Opaľovanie aj podnikanie bez rizika
Je ideálnou rodinnou investíciou a typom podnikania, ktoré zvládnu prevádzkovať na plný úväzok aj rodičia malých detí. Franšíza maďarskej značky KiwiSun je nenáročná a vhodná pre tých, ktorý chcú pracovať v "pokojnom prostredí a uvoľnenej atmosfére" opaľovacích salónov. V Maďarsku má značka už viac ako desaťročnú tradíciu, a viac ako 70 franšízových pobočiek, rastie aj v ďalších európskych krajinách. Väčšinu franšíz vedú ženy vo veku okolo 30 rokov, v menšej či väčšej mieri sa na ich prevádzke podieľajú aj ich manželia. Svojim klientom majú ponúkať služby pre relaxáciu aj navodenie pocitu spokojnosti a šťastia cez endorfíny zo slnečného svetla.
Majitelia franšízových salonov KiwiSun sa dvakrát ročne stretávajú na workshopoch a školeniach, kde sa môžu o svoje skúsenosti podeliť a vzdelávať franšízantov, manažérov a ďalších zamestnancov. Na dňoch KiwiSun sa s nimi o rady delia tiež dermatológovia, odborníci na komunikáciu, psychológovia a ďalší špecialisti.
"KiwiSun je jediná spoločnosť na svete, ktorá spája vo svojom systéme vývoj, výrobu aj prevádzku biosolárií. Tiež preto je značka za svoje produkty a služby v salónoch úplne zodpovedná," hovorí výkonný riaditeľ Péter Klein. V Maďarsku patrí značka KiwiSun medzi najúspešnejšie franšízy, pôsobí aj na Slovensku, v Nemecku, Rumunsku. Británii, Írsku či Taliansku. Franšízoví partneri nakupujú opaľovacie stroje do svojich salónov za cenu od výrobcu, pre ktorých platí 5 ročná úplná záruka, a počas 10 rokov dostávajú od výrobcu tiež potrebné náhradné diely.
Udržať náklady na podnikanie
Koncept z Budapešti používa pre služby svojich klientov špeciálne zelené biosoláriá, ktoré by nemali mať negatívny dopad na stav pokožky ako je to v prípade klasických opaľovacích strojov. Otvorenie salónu KiwiSun nevyžaduje profesionálne zázemie a skúsenosti, všetko potrebné získavajú franšízanti od centrály v podobe podrobného konceptu. Jediná požiadavka platí iba pre udelenie master-franšízovej licencie, a tým je otvorenie väčšieho počtu salónov KiwiSun v príslušnej krajine. "Chceli by sme začať dobýjať aj zvyšok Európy vrátane krajín ako Rakúsko, Poľsko, Česko či Chorvátsko," hovorí Péter Klein o plánoch na expanziu KiwiSun do ďalších krajín.
V ČR ponúka KwiSun franšízovú aj master-franšízovú licenciu na prevádzkovanie solárnych štúdií. Franšízantom garantuje koncept napríklad územnú exkluzivitu, pomáha udržať náklady na podnikanie. Na výber sú tri druhy spolupráce. Pre mesta do 14 tisíc obyvateľov je to salón s 3 opaľovacími strojmi, pre mesta do 30 tisíc obyvateľov odporúča 5 strojov na jeden salón, a pre mesta nad 30 tisíc obyvateľov platí koncept salónu s až 10 soláriami. Celková výška investície pre otvorenie jednej franšízy je asi 70 - 100 tisíc €, minimálna investícia asi 60 tisíc €.
Prečítaj články
Značka Naturhouse u nás pôsobí už zhruba 15 rokov. Za tú dobu otvorila aj s pomocou franšízantov 35 výživových poradní. Kto sa môže stať majiteľom ďalších franšíz?
Franšízová sieť DepilConcept už má svojho master-franšízanta pre Slovensko. Okrem jednej pobočky, chce dalšie rozšíriť do miest s viac ako 30 tisíc obyvateľmi.
„Naše tržby vzrástli výrazne nad úroveň pred pandémiou, hovorí Alexandre Duque Lourenço, člen výkonnej rady franšízové sítě DepilConcept.
Záujemcovia o podnikanie pod značkou DepilConcept si môžu vybrať, koľko investujú do štartu svojho nového podnikania. Je možné začať na 18 600 Eur.
Značka Naturhouse ponúka franšízantom 2 typy pobočiek podľa lokalít, v ktorých pôsobí. Koľko je potrebné investovať do rozbehnutia podnikania?
Najčítanejšie
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Žijeme v „dobe značkovej“, v ktorej sa rad transakcií, najmä pokiaľ ide o predaje franšízových licencií, riadi dobrým menom a tým, ako sú jednotlivé značky vnímané.
„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.