Možnosť zastaviť / Optimálny priestor pre zariadenie pobočky Ship Center sa pohybuje od 15 do 50 m2 a mal by sa nachádzať v meste s minimálne 3 tisíci obyvateľmi. Ideálnym umiestnením je prízemný priestor s priľahlým parkoviskom tak, aby zákazníci mohli jednoducho a pohodlne priviesť a vyložiť balíčky.
Štvrtok
11.07.2019
Franšíza Ship Center expanduje ďalej do zahraničia. Chce sa presadiť na Slovensku, v Česku, Litve, Lotyšsku a Estónsku.
 

Medzi služby, ktoré tento pôvodom poľský franšízový koncept zákazníkom poskytuje, patria poštovné služby, digitálny a veľkoformátový tlač, potlač reklamných predmetov alebo profesionálne baliace služby. Aby bol výsledok práce pre koncových zákazníkov čo najlepší, Ship Center uzatvorilo na domácom trhu spoluprácu s 12 kuriérskymi a špedičnými spoločnosťami, a to vrátane UPS, DPD a DHL.  Tiež vďaka nej môže poskytovať služby individuálnym, aj firemným zákazníkom. Môže sa tak stať ďalším konkurentom pošty v oblasti doručovania balíkových zásielok. Tlačové služby podľa štatistiky využíva hlavne firemná klientela, kuriérske služby malé a stredné firmy a jednotlivý spotrebitelia.

Úspech siete v domácom Poľsku motivoval franšízora, aby svoje aktivity rozšíril i na zahraničné trhy. „Pred časom sa objavila myšlienka rozvoja siete mimo Poľsko. Trhy východnej a západnej Európy zaznamenávajú v poslednej dobe nárast využívania kuriérskych služieb. U nás majú zákazníci možnosť využiť aj tlačové služby. Keďže Slovensko, Česko, Litva, Lotyšsko a Estónsko na trhu podobnú sieť nemajú, rozhodli sme sa túto medzeru zaplniť. Na všetkých týchto trhoch chceme nájsť master-franšízantov, ktorí budú rozvíjať sieť. Čo sa týka rozvoja v pobaltských krajinách, najskôr začneme pôsobiť v Litve a následne sa budeme postupne rozvíjať v Lotyšsku a Estónsku“ hovorí Łukasz Osyra, franšízový špecialista Ship Center.

A akí by mali byť budúci franšízoví partneri Ship Center? „Určite to musia byť ľudia, ktorí majú skúsenosti s vedením podniku. Potrebujeme franšízantov, ktorí dobre poznajú miestny trh a potreby miestnych zákazníkov,“ vysvetľuje Osyra. Výška investície do master franšízy v Česku činí 20 tisíc eur, sú vyššie ako pri obstaraní jednotlivej franšízovej licencie. V cene master-franšízy sú zahrnuté tiež náklady na počítačové a polygrafické zariadenie, tiež ako založenie portálu podľa poľského modelu.

V domácom Poľsku sa Ship Center môže pochváliť 80 pobočkami. Na rozdiel od požiadaviek na zahraničných master-franšízantov, nie je potrebné, aby partneri na domácom trhu mali skúsenosti s podnikaním. Dôvodom je fakt, že franšízor je im v tomto ohľade schopní poskytnúť niekoľko školení. 

„Naším franšízantom ponúkame potrebné školenia v oblasti podnikania. Najdôležitejšia je motivácia k práci a ochota zriadiť si vlastné podnikanie. Samozrejme tiež potrebujete investičný kapitál,“ dopĺňa Osyra.

V rámci franšízového balíčku poskytuje franšízor zariadenie vrátane počítača a tlačiarne, vnútorného a vonkajšieho značenia, internetovej stránky, školenia a tiež prístup k programom súvisiacim s tlačou a kuriérskymi službami.
 


6 rokov skúseností / Koncept Ship Center bol založený v roku 2013 v Katoviciach v Poľsku. Jeho prevádzky poskytujú zásielkové služby 12 rôznych prepravných spoločností a profesionálnu polygrafickú tlač. V jeho portfóliu je možné nájsť tiež inovatívnu 3D tlčač.

Populárne na fóre