Moska pre podnikateľov
Za 16 rokov svojej existencie, veľtrh BUYBRAND hostil desiatky zahraničných franšízových značiek, ktoré chcú rozvíjať podnikanie na ruskom trhu, a stovky miestnych, pôvodom ruských systémov.
Tiež ako v ostatných európskych krajinách, v Rusku v posledných rokoch tiež vzrástol nárast počtu spoločností, ktoré podnikajú na princípe franšízingu. Prax ukazuje, že začať vlastné podnikanie je oveľa bezpečnejšie a viac pravdepodobné, keď si kúpite franšízovú licenciu, a to je jeden z dôvodov, prečo je stále viac podnikateľov, ktorí sa rozhodnú pre podnikanie s už zavedenou značkou. "Obzvlášť počas krízy podnikatelia skôr investujú svoje peniaze do franšízových nákupov skôr, ako by začali podnikať "samostatne". Štatistiky ukazujú, že podiel podnikateľov, ktorí chcú pracovať pod značkou osvedčeného a štruktúrovaného systému sa každoročne zvyšuje o 15 až 20%," hovorí Ekaterina Soják, generálna riaditeľka spoločnosti EMTG, ktorá organizuje franšízový veľtrh v Moskve.
Podľa nedávnych odhadov pôsobí v Rusku približne 2 500 franšízových spoločností, z ktorých takmer 900 aktívne hľadá nových franšízantov. Najnáročnejšie franšízy sú tie, pre ktoré musíte vyčleniť 15 000 až 150 000 dolárov. Asi 14% všetkých podnikateľov je pripravených investovať medzi 150 000 až 500 000 na kúpu franšízy, a 4-6% z tých, ktorí by investovali viac ako pól milióna dolárov do otvorenia franšízových predajní. To je jeden z dôvodov, prečo sa každoročne zvyšuje počet zahraničných franchisových systémov, ktoré využívajú franšízový veľtrh v Moskve pre prezentáciu a hľadanie partnerov na ruskom trhu, ale aj v susedných krajinách. Z tohto dôvodu pochádza veľký počet návštevníkov z Kazachstanu, Azerbajdžanu, Gruzínska, Bieloruska, Poľska ...
V minulom roku bolo 14% vystavovateľov zo zámoria - medzi nimi i napr. Best Western, Papa John. Z veľkého ruského franchisingu značky Shokoladnitsa, InVitro, Gemotest, Coffee Khauz, 1C, Rosinter, ktoré majú vo svojej sieti okolo 300 jednotiek. Mladé regionálne spoločnosti zaujímajú viac ako 30% stánkov vystavovateľov. Podľa organizátorov akcie, sa tento ročník, s veľkým množstvom očakávaných vystavovateľov, sprievodným programom i návštevníkmi, BUYBAND Expo zaradí medzi veľké a dôležité medzinárodné franšízové veľtrhy.
Prečítaj články
Originálny vzdelávací franšízový program pracuje s obľúbenou detskou stavebnicou. Čím by mohli ich kurzy u nás zaujať?
Zaistite si obchodný úspech na Franchise Expo v Budapešti 4. apríla 2024. Objavte dynamické príležitosti a nadväzujte kontakty s inovátormi v odbore.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
V dňoch 16. až 18. marca 2024 sa koná Franchise Expo Paris 2024, najväčšia európska udalosť v oblasti franchisingu. Čo sa chystá?
Fruitissimo je na trhu dvadsať rokov a zavedený franšízový model sa presadzuje v nových krajinách. Aké sú najbližšie plány značky?
Najčítanejšie
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Ladislav Sabo s manželkou úspešne prevádzkuje UGO Freshbar v Poprade už 7 rokov. Ako vie zosúladiť pracovný a súkromný život?
Matej Varga prevádzkoval v Bratislave štyri reštaurácie Subway. Zároveň má na starosti rozvoj značky na Slovensku aj v Chorvátsku. Ako sa podniká pod svetoznámou značkou?
Populárne na fóre
TOP 10 svetových franšíz
7-eleven je obchod so zmiešaným tovarom? 7-eleven je mezinárodní řetězec maloobchodů se smíšeným zbožím.
10 krokov k založeniu firmy
Vyborna stranka, sice si neviem predstavit ako studujem obchodny zakonnik.Peniaze som si zarobil v zahranici, a nemam skolu,ktora by ma naucila orientovat sa v takych...