Oxalis vstúpil s franšízou na Slovensko

E-shop nemusí byť konkurencia / Súčasťou konceptu Oxalis je tiež e-shop. Predstavuje dôležitý predajný, ale aj komunikačný kanál. Vedenie firmy však chápe, že franšízanti môžu online obchod vnímať ako konkurenciu. Franšízovým partnerom firma kompenzuje prípadný úbytok koncových zákazníkov a tržieb tým, že im určité percento z obratu dosiahnutého prostredníctvom nákupov maloobchodných zákazníkov v e-shope v ich konkrétnej lokalite vypláca.
Štvrtok
01.11.2018
Sieť obchodov s čajom a kávou zahájila expanziu za hranice Česka. Na slovenskom trhu otvorila prvé franšízové pobočky.
 

Na českom trhu začala značka Oxalis budovať franšízový koncept v roku 1998. Dnes má 62 pobočiek a ďalšie dve v príprave. Jej sieť momentálne zasahuje do všetkých krajských miest. O ďalších franšízových licenciách vyjednáva so svojimi súčasnými, tzv. kľúčovými veľkoobchodnými zákazníkmi. „Tí prevádzkujú predajne s väčšinovým objemom nášho sortimentu, ale ten je ďalej doplnený ďalším tovarom, ako napríklad kozmetikou, korením, drobnými darčekmi a pod. Tieto prevádzky zatiaľ naše podmienky franšízy nesplňujú. Sú to najčastejšie lokality pod 30 tisíc obyvateľov, ale so stálou zákazníckou základnou, ktorá chce našu značku,“ hovorí marketingová manažérka Oxalis Helena Mertová s tým, že počty svojich jednotiek čiastočne rozširujú aj súčasní franšízoví partneri v rámci svojich lokalít, takže i tu dochádza k postupnému rastu.

Ďalšiu expanziu musí vedenie siete dôkladne korigovať, aby nedošlo ku situácii, že si jednotlivé predajne v rámci siete a v rámci relatívne malého trhu začnú samy konkurovať.  Tiež preto sa pustila do realizácie plánov ohľadom expanzie do zahraničia. A prvým krokom bol vstup s franšízovými licenciami na trh Slovenska, kde doteraz prevádzkovala spoločnosť Oxalis iba štyri vlastné pobočky v Bratislave.

Európa aj celý svet

Tento rok v septembri však nastala zmena. Prevádzku zahájili historicky prvé franšízové pobočky, a to v OC Europa v Banskej Bystrici a v Nitre, v OC Mlyny. Momentálne už formou priameho franšízingu pripravuje otvorenie predajní v Košiciach a Poprade. Ďalšie 3 až 4 predajne sú plánované pre najbližšie obdobie. Rozšírením pobočkovej siete však plány na úspech v zahraničí nekončia. Ako najpravdepodobnejšie sa rysujú poľský a rumunský trh, kde má Oxalis so svojim sortimentom veľmi dobré skúsenosti a tiež preverených obchodných partnerov, ktorí už o túto formu spolupráce prejavili záujem.


Prvé franšízy / Prevádzku zahájili historicky prvé franšízové pobočky, a to v OC Europa v Banskej Bystrici a v Nitre, v OC Mlyny.