Peniaze milujú zvyky
Každý z nás má nejaké zvyky, niečo, čo si často ani neuvedomujeme, že robíme. Veľa činností uskutočňujeme automaticky akoby zo zvyku. Aj keď sa to na prvý pohľad nemusí zdať, táto rutina má pre náš život hlboký zmysel. A dokonca môže pomôcť pri zarábaní peňazí.
Životopisy slávnych a úspešných osobností sú plné informácií o tom, aké mali zvyky, zlozvyky či rituály niekedy hraničiace so šialenstvom. Filozof a spisovateľ z obdobia osvietenstva Voltaire vypil denne 40 šálok kávy. Aj napriek neustálim varovaniam svojho lekára sa dožil 83 rokov. Vynálezca a jeden zo zakladateľov Spojených štátov amerických Benjamin Franklin sa každé ráno vyzliekol do naha, otvoril balkónové dvere dokorán a nahý strávil jednu až dve hodiny. Všetkým, čo sa tomuto jeho zvyku divili, tvrdil, že čerstvý vzduch čistí jeho telo, vďaka čomu sa mu vyhýbajú choroby.
Chvíle sústredenia
Tieto divné obyčaje však nie sú doménou iba osobností z dôb dávno minulých. Zaujímavé zvyklosti majú aj dnešné podnikateľské celebrity. Richard Branson, zakladateľ skupiny Virgin a snáď najvýstrednejšia osobnosť zo sveta podnikania – nie je to tak dávno, čo sa oddával kite-surfingu s nahou modelkou na chrbte – vstáva každý piatok skoro ráno a dopriava si solídnu dávku pohybu, cez víkend má na rozvrhu plávanie okolo svojho súkromného ostrova. Keď sa Bill Gates potrebuje pekelne sústrediť, pohodlne sa usadí do húpacieho kresla, ktoré ho svojim kolísaním upokojí. A kde prišiel na takýto zvyk zakladateľ Microsoftu? Údajne už na vysokej škole.
Steve Jobs, okrem toho, že dokázal niekoľkokrát denne plakať zo smútku aj z radosti, mal vo svojom živote obdobie, kedy jedol iba mrkvu. Zvláštne gastronomické návyky mal aj Hugh Hefner, zakladateľ magazínu Playboy a v istej dobe jeden z najbohatších ľudí planéty. Aj keď si rozhodne mohol dovoliť objednávať lahôdky v najvyhlásenejších reštauráciách po celom svete, jedol v reštauráciách výhradne pokrmy, ktoré si priniesol z domu. Hosť k nezaplateniu!
Americký odborník a spisovať Thomas C. Corley skúmal 233 bohatých a 128 chudobných, aby zistil, či existujú zvyky, ktorých početnosť výskytu by tieto dve skúmané skupiny vzájomne odlišovala. Samozrejme ho nezaujímalo, či konzumujú kávu v malom množstve alebo koľko kilometrov zabehnú po ich súkromných ostrovoch hneď po prebudení. Podarilo sa mu však identifikovať niekoľko tradičných návykov, ktoré chudobných odlišujú od bohatých.
Ukázalo sa, že každý tretí človek patriaci do skupiny bohatých sa stará o svoje zdravie a pravidelne štyrikrát týždenne cvičí. Medzi chudobnými mal takýto zvyk iba jeden zo štyroch respondentov. Väčšina bohatých obmedzuje čas strávený pred televíziou a častejšie sa vyhýbajú rýchlemu občerstveniu. Až 9 z desiatich úspešných podnikateľov trávi najmenej jednu hodinu denne čítaním a ak sa z akéhokoľvek dôvodu nemôžu ponoriť do čítania knihy, aspoň si pustia audioknihu. Zhruba 81 percent bohatých, ktorí sa prieskumu zúčastnili, si dopredu pripravujú plány úloh. Nestrácajú čas premýšľaním o tom, čo budú počas dňa robiť.
Sila zvykov
Aké majú bohatí a úspešní zvyky už vieme. Je ale možné si ich osvojiť? Sme schopní sa naprogramovať na úspech a rozvíjať u seba návyky, ktoré nám umožnia efektívnejšie pracovať, študovať alebo rozvíjať svoje podnikanie? Odpoveď znie: ANO, sme. Najlepšie je začať hneď a sformulujeme si sami pre sebe hneď niekoľko myšlienok.
Často sa stáva, že v momente, keď prekonávame nejakú výzvu či sa stretávame s nejakým problémom, naše myslenie je neustále ovplyvňované najrôznejšími obavami a strachom z neúspechu. Ak sa však zameriame na príležitosti a riešenia, ktoré sa nám ponúkajú, budú sa nám lepšie prekonávať prekážky a dosahovanie cieľov bude jednoduchšie.
Prečítaj články
Originálny vzdelávací franšízový program pracuje s obľúbenou detskou stavebnicou. Čím by mohli ich kurzy u nás zaujať?
Zaistite si obchodný úspech na Franchise Expo v Budapešti 4. apríla 2024. Objavte dynamické príležitosti a nadväzujte kontakty s inovátormi v odbore.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
V dňoch 16. až 18. marca 2024 sa koná Franchise Expo Paris 2024, najväčšia európska udalosť v oblasti franchisingu. Čo sa chystá?
Fruitissimo je na trhu dvadsať rokov a zavedený franšízový model sa presadzuje v nových krajinách. Aké sú najbližšie plány značky?
Najčítanejšie
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Matej Varga prevádzkoval v Bratislave štyri reštaurácie Subway. Zároveň má na starosti rozvoj značky na Slovensku aj v Chorvátsku. Ako sa podniká pod svetoznámou značkou?
Franšízová sieť Extéria Market sa stará o BOZP, požiarnu ochranu a ďalšie zákonné povinnosti klientov. Firmy, ktoré ich nemajú splnené, sú príležitosťou na rast na trhu.
Ladislav Sabo s manželkou úspešne prevádzkuje UGO Freshbar v Poprade už 7 rokov. Ako vie zosúladiť pracovný a súkromný život?
Populárne na fóre
TOP 10 svetových franšíz
7-eleven je obchod so zmiešaným tovarom? 7-eleven je mezinárodní řetězec maloobchodů se smíšeným zbožím.
10 krokov k založeniu firmy
Vyborna stranka, sice si neviem predstavit ako studujem obchodny zakonnik.Peniaze som si zarobil v zahranici, a nemam skolu,ktora by ma naucila orientovat sa v takych...