Franšíza vhodná aj pre investorov
Vďaka otvoreniu nových pobočiek sa značka predajní alkoholických nápojov 1.Day dostala do lokalít, kde ešte donedávna nemala zastúpenie. Vedenie siete chce v rozširovaní siete vďaka franšízovým partnerom aj naďalej pokračovať. „Potenciál siete na Slovensku sa odvíja od záujmu potenciálnych partnerov otvárať spolu s nami ďalšie nové pobočky,“ hovorí franšízový manažér konceptu Pavol Kuľha s tým, že záujemcovia o licenciu sa hlásia z najrôznejších kútov krajiny. Finálne rozhodnutie o otvorení obchodu závisí na vhodnosti lokality, ktorú si pre svoje podnikanie zvolia.
Bol to práve záujem zo strany potenciálnych partnerov, čo inšpiroval spoločnosť 1.day na vytvorenie franšízového konceptu. Ako Pavol Kuľha vysvetľuje, franšíza tejto značky je vhodná pre investorov aj pre podnikateľov, ktorí sa chcú aktívne zúčastňovať na chode pobočky. „Máme skúsenosti s franšízantmi, ktorí fungujú priamo v obchode a tiež s tými čo to berú ako investíciu,“ dopĺňa.
Investícia do otvorenia predajne 1.day sa pohybuje od 50 do 80 tisíc eur a odvíja sa najmä od jej veľkosti. Za vynaložené finančné prostriedky získajú zariadenie predajne vrátane regálov, vitrín, chladiacich boxov, vlastnú pokladňu, POS terminály.
Súčasťou je tiež prvá dodávka tovarov. S výškou prvej investície súvisí aj jej návratnosť. „Ovplyvňujú ju aj ďalšie faktory ako napríklad lokalita pobočky, otváracie hodiny alebo kvalita personálu,“ hovorí Pavol Kuľha s tým, že doba návratnosti by nemala presiahnuť dva roky.
Koncept 1.day oslávi v budúcom roku 10 rokov pôsobenia na trhu. Cieľom jeho zakladateľov je od začiatku ponúkať zákazníkom tu najlepšiu kvalitu predávaných produktov a tiež inovácie v oblasti predajných stratégií.
Prečítaj články
Značka obchodov s alkoholickými nápojmi 1.Day má na trhu 88 pobočiek. Všetky prevádzkujú externí partneri, tri z nich sú 100% franšízové.
„Zmena zákazníckeho správania potvrdila, že rozšírenie sortimentu je správnou cestou pre nás i franšízantov," hovorí Pavol Kuľha, manažér pre expanziu a franšízing siete 1. Day.
Rozšírenie sortimentu predajní – zmena, ktorú franšízovému konceptu 1.Day priniesla „koronavírusová kríza“.
Samostatné podnikanie v neznámych vodách sa mi oplatilo, tvrdí franšízant Marcel Šurka. Pod konceptom značky 1. Day dnes vedie prevádzku v Banskej Bystrici.
Utorok 22. októbra, deň, ktorý bude v bratislavskom hoteli Crown Plaza patriť franšizingu a výstave "Podnikajte s franchisingom". Aké značky návštevníci uvidia?
Najčítanejšie
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Franšízová sieť Extéria Market sa stará o BOZP, požiarnu ochranu a ďalšie zákonné povinnosti klientov. Firmy, ktoré ich nemajú splnené, sú príležitosťou na rast na trhu.
Ladislav Sabo s manželkou úspešne prevádzkuje UGO Freshbar v Poprade už 7 rokov. Ako vie zosúladiť pracovný a súkromný život?