TOP 10 svetových franšíz
Podľa každoročne zostavovaného rebríčka najlepších franšíz patrí podľa serveru Franchisedirect.com prvých päť miest fastfoodovým konceptom. Na prvom mieste svetového rebríčka sa umiestnil fastfoodový gigant McDonald´s, nasledovaný sendvičovým reťazcom SUBWAY. Tretie miesto obsadil špecialista na pokrmy z kuracieho mäsa KFC. Prvú päťku uzatvára Burger King a Pizza Hut. Medzi hlavné hodnotené kritériá patril počet franšízových jednotiek, vek systému, úroveň zisku z predaja, ale aj stabilita firmy a aktuálny rast. Ďalšími zohľadnenými kritériami boli politika firmy voči životnému prostrediu a podpora franšízantom.
Do prvej desiatky sa dostal tiež obchod so zmiešaným tovarom 7-Eleven, ktorý zákazníkom ponúka širokú paletu výrobkov vrátane tých, ktoré v obchodoch tohto typu bežne nie sú k dostaniu. Druhú polovicu prvej desiatky uzatvárajú hotelové franšízy, medzi nimi by sme našli aj u nás známe Hilton Hotels & Resorts. Systémy majú spoločné to, že sú to pôvodom americké brandy. Neamerickou značku v top rebríčku je britský koncept Intercontinental Hotels, nasledovaný francúzskym retailovým brandom Group Casino, ktorý sa umiestil na dvanástom mieste.
Z porovnania tiež vyplýva, že americkému franšízovému trhu jasne dominujú franšízy podnikajúce v gastronómii, ktoré tvoria takmer tretinu konceptov v prvej stovke (32 konceptov). Druhým najúspešnejším odborom sú franšízy zamerané na upratovanie (11), nasledujú automobilové franšízy (8) a hotelové franšízy (5). V prvej päťdesiatke rebríčku nájdeme aj niektoré značky, ktoré pôsobia na tuzemskom trhu. Okrem klasických fastfoodových reštaurácií sú to napríklad realitná kancelária Century 21 (20) a RE/MAX (45) alebo obchody s produktmi podporujúce štíhlu líniu NATURHOUSE (47).
Prečítaj články
Značka Naturhouse u nás pôsobí už zhruba 15 rokov. Za tú dobu otvorila aj s pomocou franšízantov 35 výživových poradní. Kto sa môže stať majiteľom ďalších franšíz?
Značka Naturhouse ponúka franšízantom 2 typy pobočiek podľa lokalít, v ktorých pôsobí. Koľko je potrebné investovať do rozbehnutia podnikania?
„Naše plány expanzie nezmenil ani koronavírus. Stále by sme radi dosiahli počet 150 predajní,“ hovorí Jan Gonda, master-franšízant siete Naturhouse pre ČR a SR.
Utorok 22. októbra, deň, ktorý bude v bratislavskom hoteli Crown Plaza patriť franšizingu a výstave "Podnikajte s franchisingom". Aké značky návštevníci uvidia?
Naturhouse otvoril už 36. výživovú poradňu na trhu. Vo finále by ich malo byť 50.
Najčítanejšie
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Matej Varga prevádzkoval v Bratislave štyri reštaurácie Subway. Zároveň má na starosti rozvoj značky na Slovensku aj v Chorvátsku. Ako sa podniká pod svetoznámou značkou?
Franšízová sieť Extéria Market sa stará o BOZP, požiarnu ochranu a ďalšie zákonné povinnosti klientov. Firmy, ktoré ich nemajú splnené, sú príležitosťou na rast na trhu.
Ladislav Sabo s manželkou úspešne prevádzkuje UGO Freshbar v Poprade už 7 rokov. Ako vie zosúladiť pracovný a súkromný život?
Populárne na fóre
TOP 10 svetových franšíz
7-eleven je obchod so zmiešaným tovarom? 7-eleven je mezinárodní řetězec maloobchodů se smíšeným zbožím.
10 krokov k založeniu firmy
Vyborna stranka, sice si neviem predstavit ako studujem obchodny zakonnik.Peniaze som si zarobil v zahranici, a nemam skolu,ktora by ma naucila orientovat sa v takych...