Trampolínové herne v Európe?
Šport môže byť zábavný a v zábavnom parku môžu deti aj dospelí posilňovať a zlepšovať si kondíciu. Túto skutočnosť využil pri podnikaní Američan Rick Platt, ktorý založil v roku 2004 prvú trampolínovú herňu na svete pod názvom Sky Zone a označil ju za centrum "zdravej zábavy." Z jeho koncepcie sa stal medzi Američanmi hit. Počas 6 mesiacov prevádzky sa vrátila majiteľovi vstupná investícia do prvej trampolínovej herne. Po dvoch rokoch otvorila značka svoju prvú franšízovú pobočku v St. Louis.
Základná stratégia rozvoja konceptu Sky Zone je dobývanie nových krajín a trhov poskytovanie franšízových licencií. Firma pôsobiaca na pomedzí fitness a zábavy chce naďalej expandovať, a hľadá preto opäť vhodných partnerov pre rozšírenie franšízovej siete aj v Európe. Kto získa v jednotlivých krajinách licenciu, bude mať výhradné zastúpenie a právo na rozvoj značky na celom území. Pobočky bude musieť budovať za pomoci vlastných investícií. Ideálnym miestom sú napríklad obchodné centrá, optimálna veľkosť parku je od 1500 do 3000 m2.
Nových partnerov čaká úvodné školenie v Los Angeles
Súčasťou plánu pre rozvoj franšízy je pritom pre nových partnerov povinnosť zahájiť prevádzku určeného počtu pobočiek. Štandardný balíček podpory by potom mal franšízantovi pomôcť pri nákupe, výrobe a inštalácii trampolín a ďalšieho zariadenia. K tomu im bude pridelený dohľad na celú finančnú stránku podnikania. Investícia na rozvoj siete Sky Zone činí asi 1-2 milióny USD.
"Najdôležitejšou súčasťou našej podpory bude tréning, ktorý trvá až 2 týždne a je organizovaný v Los Angeles. Školenie pokrýva všetky aspekty podnikania - systém, jeho údržbu a kontrolu, marketing a reklamu," uviedol generálny riaditeľ spoločnosti SHR (zastupuje Sky Zone v danom regióne) William Edwards.
Sky Zone je známa po celom svete ako prvá spoločnosť, ktorá otvorila zábavný park s trampolínami vo vnútri v budove. Je to najväčší reťazec tohto typu v USA a patrí medzi TOP 50 značiek amerického franšízového systému (podľa prieskumu spoločnosti Franchise Business Review). Priťahuje rôznorodé klientské skupiny (deti, dospelých, rekreačných i aktívnych športovcov) a ponúka mnoho aktivít - trampolíny, basketbal, volejbal a vybíjanú, ktoré sa hrajú na ihrisku postavenom z trampolín. V parku je možné využiť aj zóny pre voľné skoky a bazény s molitanom namiesto vody. Nedoceniteľný je okrem iného na trampolínach fakt, že pri fyzickej námahe a cvičení šetrí pohybový aparát, takže sú vhodné aj pre ľudí trpiacich nadváhou.
Prečítaj články
Značka Naturhouse u nás pôsobí už zhruba 15 rokov. Za tú dobu otvorila aj s pomocou franšízantov 35 výživových poradní. Kto sa môže stať majiteľom ďalších franšíz?
Franšízová sieť DepilConcept už má svojho master-franšízanta pre Slovensko. Okrem jednej pobočky, chce dalšie rozšíriť do miest s viac ako 30 tisíc obyvateľmi.
„Naše tržby vzrástli výrazne nad úroveň pred pandémiou, hovorí Alexandre Duque Lourenço, člen výkonnej rady franšízové sítě DepilConcept.
Záujemcovia o podnikanie pod značkou DepilConcept si môžu vybrať, koľko investujú do štartu svojho nového podnikania. Je možné začať na 18 600 Eur.
Značka Naturhouse ponúka franšízantom 2 typy pobočiek podľa lokalít, v ktorých pôsobí. Koľko je potrebné investovať do rozbehnutia podnikania?
Najčítanejšie
Každý deň ľudia pozrú na YouTube viac ako miliardu videí. Prečo to nevyužiť pre vlastný zisk?
„Každý, kto rozpozná krásu nášho vzdelávacieho poslania, je spôsobilý stať sa franšízantom Young Engineers,“ hovorí zakladateľ tohto amerického vzdelávacieho konceptu Amir Asor.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
„Aj keď sa nezmenil počet našich pobočiek, zisk sa zdvihol o 70 %. Je čas naskočiť na dobrú vlnu v našom podnikaní,“ hovorí riaditeľ franšízy jazykových škôl Zaraz Martin Kňoška.