Benetton chystá premenu
Talianska odevná značka United Colors of Benetton predstavila novú stratégiu pre svoju medzinárodnú franšízovú sieť. Maloobchodný predaj by mal prebiehať vďaka nej bližšou spoluprácou franšízantov s vedením spoločnosti Benetton Group tak, aby bolo možné podieľať sa v rámci firmy na otvorených a úspešných obchodných modeloch, postupoch a vzťahoch. Značka si od novej stratégie sľubuje prínos pre obe strany. V túto chvíľu má Benetton globálne 5 tisíc predajní, z toho 4 tisíc z nich sú franšízy.
Integrácia franšízantov s centrálou je podľa CEO Marca Airoldiho reakciou na rýchly a často veľmi ťažko čitateľný vývoj na trhu. Obchody, ktoré spravuje priamo centrála, by sa mali stať akými testovacím laboratóriom, kde budú skúšané obchodné modely a odovzdávané ďalej franšízantom. Ti zostanú podstatou celého obchodného systému známej talianskej odevnej firmy, budú však viac zapojení do riadenia a plánovania celej spoločnosti.
"Chceme sa zamerať čo najviac na spotrebiteľa, a uviesť do praxe spôsob, ako jeho prianiam a požiadavkám vyhovieť čo najrýchlejšie," uviedol na stretnutí 350 súčasných aj budúcich franšízantov Benettonu z 12 európskych krajín riaditeľ franšízovej sekcie Christian Prazzoli. Podľa neho stratégia Franchising 2.0 pomôže Benettonu tiež prepojiť kamenné obchody s internetovým predajom. Vychádza pritom z myšlienky, že digitalizácia a e-commerce nie je pre obchod prekážkou, ale výhodou, ktorú treba využiť.
Ponuka na mieru vďaka telefónu a mobilnej aplikácie
V budúcnosti by mal mať personál obchodov napríklad k dispozícii mobilné aplikácie, ktoré ho budú informovať, o aké tovary majú záujem ľudia na internete a o aké nemajú, aká veľkosť sa predáva najrýchlejšie, akú farbu majú aktuálne zákazníci v obľube, a podobne. Každému zákazníkovi bude môcť predavač aj vďaka znalosti jeho vkusu a záujmu cez mobilný telefón zostaviť a ponúknuť špeciálne pre neho vybranú kombináciu oblečenia.
United Colors of Benetton má v Česku osem obchodov vo veľkých mestách ako je Brno, Zlín, Ostrava, a samozrejme Praha. Či sa budú zmeny v obchodnej stratégii týkať tiež prevádzok u nás a v Česku, nie je ešte jasné.
Prazzoli je presvedčený, že vďaka tejto komunikácii oboch segmentov predaja bude služba zákazníkom flexibilnejšia, rýchlejšia, i komplexnejšia. Nová stratégia by mala priniesť franšízantom Benettonu tiež väčšiu podporu pri vedení pobočky a to predovšetkým v kľúčových momentoch ako napríklad tesne po otvorení obchodu, či na vrchole predajnej sezóny.
Ďalšou výhodou by mal byť lepší "prenos" know-how značky Benetton medzi jednotlivými obchodmi a ich majiteľmi. Špecializovaní manažéri by mali dostať na starosti dopredu určené krajiny. Expanzia a zmena predajnej stratégie je reakciou tiež na neúspešné obchodné obdobie. Značka Benetton uzatvorila rok 2015 s hrubým prevádzkovým ziskom (EBITDA) 54 miliónov eur, čo predstavuje medziroční nárast o 34,5 %. Firma však zostala i naďalej v červených číslach so stratami vo výške 46 miliónov eur.
Prečítaj články
Značka štýlovej módy má za sebou tridsať rokov pôsobenia v Poľsku a ďalších krajinách. Na Slovensku teraz hľadá franšízantov s citom pre módny biznis.
Turecká odevná franšíza so zameraním na milovníkov originálnej mestskej módy má za sebou 30 rokov skúseností. Na Slovensku je otvorenie prvej franšízy výzvou.
Stačí zaistiť priestor s veľkosťou minimálne 50 m2, mať finančné prostriedky na jeho premenu a zariadenie a môžete začať podnikať. Napríklad so spodnou bielizňou.
Presadiť sa v módnej brandži je v súčasnosti veľmi ťažké. Riešením pre tých, čo s tým chcú začať, môže byť franšíza, napríklad značky Esotiq.
Spodná bielizeň, pyžamá, plavky aj kozmetiku – to všetko nájdu zákazníci v predajniach Esotique & Henderson. Na Slovensku chce uspieť vďaka franšíze.
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
V dňoch 16. až 18. marca 2024 sa koná Franchise Expo Paris 2024, najväčšia európska udalosť v oblasti franchisingu. Čo sa chystá?
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Franchising je systém istého druhu licenčných zmlúv, ktoré sa stávajú čím ďalej tým obľúbenejšími v oblasti podnikania. Do franchisingu je možné zahrnúť i rôzne typy podnikania založeného na distribučných a agentúrnych zmluvách.
Populárne na fóre
공주모텔커피배달《텔레-msj36》공주커피배달 24시♀공주여관ㅂㄹ♀공주다방/커피배달♠공주다방레지 콜걸
공주모텔커피배달《텔레-msj36》공주커피배달 24시♀공주여관ㅂㄹ♀공주다방/커피배달♠공주다방레지...
보성티켓다방가격《텔레-msj36》보성여관ㅂㄹ∇보성커피배달전문점♀보성모텔콜걸♀보성다방티켓배달콜걸☆
...
영암티켓레지■예약-line-dabag66■영암다방아가씨▦영암시골다방레지■영암티켓다방■영암ㅌㅋ다방 후기
영암티켓레지■예약-line-dabag66■영암다방아가씨▦영암시골다방레지■영암티켓다방■영암ㅌㅋ다방...
시흥모텔커피배달◐◐텔레-msj36◐시흥콜걸다방?◐시흥여관바리◐시흥티켓다방 ◐시흥티켓배달 다방티켓
시흥모텔커피배달◐◐텔레-msj36◐시흥콜걸다방?◐시흥여관바리◐시흥티켓다방 ◐시흥티켓배달...
공주티켓다방가격《텔레-msj36》공주여관ㅂㄹ∇공주커피배달전문점♀공주모텔콜걸♀공주다방티켓배달콜걸☆
...
오산다방티켓배달▦텔레-msj36☆오산다방아가씨☆오산특이한 다방☆오산다방레지☆오산다방티켓/콜걸☆
오산다방티켓배달▦텔레-msj36☆오산다방아가씨☆오산특이한...
진주티켓다방가격《텔레-msj36》진주여관ㅂㄹ∇진주커피배달전문점♀진주모텔콜걸♀진주다방티켓배달콜걸☆
...
철원모텔커피배달《텔레-msj36》철원커피배달 24시♀철원여관ㅂㄹ♀철원다방/커피배달♠철원다방레지 콜걸
철원모텔커피배달《텔레-msj36》철원커피배달 24시♀철원여관ㅂㄹ♀철원다방/커피배달♠철원다방레지...