Originalita zarába
Aktraktivita týchto pôvodom lotyšských franšízových sietí spočíva v kombinácii originality a ziskovosti. Na jednej strane stojí inovatívny spôsob objednávok a platenia, na druhej strane dokonalý prehľad o spotrebe a zásobách pre majiteľov jednotlivých pobočiek.
Keď zákazník vstúpy do akejkoľvek pobočky Easy Wine alebo Easy Beer, obdrží od obsluhy magnetickú kartičku s virtuálnymi peniazmi, ktorá mu umožní načapovať si nápoje zo špeciálne navrhnutej a vyrobenej steny. To znamená že nemusí čakať na obsluhu ale hneď si môže načapovať nápoj, ktorý chce piť alebo iba ochutnať. ,,Konečná cena sa odvíja od vypitého množstva, čiže na konci večera zákazník zaplatí iba za to, čo reálne vypil. Neúčtujeme teda vypité poháre," hovorí Group Manager Peteris Ozols s tým, že samoobslužné čerpacie zariadenie nie je jediným lákadlom pobočiek.
V pobočkách Easy Wine môžu zákazníci ochutnať 60 druhov vín a v Easy Beer 200 druhov piva. ,,Je to zaujíma príležitosť pre tých, čo chcú ochutnať drahé víno ale nikdy by nezaplatili za celú fľašu, ktorej cena môže byť aj viac ako 30 eur. Ak sa na to pozrieme z podnikateľského hľadiska, je náročné dosiahnuť úspech ak predávate iba exkluzívne vína. Väčšina ľudí pije vína strednej cenovej kategórie a preto sme vzhľadom na to koncipovali ponuku," doplňuje Ozols.
Víno a pivo pod kontrolou
Automatická obsluha má svoje výhody nie iba pre hostí ale aj pre majiteľov pobočiek - franšízantov. Okrem toho, že je tento spôsob rýchlejší ako obsluha v klasických reštauráciách, znižuje tiež počet zamestnancov potrebných na bezproblémový chod prevádzky. Dôležitý je tiež fakt, že vďaka automatickému servírovaniu nápojov je každý vypitý mililiter zaznamenaný a tým sú spotreba aj náklady neustále sledované.
,,Oba koncepty preukázali, že sú stabilné a hlavne profitabilné, že nejde o sezónne podnikanie," hovorí Ozols s tým, že nie je výnimkou, keď obdrží niekoľko žiadosti o franšízu denne. Pre podnikateľov, ktorí sa rozhodujú o podnikaní pod Easy Wine alebo Easy Beer je výhodou, že všetky informácie a procesy nutné na zaistenie chodu prevádzky oboch typov sú presne popísané vo franšízovom manuáli. Franšízori tiež dostávajú podporu vo forme komplexného školenia.
Investícia do otvorenia oboch typov franšíz stojí približne 150 tisíc eur. Polovica vynaložených prostriedkov je na zariadenie prevádzky vrátane zariadenia baru a kuchyne. ,,V priemere sa naši zákazníci dostávajú do zisku už do dvoch mesiacov od otvorenia prevádzky. Jednou z výhod pripojenia sa k našej sieti je aj to, že počas prvých troch mesiacov sú oslobodení od platenia franšízových poplatkov," vysvetľuje Juris Roganov, ktorý je zodpovedný za rozvoj franšízovej siete na zahraničných trhoch.
Prečítaj články
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Fruitissimo je na trhu dvadsať rokov a zavedený franšízový model sa presadzuje v nových krajinách. Aké sú najbližšie plány značky?
„Stratégiou našej spoločnosti je, aby postupne všetky reštaurácie na slovenskom trhu prešli do rúk franšízantov,“ hovorí Operation&Franchising Director McDonald’s Jaroslav Sedláček.
Street food s možnosťou zostaviť si misku z čerstvých a zdravých surovín Bratislavčanov baví. Teraz sa franšíza rozrastá aj do ďalších miest a ponúka podnikat aj novým záujemcom.
Popularita kebabu je v posledných rokoch v strednej Európe veľká. Grilované kurčatá tu zase majú tradíciu. Práve na to vsádza franšízor Mr. Kebab s novou značkou Pipi Grill.
Najčítanejšie
Ak sa Vám pri vyslovení slova franchising vôbec niečo vybavuje, je to skvelé!
Franšízová sieť Extéria Market sa stará o BOZP, požiarnu ochranu a ďalšie zákonné povinnosti klientov. Firmy, ktoré ich nemajú splnené, sú príležitosťou na rast na trhu.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Franšízová sieť predajní alkoholu rastie každoročne o dvadsať nových pobočiek. Jednoduchý nákup a široký výber značiek si Slováci obľúbili.