Nová úloha vo franšíze
Na myšlienku začať podnikať ako franšízatka a otvoriť si vlastnú pobočku Naturhouse prišla Radka Tabačeková po sedemnásťročnej pracovnej skúsenosti vo firme s úplne iným zameraním, ako je zdravá výživa. Po materskej dovolenke sa ale rozhodla ukončiť pracovný pomer v technicky zameranej firme a začala hľadať prácu, ktorá by ju bavila a zároveň ju dokázala uživiť. Jej hlavnou motiváciou bola túžba osamostatniť sa a stať sa nezávislou. „Hľadala som ponuky na internete a zamerala som sa predovšetkým na franšízing. Z toho, čo sa ponúkalo, som si vybrala odbor zdravej výživy a firmu Naturhouse,“ popisuje začiatky podnikania Radka Tabačeková.
Priestor je veľmi dôležitý
Potom, čo sa jej ozval vtedajší riaditeľ siete Naturhouse na Slovensku, dohodli si schôdzku v Seredi a začali si postupne odovzdávať bližšie informácie. Priestor bol ale vo veľmi zlom stave, pretože išlo o bývalý sklad, ktorý bolo treba najskôr vymaľovať a upraviť pre potreby budúcej poradne. Radke Tabačekovej sa voľba nenápadného priestoru vyplatila, pretože správne odhadla potreby budúcich zákazníkov, ktorí radšej chodia na miesta, kde nie sú veľmi na očiach.
Do biznisu sa pustila napriek skutočnosti, že nemala v poradenstve a s obchodovaním žiadne skúsenosti. Jej výhodou ale bolo, že ju zdravá strava a otázky životného štýlu veľmi zaujímali a do franšízy sa pustila odhodlaná vyskúšať si novú úlohu. Dovtedy bola vždy iba zamestnankyňou a zrazu stála na druhej strane.
Oporou v novej úlohe podnikateľky odboru výživového poradenstva jej bola predovšetkým rodina. „Moje deti vedeli, že môj vzťah ku zdravej výžive je veľmi blízky. Partner mi zase veľmi pomohol po finančnej stránke, čo bola alfa a omega celého projektu a podporil ma aj svojimi skúsenosťami z podnikania. Išli sme do toho s tým, že budem robiť to, čo ma baví, budem mať aj čas na deti a zarobím aspoň toľko, koľko som zarobila pred tým,“ popisuje svoje ciele na začiatku Radka Tabačeková.
Rýchla odozva
Okrem papierovania z dôvodu opráv nových priestorov nenarazili pri rozbehnutí nového podnikania na žiadne väčšie problémy. „Od podpisu franšízovej zmluvy až dodnes neboli ani žiadne komplikácie pri spolupráci s centrálou,“ chváli si spoluprácu s franšízorom Radka Tabačeková. Zahájenie prevádzky poradenskej praxe začalo na začiatku septembra 2013 a prví záujemcovia sa objavili v dverách už v prvej hodine prevádzky. Dostavila sa pani, ktorá si v priebehu rekonštrukcie priestorov všimla, že sa v jej susedstve otvára niečo o zdravom chudnutí a chcela to vyskúšať. Bola jej poskytnutá prvá konzultácia a za hodinu už bol v poradne jej syn a po obede aj jej dve kamarátky. Rozbeh firmy teda začal okamžite.
Prvé výraznejšie úspechy prišli po pol roku, kedy sa podarilo dosiahnuť rovnaký obratu ako pobočkám, ktoré na Slovensku pôsobili už niekoľko rokov. V ďalšej etape sa Radke Tabačekovej dokonca podarilo predbehnúť konkurenciu a túto pozíciu si chce udržať aj naďalej.
