Franšízy medzi TOP značkami
Aentúra Millward Brown vydala opätovne aktualizovaný rebríček BrandZ Top 100. Hodnotu značky určuje pravidelne na základe údajov o súčasných a očakávaných ziskoch, a tiež podľa prieskumu medzi dvoma miliónmi klientov z 30 krajín sveta. Zoznamu dlhé roky vedie globálna technologická spoločnosť. Tento rok sa do čela rebríčka podarilo prebojovať i niekoľkým franšízovým spoločnostiam. Ide o známe americké fastfoodové reťazce: McDonald’s, KFC, Starbucks a Subway.
Svetovo najuznávanejšou značkou zostáva i naďalej Google, ktorého hodnota sa aktuálne uvádza na približne 235 581 miliárd dolárov. Medziročne hodnota najväčšieho webového vyhľadávača sveta narástla o celých sedem percent. Druhý Apple stúpol o 3 % na necelých 235 miliárd dolárov, tretí Microsoft má hodnota asi 143 miliárd dolárov. Celková hodnota stovky najcennejších značiek sveta oproti minulému roku stúpla o osem percent na 3,6 bilióna dolárov.
Silná štvorka fastfoodov vládne
Väčšina spoločností na vrchole TOP 100 pochádza zo Spojených štátov. Maloobchod zastupuje v prvej desiatke štvrtý internetový predajca Amazon. Prvú desiatku uzatvára franšízový reťazec rýchleho občerstvenia McDonald’s s približnou hodnotou 97 miliárd dolárov. Kaviarenská sieť Starbucks skončila 22, kurací špecialista KFC je na 45. mieste, a sieť bagetérií Subway obsadila 81 miesto.
Najväčší rast v minulom roku zaznamenala spoločnosť Amazon, ktorá zvýšila svoju hodnotu o viac ako 40 miliárd dolárov. Nasledovali spoločnosti Google, Apple, Microsoft, a Facebook, ktorý skončil v celkovom hodnotení piaty. Hodnota značiek piatich technologických gigantov tvorí 25 % súhrnnej hodnoty všetkých firiem v TOP 100. Pri percentuálnom hodnotení rastu hodnoty bodovala tiež firma Adidas, jej cena vzrástla počas roka o takmer 58% na 8,3 miliárd dolárov.
Výsledky celkovo potvrdzujú minuloročné predpovede americkej poradenskej spoločnosti s tým, že podoba zákazníckeho servisu i maloobchodu sa bude rýchlo meniť spolu s nárastom moderných technológií a prepojovaním s klasickými obchodnými metódami a spôsobmi predaja.
Prečítaj články
Zaistite si obchodný úspech na Franchise Expo v Budapešti 4. apríla 2024. Objavte dynamické príležitosti a nadväzujte kontakty s inovátormi v odbore.
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
V dňoch 16. až 18. marca 2024 sa koná Franchise Expo Paris 2024, najväčšia európska udalosť v oblasti franchisingu. Čo sa chystá?
Fruitissimo je na trhu dvadsať rokov a zavedený franšízový model sa presadzuje v nových krajinách. Aké sú najbližšie plány značky?
V Bruseli sa udeľovali ceny Európskej federácie franšíz. Zo značiek, ktoré mieria na náš trh, získali ocenenie Mail Boxes Etc.
Najčítanejšie
Kaliforňan sa so svojím bowl konceptom dostáva už aj do susednej Českej republiky. Kto stojí za úspechom slovenskej franšízy v Brne?
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
Žijeme v „dobe značkovej“, v ktorej sa rad transakcií, najmä pokiaľ ide o predaje franšízových licencií, riadi dobrým menom a tým, ako sú jednotlivé značky vnímané.
„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.
Najväčšie európske hotelové siete stále častejšie využívajú na rozvoj franšízing. Zameriavajú sa na lokálnych partnerov, ich široký okruh kontaktov a znalosť prostredia.
Populárne na fóre
TOP 10 svetových franšíz
7-eleven je obchod so zmiešaným tovarom? 7-eleven je mezinárodní řetězec maloobchodů se smíšeným zbožím.
10 krokov k založeniu firmy
Vyborna stranka, sice si neviem predstavit ako studujem obchodny zakonnik.Peniaze som si zarobil v zahranici, a nemam skolu,ktora by ma naucila orientovat sa v takych...