hlavnú výhodu teda vidíme to, že sme bližšie k zákazníkom a môžeme tak lepšie reagovať na dopyt.
Podnikanie vo vašom odbore je pomerne špecifické. Aké požiadavky máte v tomto ohľade na svojich franšízových partnerov?
Keď sa pozriem na všetkých franšízantov, tak väčšina vlastne „nepochádza“ z daného odboru, ale byli zamestnancami alebo podnikali v inom odbore. Nie je teda podmienkou niekto so skúsenosťami v stavebníctve či v príbuznom sortimente Lomaxu. Dôležitý je obchodný duch, pracovitosť a lojálnosť k našej značke. Všetko ostatné dokážeme prípadného obchodného partnera naučiť. Počiatočná investícia, ktorá je nutná pre otvorenie showroomu, je okolo 12 tisíc Eur .
Čo majú franšízanti Lomaxu primárne na starosti?
Primárnou náplňou franšízanta je starostlivosť o zákazníka a o jeho potreby v súlade s našou filozofiou. Spravidla to prebieha tak, že z našej centrály je franšízantovi odoslaný dopyt, ktorý spadá do pôsobnosti v jeho regióne. Ďalšia komunikácia smerom k zákazníkovi je už na franšízantovi, ktorý zákazníka kontaktuje a zorganizuje osobnú návštevu, aby mu mohol navrhnúť čo najlepšie technické riešenie jeho požiadavky. Celú zákazku si teda franšízant vedie sám od stanovenia cenovej ponuky až po zadanie k nám do výroby. Montáž výrobkov a záručný servis je tiež v kompetencii franšízanta. Kompletná podpora zo strany Lomaxu je franšízantovi trvalo k dispozícii. Každý franšízant má zázemie showroomu, kde sú fyzicky vzorky výrobkov v reálnej veľkosti, možnosti ovládania, miesto na rokovania a často tiež sklad. Franšízant minimálne raz do roka navštívi centrálu z dôvodu školenia či jednania o ďalších plánoch a je pravidelne v kontakte s manažérom, ktorý mu pomáha franšízu riadiť. Spolu s technickým, obchodným a marketingovým oddelením v zázemí Lomaxu franšízant komunikuje o jeho aktivitách a potrebách, je pravidelne informovaný o pripravovaných akciách, novinkách či zmenách.
Ako sa vám darí ďalej rozširovať sieť v na Slovensku a v Česku? Koľko tu máte aktuálne pobočiek?
V súčasnosti máme na Slovensku 24 franšízantov a v Česku 35. Radi by sme prostredníctvom franšízy otvorili ďalších 10 pobočiek na Slovensku a 5 pobočiek v Čechách.
Prečítaj články
Značka Lomax chce ďalej rásť prostredníctvom franšíz. Franšízantov láka na skúsenosti a širokú ponuku produktov. Koľko treba do nej investovať?
Premýšľate o rozbehnutí vlastného podnikania, ale investovať viac ako 40 tisíc eur sa vám nechce? Aj tak si svoj podnikateľský sen môžete splniť – vďaka franšíze.
„Hľadáme ľudí, ktorí majú odvahu sa postaviť na vlastné nohy a majú tužbu budovať svoje podnikanie," hovorí Miroslav Kubík, konateľ spoločnosti Lomax.
Ďalšie rozširovanie siete a dobudovanie novej výrobnej haly. Také sú tohtoročné plány spoločnosti Lomax. Ako sa vysporiadala so súčasnou situáciou?
Rastúci dopyt vedie českého výrobcu vchodových dverí, garážovej a tieniacej techniky Lomax k ďalšiemu rozširovaniu franšízovej siete. Akých franšízantov hľadá?
Najčítanejšie
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Ladislav Sabo s manželkou úspešne prevádzkuje UGO Freshbar v Poprade už 7 rokov. Ako vie zosúladiť pracovný a súkromný život?
Matej Varga prevádzkoval v Bratislave štyri reštaurácie Subway. Zároveň má na starosti rozvoj značky na Slovensku aj v Chorvátsku. Ako sa podniká pod svetoznámou značkou?