Na to, aby bola poradňa úspešná, je na pracovisku podľa Radky Tabečekovej dôležitý súlad a dobrá atmosféra. „Samozrejme musíme mať výsledky v chudnutí a veľa odporučených ľudí. Nepredávame pečivo ani mlieko, ale pracujeme s ľuďmi. Často mávam pocit, že sme skôr psychologická poradňa, ako výživová. Preto je veľmi dôležité vytvoriť si ku klientovi osobný prístup a vzťah. Toto podnikanie musí mať srdce,“ popisuje špecifiká výživového poradenstva majiteľka pobočky.
Napriek tomu, že bola ešte nedávno v podnikaní úplne závislá na centrále, plánuje už ďalšie samostatné kroky do budúcnosti. „Centrála mi pomohla so všetkým. So zariadením priestorov, s výberom zamestnancov a s odborným zaškolením,“ hovorí Radka Tabačeková s tým, že centrála jej pomáha aj naďalej s marketingom, technickou pomocou a najrôznejšími školeniami. „V budúcnosti by som chcela predovšetkým stabilizovať existujúce pobočky, vybudovať stabilný personál a po roku možno otvoriť ďalšiu pobočku Naturhouse,“ uzatvára optimisticky RadkaTabačeková.
Prečítaj články
Franšízovú sieť Yves Rocher čaká tento rok optimalizácia a modernizácia. Značka chce ešte viac podporiť svoj ekologický prístup.
„Franšízantom sme v „covidovej“ dobe pomohli aj finančne," hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pre ČR, SR a Maďarsko.
Nové projekty a výzvy aj medziročný rast. Taký bol minulý rok pre Yves Rocher. Čo na spoluprácu s touto kozmetickou značkou franšízantov láka?
Hybridné autá a hybridný pohon. Témy, o ktorých sa dnes často hovorí. Čo však hybridné laky na nechty? Obchody s nimi chce na trh priviesť franšíza Semilac.
V súčasnosti sa sústredíme na vylepšenie súčasnej siete, obchody postupne rekonštruujeme do najnovšej podoby, hovorí Miroslav Kubricht, managing director Yves Rocher pro ČR, SR a Maďarsko.
Najčítanejšie
„Franšízová sieť gurmánskych bagiet sa úspešne rozrastá a cieli na ďalšie vhodné lokality,“ prezradila Markéta Krejčíková, manažérka pre franšízovú spoluprácu.
Zoltán Vida je vyštudovaný telocvikár. Nikdy sa však tejto profesii nevenoval, stal sa z neho podnikateľ. Dnes prevádzkuje 3 reštaurácie McDonald´s.
Matej Varga prevádzkoval v Bratislave štyri reštaurácie Subway. Zároveň má na starosti rozvoj značky na Slovensku aj v Chorvátsku. Ako sa podniká pod svetoznámou značkou?
Franšízová sieť Extéria Market sa stará o BOZP, požiarnu ochranu a ďalšie zákonné povinnosti klientov. Firmy, ktoré ich nemajú splnené, sú príležitosťou na rast na trhu.
Ladislav Sabo s manželkou úspešne prevádzkuje UGO Freshbar v Poprade už 7 rokov. Ako vie zosúladiť pracovný a súkromný život?
Populárne na fóre
精仿维多利亚大学文憑微信QQ744043126精仿外国认证书Q\微信744043126快速办理国外毕业证
...
卖卧龙岗大学毕业证成绩单Q\微744043126卖国外文凭Q\微信744043126如何拿到国外毕业证
...
快速办理解决卧龙岗大学微/Q744043126快速办理海外学位证书offer
...
咨询国立大学文憑微信Q744043126咨询荷兰文凭QQ微信744043126国外毕业证书编号查询
...
定做解决纽卡斯尔大学QQ+微信744043126定做美国毕业证书信封
...
代做解决圣母大学Q/微744043126代做国外文凭证书QQ微信744043126国外本科毕业证怎么办理
...
制定阿德雷德大学毕业证成绩单微信+QQ744043126制定新加坡学位成绩单QQ微信744043126办理国外文凭要交定金吗
...
代做拉筹伯大学毕业证||成绩单QQ+微信744043126代做留学大学毕业证国境外学历学位认证
...